نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

نقش آفرینی مت اسمیت در نقش چارلز منسون

مت رابرت اسمیت که بسیاری وی را با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی Doctor Who به خاطر دارند، قرار است در فیلم Charlie Says نقش چارلز منسون را ایفا کند.

مت رابرت اسمیت، هنرپیشهٔ اهل کشور انگلستان و ستارهٔ مجموعه تلویزیونی Doctor Who (دکتر هو)، به‌صورت رسمی برای ایفای نقش چارلز منسون، جنایتکار بدنام و شرور تاریخ آمریکا، در فیلم Charlie Says (چارلی می‌گوید) انتخاب و معرفی شد. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ ماری هرون، کارگردان فیلم جنایی و کمدی سیاه American Psycho (روانی آمریکایی) خواهد بود.

چارلز منسون نامی معروف در تاریخ نیم قرن گذشته ایالات متحده آمریکا است و البته این معروفیت به هیچ عنوان یادآور خاطرات خوبی نیست و به جرئت می‌توان گفت وی یکی از منفورترین شخصیت‌های تاریخ آمریکا است. چارلز منسون، تبهکار و جنایتکاری روان‌پریش بود و رهبریت فرقه‌ای اجتماعی به نام منسون را بر عهده داشت که به «خانوادهٔ منسون» مشهور بودند و این فرقه در طول حیات خود، تحت هدایت چارلز منسون دست به اعمال شریرانه و جنایتکارانه فراوانی زدند و چندین مورد قتل توسط اعضای فرقهٔ منسون و به دستور مستقیم شخص چارلز منسون صورت گرفته است. پیروان چارلز منسون بسیار به او و سخنانش اعتقاد داشتند و حاضر به انجام هر کاری برای رهبر کاریزماتیک خود بودند؛ از جرم‌های نه‌چندان خشونت‌آمیز همچون برپایی جشن‌های عجیب و غریب گرفته تا قتل‌های وحشیانه.

میزان درجهٔ بدنامی و منفور بودن چارلز منسون، سوژهٔ خوبی برای موضوعات سینمایی و تلویزیونی بود و چند فیلم و سریال نیز بر اساس این شخصیت ساخته شده است. بازیگران زیادی در سال‌های اخیر شانس خود را برای ایفای نقش شخصیت چارلز منسون امتحان کرده‌اند و یکی از آخرین آن‌ها، گتین دیوید آنتونی انگلیسی بوده است که در مجموعهٔ تلویزیونی Aquarius (آکواریوس) شبکه NBC در بخش کوتاهی از زندگی به تصویر کشیده‌شدهٔ منسون ایفای نقش کرد. در مجموعهٔ تلویزیونی محبوب American Horror Story (داستان ترسناک آمریکایی) و در فصل آخر این مجموعه با عنوان Cult (فرقه)، ایوان پیترز در نقش شخصیت منسون ظاهر شد؛ البته وی نقش چندین رهبر اجتماعی را در این مجموعه ایفا کرده بود و منسون تنها یکی از آن‌ها بود.

Manson

چارلز منسون سال گذشته پس از تحمل چندین سال حبس، در سن ۸۷ سالگی و در زندان ایالتی کالیفرنیا درگذشت. این‌طور که به نظر می‌رسد حتی پس از مرگ منسون نیز میراث اهریمنی وی از یادها نخواهد رفت و همچنان سوژه‌ای جالب برای خلق آثار سینمایی و تلویزیونی است. جدیدترین فیلمی که قرار است بر اساس شخصیت چارلز منسون ساخته شود، فیلم Charlie Says خواهد بود که مت رابرت اسمیت قرار است ایفاگر نقش شخصیت منسون در آن باشد. طرفداران مجموعه‌های تلویزیونی با شنیدن نام مت اسمیت یاد دکتر هو می‌افتند و البته معروف‌ترین نقش وی در طول دوران کاری‌اش نیز بازی در نقش شخصیت دکتر هو بوده است. از آثار سینمایی مت اسمیت می‌توان به فیلم‌هایی همچون Womb (رحم)، Lost River (رودخانهٔ گمشده)، Terminator: Genisys (ترمیناتور: پیدایش) و Pride and Prejudice and Zombies (غرور و تعصب و زامبی‌ها) اشاره کرد. جالب است بدانید وی در فیلم به‌یا‌دماندنی In Bruges (در بروژ) مارتین مک‌دونا، در کنار کالین فارل و برندان گلیسون نقشی را ایفا کرده بوده که البته در انتها صحنه‌های مربوط به نقش‌آفرینی مت اسمیت از این فیلم حذف شد. مت اسمیت در چندین مجموعهٔ تلویزیونی نیز حضور داشته است که از میان آن‌ها می‌توان به مجموعه‌هایی همچون The Shadow in the North (سایه‌ای در شمال)، Party Animals (پارتی حیوانات)، The Street (خیابان)، An Adventure in Space and Time (یک ماجراجویی در فضا و زمان) و The Crown (تاج) اشاره کرد.

هستهٔ اصلی داستان فیلم Charlie Says در مورد سه نفر از مریدان منسون است که به دلیل مشارکت در قتل محکوم به حبس شده‌اند

لازم به ذکر است در فیلم جدید کوئنتین تارانتینو نیز قرار است چارلز منسون حضوری فرعی داشته باشد. در فیلم‌های پیشین تارانتینو معمولاً می‌دیدیم که این کارگردان چندان وارد جزئیات اتفاقات واقعی نمی‌شود و طبق گزارش‌های مرتبط با فیلم جدید نیز گویا کوئنتین تارانتینو همین رویه را ادامه خواهد داد. این‌طور که گفته می‌شود، شخصیت چارلز منسون که رهبری فرقه‌ای با نام منسون و با ایدئولوژی اعتقاد به خویشتن را بر عهده داشت، همچون شخصیت هیتلر در فیلم Inglourious Basterds (حرام‌زاده‌های لعنتی) به تصویر کشیده خواهد شد؛ ولی قطعاً در این فیلم به مرگ شارون تِیت، همسر رومان پولانسکی، اشاره خواهد شد. شارون تِیت در حالی که به مدت هشت ماه باردار بود، توسط اعضای خانواده منسون به قتل رسید. همچنین خانوادهٔ منسون در همان روز چهار نفر دیگر را نیز به قتل رساندند و در نهایت به دلیل این جنایات به حبس ابد محکوم شدند. به نظر در فیلم Charlie Says نیز چارلز منسون بخشی فرعی از فیلم خواهد بود و هستهٔ اصلی داستان در مورد سه نفر از مریدان منسون است که به دلیل مشارکت در قتل محکوم به حبس شده‌اند.

نگارش فیلمنامهٔ فیلم Charlie Says بر عهدهٔ گوینویر ترنر است و کارگردان این فیلم ماری هرون خواهد بود. از دیگران بازیگرانی که در فیلم ماری هرون حضور دارند می‌توان به نام‌هایی همچون کارلا گوجینو، سوکی واترهوس و مریت ویور اشاره داشت.  

گفتنی است تاریخ اکران فیلم Charlie Says هنوز اعلام نشده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده