نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵

باد لاکی، صداپیشه و انیماتور پیکسار در سن ۸۳ سالگی در گذشت

باد لاکی، صداپیشه و انیماتور با تجربه کمپانی پیکسار در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، باد لاکی، یکی از مهم‌ترین انیماتورها و طراح‌های کمپانی پیکسار در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفته است. طبق خبری که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده، اندی لاکی، پسر او این خبر را تایید کرده است. لاکی پس از اینکه یک دوره بیماری طولانی مدت را پشت سر گذاشته بود، سرانجام در روز شنبه در یک مرکز بهداشت در نیوتاون در ایالت کنتیکت تسلیم شد و چشم از جهان فرو بست. با وجود اینکه نام لاکی شاید چندان شناخته شده نباشد، اما قطعا طرفداران پیکسار و مردم با کارهای او آشنا هستند. لاکی بخشی از تیم توسعه انیمیشن Toy Story (داستان اسباب بازی) بود که نه تنها نقش مهمی را در این انیمیشن ایفا کرد، بلکه این انیمیشن را از یک محصول 2D به یک انیمیشن 3D تبدیل کرد.

همچنین باد لاکی وظیفه طراحی بسیاری از شخصیت‌های انیمیشن Toy Story را نیز بر عهده داشت که شاید مهم‌ترین آن طراحی شخصیت وودی باشد. با وجود اینکه اندی لاکی، پسر باد لاکی هیچگاه در این انیمیشن حضور نداشت، اما باد لاکی برای خلق شخصیت اندی از پسر خود الهام گرفته و حتی نام پسرش را نیز روی این شخصیت گذاشته است. لاکی از اولین کارکنان کمپانی پیکسار بود. او در واقع بخشی از اولین کارمندانی بود که در کمپانی پیکسار که در آن زمان بسیار کوچک بود، استخدام شد. جان لستر، رئیس سابق کمپانی پیکسار، لاکی را یکی از قهرمانان گمنام انیمیشن می‌داند. علاوه بر این، لاکی کارگردانی انیمیشن کوتاه Boundin را نیز بر عهده داشت که این انیمیشن کوتاه در سال ۲۰۰۳ منتشر شده که لاکی برای ساخت این انیمیشن نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شده است. لاکی برای کارگردانی انیمیشن کوتاه Boundin جایزه آنی را نیز دریافت کرده است.

Toy Story

پیش از همکاری با پیکسار، لاکی بخشی از تیم تولید سریال انیمیشنی Sesame Street (سسمی استریت) بوده است. همچنین لاکی به طراحی شخصیت انیمیشن‌های دیگری چون انیمیشن A Bug’s Life (زندگی یک حشره)، انیمیشن Monsters, Inc (شرکت هیولاها) و انیمیشن Cars (ماشین‌ها) کمک کرده است. علاوه بر انیماتوری و طراحی شخصیت، لاکی به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن‌هایی چون انیمیشن The Incredibles (‌شگفت‌انگیزان)، انیمیشن Toy Story 3 (داستان اسباب بازی ۳) و انیمیشن Winnie the Pooh (وینی د پو) نیز حضور داشته است. لاکی در سال ۲۰۰۸ از انیماتوری و طراحی شخصیت بازنشست شد و تا سال ۲۰۱۴ به صداپیشگی در انیمیشن‌های دیگر ادامه داد. اندی لاکی در مورد پدرش گفت:

او کارش را دوست داشت، اما زمانی که می‌دید مردم از کارهای او لذت می‌بردند و از آن رضایت داشتند، بیشتر عاشق کارش می‌شد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده