نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰

رکورد شکنی‌های فیلم Black Panther ادامه دارد

فیلم Black Panther (بلک پنتر) همچنان به رکورد شکنی‌های خود در گیشه‌های سراسر جهان ادامه می‌دهد.

اکران جهانی فیلم Black Panther از اواخر ماه گذشته آغاز شد و علاوه بر اینکه این فیلم توانست نظر بسیار مثبت منتقدان را به خود جلب کند، در گیشه نیز عملکرد بسیار غافلگیر کننده و خوبی را داشته است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این فیلم رکوردهای دیگری را در چهارمین هفته اکرانش شکسته است. طبق اطلاعاتی که وب‌سایت باکس‌آفیس موجو منتشر کرده، فیلم Black Panther در سه روز پایان هفته گذشته ۴۱.۱ میلیون دلار دیگر فروخت تا بالاتر از فیلم A Wrinkle in Time (چین خوردگی در زمان) تازه اکران این هفته و جدیدترین فیلم کمپانی والت دیزنی، قرار بگیرد و برای چهارمین هفته متوالی این فیلم صدرنشینی خود را در گیشه‌های آمریکای شمالی حفظ کند.

بدین ترتیب مجموع فروش فیلم Black Panther به ۵۶۲ میلیون دلار رسید تا این فیلم بالاتر از فیلم Rogue One: A Star Wars Story (روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان) با فروش ۵۳۲.۱ میلیون دلار و فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی) با فروش ۵۳۴.۸ میلیون دلار قرار بگیرد. فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) هدف بعدی فیلم Black Panther که در حال حاضر هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکای شمالی است، خواهد بود که با این سرعت فروش به‌زودی نیز از این فیلم عبور خواهد کرد. همچنین فیلم Black Panther در آغاز اکرانش در کشور چین توانست بیش از ۶۶ میلیون دلار در سه روز نخست اکران خود فروش کند تا مجموع فروش جهانی این فیلم از مرز یک میلیارد دلار عبور کند. بدین ترتیب، فیلم Black Panther به ۳۳امین فیلم تاریخ سینما تبدیل شده که بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته است.

Black Panther

سهم دیزنی از این ۳۳ فیلم؛ ۱۶ فیلم است. پیش از این، تنها چهار فیلم از دنیای سینمایی مارول به چنین موفقیتی دست یافته بودند و فیلم Black Panther پنجمین فیلم این دنیای سینمایی است که مجموع فروش آن از یک میلیارد دلار عبور کرده است. پیش از این، فیلم Avengers (انتقام جویان)، فیلم Iron Man 3 (آیرون من ۳)، فیلم Avengers: Age of Ultron (انتقام‌جویان: عصر اولتران) و فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)، بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته بودند. انتظار می‌رود که فروش فیلم Black Panther در بازار آمریکای شمالی از فیلم Avengers عبور کند.

با این حال، قابل پیش بینی است که فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی نهایت) نیز این موفقیت را تکرار کند. چادویک بوزمن، مایکل بی جردن، اندی سرکیس، دانای گوریرا، لوپیتا نیونگو، مارتین فریمن، استرلینگ، آنجلا باست، فارست ویتاکر، دنیل کالویا، وینستون دوک، لتیشیا رایت، جان کانی، سیدل نوئل  و فلورنس کاسومبا، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Black Panther حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی و کار نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده رایان کوگلر بوده است. هفته گذشته، کوین فایگی، رئیس مارول استودیو، ساخت فیلم Black Panther 2 (بلک پنتر ۲) را رسما تایید و اعلام کرد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده