نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۲

کارگردان فیلم Metal Gear Solid از کم توجهی به برخی بازی های این سری می‌گوید

کارگردان فیلم Metal Gear Solid به اظهار نظر درباره‌ی برخی از نسخه‌های این سری پرداخته و معتقد است آن‌ها آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

جردن ووت رابرتز کارگردانی است که در حال حاضر وظیفه‌ی ساخت فیلمی را بر اساس دنیای بازی‌های هیدئو کوجیما یعنی Metal Gear Solid بر عهده گرفته. او به تازگی پیرامون برخی از بازی‌های این سری و اینکه مخاطبین در این سال‌ها چطور با آن‌ها برخورد کرده‌اند به اظهار نظر پرداخته است. برای مثال او در توییتر درباره‌ی برخی از نسخه‌های سری که چند سال پیش روی کنسول پی اس پی (PlayStation Portable) منتشر شده‌اند صحبت کرد و گفت به آن‌ها کم‌تر از حد لیاقتشان توجه شده است.

رابرتز به این مسئله اشاره کرد که هر دو بازی این سری که برای کنسول PSP منتشر شده‌اند، یعنی Metal Gear Solid: Portable Ops و Metal Gear Solid: Peace Walker، «از شجاعانه‌ترین و تاثیرگذارترین بازی‌های این مجموعه هستند.» او معتقد است این بازی‌ها آنقدر که لیاقتش را داشته‌اند مورد توجه قرار نگرفته‌اند؛ چرا که آن‌ها به جای کنسول‌های خانگی، روی کنسول‌های دستی منتشر شده‌اند. با اینکه این توییت متعلق به چند روز پیش است اما بحث و گفت‌وگو پیرامون آن همچنان در میان طرفداران ادامه دارد. ووت رابرتز نوشته است:

فقط این را بگویم که PORTABLE OPS و PEACE WALKER از شجاعانه‌ترین و تاثیرگذارترین بازی‌های سری Metal Gear Solid بودند و من معتقدم آن‌ها توجهی را که لایق آن بودند دریافت نکردند؛ چون روی پلتفرمی چون PSP منتشر شده‌اند.

کاربری به نام Roger veloso در پاسخ گفته است:

آری. آن‌ها لایق یک بازسازی برای نسل جدید هستند، اما تصور نمی‌کنم کونامی به این کار تن دهد.

رابرتز نیز چنین به وی پاسخ می‌دهد:

فکر می‌کنم اگر بخواهیم منصف باشیم، Metal Gear و Metal Gear: Solid Snake (ورژن MSX) برای بازسازی شدن در اولویت باشند. این بازی‌ها نیز المان‌های داستان‌گویی فوق‌العاده‌ای داشتند که همانند دیگر نسخه‌ها آنطور که باید دیده نشده‌اند.

کاربر دیگری به نام Frank در این باره گفته:

پس از نسخه‌ی سوم، احتمالا Peace Walker بهترین نسخه‌ی سری بازی‌های متال گیر سالید است. البته به نظر من Portable Ops چندان لایق این لقب نیست، اما همچنان یک متال گیر سالید خوب است.

رابرتز این بار این گونه پاسخ می‌دهد:

صحبت من بیشتر درباره‌ی ارزش و غنای داستان بازی است؛ نه مکانیک‌های گیم‌پلی و دیگر عوامل.

آیا شما نیز با نظر رابرتز موافق هستید؟ آیا این احتمال را می‌دهید که در آینده شاهد انتشار بازسازی‌هایی از بازی‌های موفق سری Metal Gear Solid باشیم؟ یا اینکه آن‌ها قرار است تا ابد خاک بخورند؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده