نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵

رز بیرن در فیلم X-Men: Dark Phoenix حضور نخواهد داشت

رز بیرن، بازیگر فیلم مردان ایکس: آپوکالیپس (X-Men: Apocalypse) به‌تازگی اعلام کرد که در فیلم مردان ایکس: دارک فینکس (X-Men: Dark Phoenix) حضور نخواهد داشت.

سری فیلم X-Men (مردان ایکس) از شخصیت‌ها و بازیگران آشنا پر است. در قسمت‌های مختلف این سری فیلم، تعدادی از بازیگران درجه بالا و بسیار خوب هالیوودی در نقش‌های شخصیت‌های مختلفی ایفای نقش کرده‌اند. جالب است بدانید که به مردان ایکس، گروه Merry Mutants (جهش یافته‌های شاد) هم می‌گویند. تقریبا در تمامی قسمت‌های این مجموعه برخی از شخصیت‌ها عضو ثابت داستان هستند، اما برخی دیگر نه؛ به‌تازگی اعلام شده که یکی از شخصیت‌های داستان مردان ایکس، در قسمت جدید این مجموعه یعنی فیلم X-Men: Dark Phoenix (مردان ایکس: دارک فینکس) حضور نخواهد داشت.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، رز بیرن، بازیگر نقش شخصیت مویرا مک تاگرت در سری فیلم مردان ایکس، در مصاحبه کوتاهی با گزارشگر سایت خبری CinemaBlend عنوان کرد که او قرار نیست در مردان ایکس: دارک فینکس، چهارمین قسمت از مجموعه پیش درآمد، حضور داشته باشد و نقش معروف خود را ایفا کند. او در این مصاحبه درباره نقش و علت عدم حضورش در قسمت جدید سری فیلم مردان ایکس اینگونه صحبت کرد:

متاسفانه مویرا مک‌تاگرت قرار نیست در قسمت جدید هنرنمایی کند. من مدام امیدوار بودم که این اتفاق عملی شود اما نشد. در پروژه تولید فیلم X-Men: Apocalypse (مردان ایکس: آپوکالیپس) خیلی به من خوش گذشت و واقعا آن فضا را دوست داشتم. من خیلی تیم بازیگری را دوست داشتم. خیلی سرگرم‌کننده بود. شما به این دسته فیلم‌ها چه می‌گویید؟ آها، فیلم‌های ابرقهرمانی. اصلا نمی‌توانم صبر کنم تا ببینم که جسیکا چستین در این اثر چگونه با نقش خود هنرنمایی می‌کند؛ زیرا من یکی از طرفداران او و این سری فیلم هستم.

این بازیگر در ابتدا با نقش مویرا مک‌تاگرت و با فیلم X-Men: First Class (مردان ایکس: کلاس اول) وارد دنیای مردان ایکس شد. بعد از آن باری دیگر با همین شخصیت در فیلم X-Men: Days of Future Past (مردان ایکس: روزهای گذشته آینده) حضور داشت و به ایفای نقش پرداخت. بعد هم در آخرین قسمتی که در این مجموعه اکران شده یعنی فیلم مردان ایکس: آپوکالیپس حضور به عمل آورد. می‌توان گفت که شخصیت مویرا مک‌تاگرت کاملا با اتفاقاتی که درون این آثار رخ داده بود همخوانی داشت و اصلا نقش اضافه‌ای به حساب نمی‌آمد. البته گفته می‌شود که شخصیت او نسبت به نسخه اصلی‌ای که در کتاب‌های کامیک طراحی شده کمی متفاوت است.

در فیلم مردان ایکس: کلاس اول، او به چارلز فرانسیس اگزاویه معروف به پروفسور ایکس و همچنین اعضای تیم او کمک کرد تا در مبارزه با سباستین شاو و اعضای کلاب آتش جهنم (Hellfire Club) موفق باشند و سربلند بیرون بیایند. ما در قسمت بعدی این مجموعه کاملا حضور او را احساس کردیم؛ البته در همان قسمت به علت حضور او پرداخته نشد و در عوض در قسمت بعدی یعنی مردان ایکس: آپوکالیپس علت آن مشخص شد و چارلز فرانسیس اگزاویه توضیح داد که او تمامی خاطرات و همه ملاقات‌هایی را که بین این شخصیت و اعضای تیم اتفاق افتاده بود از ذهن او پاک کرده است؛ یعنی از نظر فنی و از طرف مک‌تاگرت، بار اولی است که او با اعضای این تیم ملاقات می‌کند. اما در انتهای همان فیلم ما دوباره شاهد این بودیم که پروفسور ایکس، باری دیگر این خاطرات را به ذهن او اضافه کرد.

شاید تیم تولید قصد دارد با بیرون کردن مویرا مک‌تاگرت از خط داستانی، شخصیت جالب و شیطانی‌ای مانند لیلاندرا نرمانی را در محوریت قرار دهد که به اگزاویه علاقمند است

به طرز شگفت‌انگیزی مویرا نسبت به همه چیز خیلی خوب رفتار می‌کند و اینطور که به نظر می‌رسد، مثل اینکه قصد دارد رابطه خود را با چارلز ادامه دهد. با این اوصاف به نظر می‌رسید که چارلز بخواهد باری دیگر او را به‌عنوان یک متحد قدیمی، به تیم مردان ایکس وارد کند.

اگرچه کمی عجیب است که با وجود اتفاقات لحظات آخر قسمت پایانی این مجموعه، دیگر بیرن در قسمت جدید حضور نخواهد یافت، اما از طرف دیگر هم با توجه به جمعیت نسبتا زیاد این مجموعه و احتمال بیشتر شدن شخصیت‌های آن، کاملا طبیعی به نظر می‌رسد که او حداقل از این قسمت حذف شود. بر اساس اطلاعات به دست آمده از این مجموعه، به نظر می‌رسد که این سری فیلم قصد دارد تمرکز خود را از گروه بازیگران قدیمی یعنی جنیفر لارنس، جیمز مک‌آووی، نیکلاس هولت و مایکل فاسبندر بردارد و معطوف به بازیگران جوانی مانند سوفی ترنر، نیکلاس هولت، ایوان پیترز و تای شرایدن کند.

از آنجایی که برخلاف شایعات مختلف جسیکا چستین قرار است در این اثر حضور داشته باشد و نقش لیلاندرا نرمانی (در کتاب‌های کامیک این شخصیت عاشق چارلز فرانسیس اگزاویه بوده است) را ایفا کند، به نظر می‌رسد که تیم تولید قصد دارد از خط زمانی کتاب کامیک داک فینکس برای فیلم خود استفاده و به نوعی این کتاب را اقتباس کند. شاید تیم تولید قصد دارد با این کار و بیرون کردن مویرا مک‌تاگرت از خط داستانی، شخصیت جالب و شیطانی‌ای را در محوریت قرار دهد که به اگزاویه علاقمند است.

فیلم X-Men: Dark Phoenix برای اکران در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۱ آبان ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است.

 


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده