نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۷

نسخه بلوری فیلم ماتریکس با کیفیت 4K تایید شد

بخش خانگی شرکت برادران وارنر تاریخ انتشار نسخه بلوری فیلم The Matrix با کیفیت 4K را رسما تایید و اعلام کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، بخش محصولات خانگی شرکت برادران وارنر نسخه بلوری فیلم The Matrix (ماتریکس) با کیفیت 4K را تایید و اعلام کرده است. این نسخه از اولین قسمت از فیلم محبوب ماتریکس قرار است در تاریخ ۲۲ می ۲۰۱۸ (۱ خرداد ۱۳۹۷) منتشر شود. انتظار می‌رود که نسخه بلوری با کیفیت 4K دو قسمت دیگر این مجموعه نیز در آینده منتشر شود. طبق اطلاعاتی که وب‌سایت بلوری منتشر کرده، فیلم The Matrix یک ریمستر کامل از نسخه اصلی این فیلم خواهد بود و کیفیت تصویر فیلم تا رزولوشن 4K افزایش یافته و صدا و موسیقی فیلم ماتریکس نیز تا سطح فرمت‌های صوتی دالبی اتمز (Dolby Atmos) بهبود پیدا کرده است. شما در ادامه می‌توانید تصویر روی جلد نسخه بلوری با کیفیت 4K فیلم The Matrix را مشاهده کنید:

The Matrix 4K Blu-ray

فیلم The Matrix به کارگردانی لی لی و لانا واچوفسکی، در سال ۱۹۹۹ به روی پرده‌های سینما رفت و با استقبال تماشاگران و منتقدان روبه‌رو شد. این فیلم که با بودجه‌ای معادل ۶۳ میلیون دلار تولید شده بود، موفق شد بیش از ۴۶۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند و در ادامه دو قسمت بعدی فیلم Matrix در سال ۲۰۰۳ منتشر شدند. کیانو ریوز در نقش نئو (توماس اندرسون)، لارنس فیشبرن در نقش مورفیس، کری-ان ماس در نقش ترینیتی، هوگو ویوینگ در نقش ایجنت اسمیت، جولیا آراهنگا در نقش ایپاک، مارکوس چونگ در نقش تنک، مت دوران در نقش موس، پل گودارد در نقش ایجنت براون، بلینا مک‌کلوری در نقش سویچ، جو پانتولیانو در نقش سایفر، گلوریا فاستر در نقش پیشگو، آنتونی ری پارکر در نقش دوزر و روبرت تیلور در نقش ایجنت جونز، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم The Matrix حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین فیلم The Matrix در ۴ بخش بهترین تدوین، بهترین جلوه‌های تصویری، بهترین تدوین صدا و بهترین میکس صدا، موفق به دریافت جایزه اسکار شده است. اسفند سال گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت برادران وارنر در حال ساخت ریبوت فیلم The Matrix است و در حال مذاکره با نویسندگان، بازیگران و کارگردانان مختلف برای استخدام برای این پروژه است؛ اما مدت کوتاهی بعد اعلام شد که این فیلم در نهایت قرار نیست یک ریبوت باشد و قرار است دنیای ماتریکس را گسترش دهد. با این حال، تا به امروز اطلاعات بیشتری از قسمت جدید فیلم Matrix منتشر نشده است.


منبع Hardocp
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده