نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

بهترین واکنش های اولیه منتقدان به فیلم Black Panther

با اینکه تقریبا ۱۵ روز دیگر تا اکران فیلم پلنگ سیاه (Black Panther) باقی مانده، اما برخی از منتقدان با رونمایی اولیه این اثر، واکنش خود را در صفحه‌های توییترشان عنوان کرده‌اند.

انتظارها رو به پایان است و سینما دوستان و به‌خصوص طرفداران همیشگی استودیو مارول کم کم در حال نزدیک شدن به اکران فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) هستند تا بتوانند پلنگ سیاه و انتقام‌جوی خود را در یک اثر کاملا اختصاصی که جدیدترین پروژه دنیای سینمایی مارول است، مشاهده کنند. نزدیک شدن به اکران فیلم پلنگ سیاه یعنی اینکه در آینده‌ای بسیار نزدیک ما شاهد منتشر شدن واکنش‌های متنوع منتقدان مطرح جهان خواهیم بود که ابتدا بخشی از آنها در توییتر شخصی و بعد از مدتی متن کامل آنها در فضای اینترنت منتشر می‌شود. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اگرچه هنوز منتقدان اجازه انتشار متن کامل نقدهای خود را ندارند و به نوعی در تحریم به سر می‌برند، اما آنها به طور کامل دست روی دست نگذاشتند و تا حدی که محدودیت شبکه اجتماعی توییتر اجازه می‌داد واکنش خود را نسبت به فیلم پلنگ سیاه عنوان کردند تا به شما طرفداران و سینما دوستان سرنخی از اینکه تا چه حد باید از این اثر انتظار داشته باشید، بدهند. 

ادامه این مطلب ممکن است بخشی از داستان فیلم Black Panther را افشا کند

 

ما در این پست بر آن شدیم که به‌عنوان واکنش اولیه منتقدان نسبت به فیلم پلنگ سیاه، بهترین نمونه‌های آن را جمع‌آوری کنیم و به شما نمایش دهیم.

مایکل روژو از سایت گیم اسپات:

فیلم Black Panther را ببینید. من دوست داشتم.

مایکل روژو در واکنش اولیه خود علاوه بر متن توییت خود، ویدئو کوتاهی را هم آپلود کرده است که با همان ویدئو قصد دارد احساس بخش زیادی از مردم نسبت به این فیلم را نشان دهد. بقیه منتقدان هم از جمله جن یاماتو از سایت خبری لس آنجلس تایمز، دنیای فوق‌العاده زیبایی را که این فیلم آن را خلق کرده است، تحسین کردند. او همچنین نمایشی را که این اثر به نمایندگی از مردم سیاه‌پوست به ارمغان آورده است هم تحسین کرد؛ زیرا ما معمولا زیاد، چنین آثاری را روی پرده سینماها مشاهده نمی‌کنیم که اینگونه آنها را بزرگ بشمارد. او در واکنش توییتری خود اینگونه نظرش را نوشت:

فیلم Black Panther بسیار فوق‌العاده، پر از جنب و جوش و حرکت و هدفمند است؛ یک فیلم ابرقهرمانی بسیار خوب که درباره این موضوع توضیح می‌دهد که چرا هویت انسان‌ها و نمایش آنها اهمیت دارد. همچنین موضوع مهم‌تری را به تصویر می‌کشد که چقدر غم‌انگیز است که چگونه مردم معمولی، چنین موارد مهمی را انکار می‌کنند و به چنین افرادی اهمیت نمی‌دهند. این اثر به‌عنوان اولین فیلم دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود که یک چیز واقعی و اساسی را به تصویر کشیده است. مایکل بی. جردن که نقش اریک کیلمونگر و شخصیت منفی و شرور داستان را ایفا می‌کند، با بازی خود من را به گریه انداخت.

اینکه این اثر به نوعی، به نمایندگی از مردم سیاه‌پوست به روی پرده سینماها رفته موضوعی است که باعث شده خیلی از افرادی که این فیلم را تماشا کردند، این قضیه را از مهم‌ترین زوایای اثری که رایان کوگلر به‌عنوان یک کارگردان خلق کرده است، بدانند. یکی از روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست به نام ربکا تئودور وکن در یکی از واکنش‌های توییتری خود نوشت:

نمایش اینچنینی زنان سیاه‌پوست در فیلم Black Panther باعث شد این حس به من دست دهد که بالاخره دیده شده‌ام؛ دیده شدن آن هم از طریقی که بقیه آثار ابرقهرمانی ساخته‌شده تا به امروز، تا به حال آن را به این خوبی انجام نداده بودند.

منتقد سایت Geeks Of Color:

فیلم پلنگ سیاه، بهترین فیلم دنیای سینمایی مارول است که تا به امروز ساخته و اکران شده است. من از همان ابتدای آغاز فیلم تا دقایق انتهایی آن تحت تاثیر قرار گرفته بودم و از هیجان بسیار زیاد یک لحظه چشم از پرده سینما برنمی‌داشتم؛ حتی یک لحظه هم از دیدن آن خسته نشدم. می‌توان به جرئت گفت که این فیلم، با اختلاف بسیار زیادی شگفت‌انگیزتر و بهتر از تمامی آثاری است که تا به امروز در دنیای سینمایی مارول ساخته شده است. بسیار ممنونم، رایان کوگلر!

ناتاشا آلفورد از سایت The Grio:

اگر نمی‌توانید قدرت نمایش یک چیز خاص را درک کنید و این اثر هم درست همانند آثار دیگری است که ساخته شده، به این موضوع فکر کنید که روز به روز عمر شما بگذرد و هیچوقت نتوانید ابرقهرمانی را تماشا کنید که درست شکل شما باشد. زمانی که عروسک‌های «دختران آمریکایی» ساخته و عرضه شد، من همیشه ادی را انتخاب می‌کردم؛ زیرا او باید از بند بردگی آزاد می‌شد. حال بچه‌های امروزی دیگر ناکیا، شوری و اوکویه فیلم Black Panther را دارند. از هر زاویه‌ای نگاه کنی، این شخصیت‌ها خیلی بهتر هستند.

علاوه بر اهمیت بسیار زیاد اینکه چه بازیگرانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند، نحوه داستان سرایی این اثر است که اهمیت دارد و اینکه از چه روشی برای بازگو کردن داستان استفاده کرده‌اند. به نظر برخی منتقدان، نویسنده فیلمنامه این اثر به‌خوبی توانسته داستان خود را بنویسد و اهدافی را که داشته است از طریق آن برای مخاطب بازگو کرده است.

Black Panther

اریک دیویس از سایت Fandango:

واقعا به جرئت می‌توان گفت که فیلم Black Panther استثنایی است. این شخصیت، به نظر من جیمز باند دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. با تماشای این اثر متوجه می‌شوید که تا به امروز، در هیچ کدام از آثار ابرقهرمانی مفاهیم و قهرمانی اینچنینی را مشاهده نکرده‌اید. این فیلم و شخصیت‌های آن بسیار جسور، زیبا و سرسخت هستند. با این حال، در این اثر یک عمق و مفاهیمی روحانی وجود دارد که ما تا به امروز در هیچ کدام از آثاری که در دنیای سینمایی مارول ساخته شده است، ندیده‌ایم و خلاف کاری است که آنها تا به امروز انجام داده‌اند. این فیلم ۱۰۰٪ زوایای آفریقایی دارد و بسیار زیبا است.

پیتر سیرتا از سایت اسلش فیلم:

فیلم Black Panther کاملا برخلاف تمامی آثاری است که در دنیای سینمایی مارول ساخته شده؛ چه از لحاظ ظاهر، چه احساسی که به مخاطب انتقال می‌دهد و چه از لحاظ داستانی و مفهومی. این فیلم یک جشن بصری است. واکاندا به طرز شگفت‌انگیزی به تصویر کشیده شده است. آنتاگونیست این فیلم در واقع دارای داستانی است که در آن اهداف و انگیزه‌های احساسی به او اعطا می‌شود. سیاسی و مردمی‌ترین اثری که مارول تا به امروز ساخته است. بسیار زیبا بود.

عناصر خوب بسیار زیادی در این اثر وجود دارد مانند فیلمنامه، طراحی و نحوه تولید، تیم بازیگری، یا حتی پیامی که قصد انتقال آن را دارد، باعث شده که واکنش تمام افرادی که آن را دیدند و همچنین مردم سرتاسر دنیا، درباره آن مثبت باشد.

تقریبا بخش اعظمی از منتقدان و افرادی که این اثر را تماشا کرده‌اند معتقدند که فیلم پلنگ سیاه از زوایای بسیار زیادی با تمامی آثاری که دنیای سینمایی مارول تا به امروز ساخته متفاوت بوده و تقریبا چند برابر بهتر از آنها خواهد بود

با اینکه متن کامل نقد منتقدان مختلف در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود اما همین موضوع که منتقدان واکنش کوتاه خود را برای مخاطبان اعلام می‌کنند معیار بسیار مهمی برای مردمی است که برای دیدن آثار مختلف تردید دارند و به نوعی همین واکنش‌ها تا حدی تعیین‌کننده میزان فروش بلیط‌ها هستند. 

کریس ای. هینر از سایت آی جی ان:

نمی‌توانم حرف خیلی زیادی درباره فیلم Black Panther بیان کنم. تنها چیزی که می‌توانم درباره آن بگویم این است که اکشن‌ها و ماجراجویی‌هایی که در آن استفاده شده، اصلا با روح و داستانی که بازگو می‌کند قابل مقایسه نیست. واقعا عاشقش شدم. اصلا نمی‌توانم برای فرصت دوباره دیدن آن صبر کنم.

مارک برناردین از سایت اینترتینمنت ویکلی:

خب حالا نوبت به فیلم Black Panther رسیده است. چیزهای بسیار زیادی در این اثر وجود دارد که در طی گذشت زمان می‌توان آنها را هضم کرد و فهمید. اما اولین چیزی که با فکر کردن به آن در ذهنم نقش می‌بندد باشکوه بودن آن است.

آندره بلک نرد:

هنوز درباره شخصیت پلنگ سیاه و نمایش فیلم اختصاصی آن فکر می‌کنم. این اثر، بیشتر از یک فیلم سینمایی معمولی بود که روی پرده سینما به نمایش درآمد. به نظر، این فیلم یک جشن یا تجلیل از چیزی بود! واقعا شب فوق‌العاده‌ای برای من بود! چقدر فیلم فوق‌العاده عالی‌ای بود! اصلا نمی‌توانم برای تماشای دوباره آن صبر کنم.

برایان ترویت از سایت یو اس ای تودی:

ساده‌ترین حرفی که می‌توان درباره این فیلم زد این است که فوق‌العاده بود. فوق‌العاده جسورانه بوده و درست به همان اندازه که هیجان داشت، تاثیرگذار هم بود. این فیلم دارای جذابیت‌هایی به سبک سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) است. یک اثر خلاقانه، دیوانه‌کننده و اکشن به همراه شخصیت‌های به‌یادماندنی بسیار زیاد. این فیلم به‌راحتی می‌تواند همیشه جزو پنج اثر برتر دنیای مارول باشد.

ربکا تئودور وکن از سایت نیویورک تایمز:

فیلم Black Panther چیزی است که من همیشه می‌خواستم و می‌خواهم بیشتر از این شاهد اینگونه آثار باشم. می‌توان به جرئت گفت که رایان کوگلر مسیر و میدان بازی را برای دنیای سینمایی مارول تغییر داده است. خدای من.

در حال حاضر، تنها این منتقدان نیستند که تماشای فیلم را دوست داشته‌اند. زمانی که یک اثر برای اولین بار در فرش قرمز رونمایی می‌شود و برای حضار به نمایش در می‌آید، یعنی در آن جمع بازیگران و کارگردانان زیادی حضور دارند؛ از جمله تمام افرادی که دست‌اندرکاران آثار مختلف دنیای سینمایی مارول بوده‌اند. این افراد قادر بودند این اثر را تماشا کنند و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

جیمز گان نویسنده و کارگردان هالیوودی:

یک اثر فوق‌العاده عالی که توسط استودیو و به‌خصوص با خلاقیت رایان کوگلر ساخته شده است.

پیتون رید کارگردان و نویسنده هالیوودی:

فیلم Black Panther فوق‌العاده بود. اثری بسیار زیبا، دارای روح و پر از احساسات، دارای داستانی متفکرانه که در این برهه زمانی می‌تواند به محبوبیت زیادی برسد. رایان کوگلر به‌خوبی می‌دانست که در حال انجام دادن چه کاری است. زیاد زنده بمان تی چالا!

جاس ویدون کارگردان و نویسنده هالیوودی:

نمی‌دانم دقیقا باید از کجا شروع کرده و درباره فیلم پلنگ سیاه صحبت کنم. رایان کوگلر و استودیو مارول توانستند در درست‌ترین حالت این فیلم را بسازند. به نظر می‌رسد که چشم‌انداز آنها کمی تغییر کرده است. با این حال، من از زنان وحشی، تندخو و بامزه واکاندا شروع می‌کنم. همچنین لباس‌های بسیار زیبایی که برای شخصیت‌های مختلف این اثر توسط روث ای کارتر طراحی شده است. او به‌زیبایی توانسته لباس‌هایی تاریخی و کاملا هماهنگ با داستان طراحی کند. این اثر از هر نظری قابل تحسین است.

فیلم Black Panther برای اکران در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ (۲۷ بهمن ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده