نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

سونی ممکن بود حقوق ساخت فیلمی براساس تمام ابرقهرمانان مارول را به‌دست آورد

طبق اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، ۲۰ سال پیش سونی پیکچرز ممکن بود حقوق ساخت فیلم براساس تمام ابرقهرمانان مارول را به‌دست بیاورد.

اگر از طرفداران دنیای کامیک مارول و ابرقهرمانی باشید، احتمالا از مجموعه‌هایی که مارول حقوق ساخت فیلم براساس آن‌ها را در اختیار دارد و مجموعه‌هایی که حقوق ساخت فیلم براساس آن‌ها را به کمپانی‌های دیگر فروخته است، خبر دارید. شخصیت مرد عنکبوتی یکی از این مجموعه‌ها و شخصیت‌های محبوب است که مارول حدود ۲۰ سال پیش حقوق ساخت فیلم براساس آن را به کمپانی سونی و کلمبیا پیکچرز فروخت. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، خبری منتشر شده مبنی بر اینکه سونی حدود ۲۰ سال پیش، پیشنهاد فوق العاده‌ای را برای دریافت حقوق ساخت فیلم براساس تمام ابرقهرمانان دنیای مارول را دریافت کرده بود، اما این کمپانی در نهایت این پیشنهاد را رد کرد.

Spider-Man

به نقل از وب‌سایت io9، کتاب The Big Picture: The Fight for the Future of Movies که توسط بن فریتز نوشته شده، قرار است ماه آینده منتشر شود و حال بخش‌هایی از این کتاب منتشر شده است. در بخشی از این کتاب، فریتز می‌گوید که مدیر اجرایی سونی پس از شنیدن پیشنهاد مارول برای دریافت حقوق ساخت فیلم براساس تمام شخصیت های مارول، پاسخ منفی داده است و اضافه کرده که این کمپانی تنها حقوق ساخت فیلم براساس شخصیت مرد عنکبوتی را می‌خواهد از مارول بخرد و دیگر شخصیت‌های این کمپانی اهمیتی برای کسی ندارند. طبق بخشی از کتاب فریتز:

در سال ۱۹۹۸، ییر لاندو، مدیر اجرایی جوان سونی پیکچرز وظیفه خرید و دریافت حقوق ساخت فیلم براساس شخصیت مرد عنکبوتی را بر عهده گرفت. آن‌ها حقوق ساخت فیلم خانگی براساس این شخصیت را در اختیار داشتند، اما سونی پیکچرز نیاز داشت که نسخه اکران این مجموعه را به‌دست آورد تا سفارش ساخت فیلم آن را صادر کند.

در سال ۱۹۹۸، مارول اینترتینمنت رسما کار خود را آغاز کرد و این کمپانی تلاش کرد تا حقوق ساخت فیلم براساس شخصیت‌های محبوب خود را به کمپانی‌های فیلمسازی بفروشد. مارول به‌تازگی از ورشکستگی خارج شده بود و نیاز به پول برای بازسازی خود داشت. بنابراین آیزاک پارلموتر، مدیر عامل جدید مارول به سونی یک پیشنهاد شگفت‌انگیز داد. او به سونی پیشنهاد داد که این کمپانی در صورت پرداخت ۲۵ میلیون دلار صاحب تمام شخصیت‌ها و مجموعه‌های مارول از جمله آیرون من، کاپیتان آمریکا، ثور، پلنگ سیاه و غیره می‌شود، اما سونی این پیشنهاد را رد کرد تا این کمپانی تنها صاحب حق ساخت فیلم براساس شخصیت مرد عنکبوتی شود.

Spider-Man: Homecoming

با وجود اینکه مدیر اجرایی سونی در آن زمان علاقه‌ای به خرید حق ساخت فیلم براساس دیگر شخصیت‌های مارول نداشت، اما در سال ۲۰۰۹، والت دیزنی کمپانی مارول را خرید تا این کمپانی صاحب یک مجموعه و کمپانی پولساز در سینما شود و هر ساله فیلم‌های کمپانی مارول استودیو جز پرفروش‌ترین فیلم‌های سال هستند. با این حال در سال ۲۰۱۵، سونی و مارول توافق کردند تا مارول استودیو بتواند از شخصیت مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول استفاده کند و پس از ساخت و انتشار فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) در تابستان امسال، دنباله این فیلم در دست ساخت است.

در ماه آذر امسال، پس از انتشار شایعات و خبرهای متعدد سرانجام کمپانی والت دیزنی رسما بخش فیلمسازی و تلویزیونی کمپانی فاکس قرن بیستم را به ارزش ۵۲ میلیارد دلار از کمپانی فاکس قرن 21 خریداری کرد و در پی این اتفاق، به‌زودی کمپانی مارول استودیو صاحب دو مجموعه بسیار محبوب افراد ایکس (X-Men) و چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) خواهد شد. همچنین سونی دنیای سینمایی خود براساس شخصیت‌های دیگر مجموعه مرد عنکبوتی را ایجاد کرده است. فیلم Venom (ونوم) و فیلم Silver and Black (سیلور و بلک)، دو فیلم اول این مجموعه خواهند بود که به‌ترتیب قرار است در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهر ۱۳۹۷) و در تاریخ ۸ فوریه ۲۰۱۹ (۱۹ بهمن ۱۳۹۷) اکران شوند. علاوه بر این دو فیلم، سونی انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse (مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی) را نیز در دست ساخت دارد که این انیمیشن قرار است در تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۳ آذر ۱۳۹۷) اکران شود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده