نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

قسمت آزمایشی Magnum P.I و Cagney And Lacey به زودی ساخته می‌شود

شبکه CBS سفارش ساخت قسمت آزمایشی ریبوت دو مجموعهٔ تلویزیونی محبوب دههٔ ۸۰، یعنی .Magnum P.I و Cagney And Lacey را به سازندگان داده است.

معمولاً هر چند روز یک‌بار شاهد انتشار خبری راجع به ریبوت سریالی محبوب و قدیمی هستیم و این مرتبه شبکه CBS قصد دارد با ساخت ریبوت دو مجموعهٔ تلویزیونی موفق و بسیار محبوب .Magnum, P.I و Cagney And Lacey، خاطرات خوب طرفداران قدیمی این دو مجموعه را زنده کند. مجموعهٔ تلویزیونی پلیسی، درام و جنایی .Magnum, P.I یکی از بهترین مجموعه‌های تلویزیونی دههٔ ۸۰ میلادی بود و خبر ریبوت این مجموعه چندی پیش اعلام شده بود و طرفدارانِ هیجان‌زده خیلی زود خبر خوشحال‌کنندهٔ دیگری شنیدند و آن هم ریبوت دیگر مجموعهٔ تلویزیونی پلیسی، درام و جنایی معروف دههٔ ۸۰، یعنی Cagney And Lacey بود.

تام سلک، بازیگر محبوب و جذاب آمریکایی که بعدها در مجموعهٔ تلویزیونی فراموش‌نشدنی Friends (دوستان) نقش شخصیت ریچارد را ایفا کرد، شهرت اولیهٔ خود را مدیون مجموعهٔ تلویزیونی .Magnum, P.I شبکه CBS است. وی در مجموعهٔ تلویزیونی .Magnum, P.I، نقش شخصیت توماس سالیوان، کارآگاهی که در ایالات هاوایی زندگی می‌کرد، را ایفا کرده بود. راجر ای. موسلی، لری مانتی و جان هیلرمن از دیگر بازیگران این مجموعه بودند. مجموعهٔ تلویزیونی .Magnum, P.I در هشت فصل و ۱۶۲ قسمت، بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸ میلادی به روی آنتن شبکه CBS رفت و پنج فصل ابتدایی این مجموعه همواره در صدر پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی بودند. تام سلک و جان هیلرمن (بازیگر نقش شخصیت هیگینز) برای ایفای نقش در این مجموعه برندهٔ جوایز گلدن گلوب و اِمی شدند. برخلاف مجموعهٔ تلویزیونی .Magnum, P.I که صحنه‌های اکشن بخش مهمی از آن را تشکیل می‌داد، در مجموعهٔ تلویزیونی Cagney and Lacey بیشتر شاهد روابط کاری بین دو شخصیت اصلی در حل معماهای جنایی در بخش منهتن شهر نیویورک بودیم. مجموعهٔ تلویزیونی Cagney and Lacey در هفت فصل و ۱۲۵ قسمت، بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۸ به روی آنتن شبکه CBS رفت. بازیگران اصلی این مجموعهٔ تلویزیونی، شارون گلس و تاین دالی بودند. هر دو بازیگر برندهٔ جوایز متعددی برای ایفای نقش در این مجموعه شدند. آن‌ها در دهه ۹۰ میلادی بار دیگر در کنار یکدیگر، نقش‌های خود را این مرتبه در فیلمی تلویزیونی تکرار کردند.

Lacey

طبق گزارش سایت ددلاین، شبکه CBS به‌صورت رسمی اعلام کرد که دستور ساخت ۶ قسمت آزمایشی دو مجموعهٔ .Magnum, P.I و Cagney and Lacey را داده است که دیگر ۶ قسمت را نمی‌توان آزمایشی نامید و این دو مجموعه به‌نوعی ریبوت شده‌اند و ادامهٔ حیات آن‌ها به موفقیت همین قسمت‌ها بستگی دارد. پیتر لنکووف، نویسنده و تهیه‌کنندهٔ دو مجموعهٔ تلویزیونی Hawaii Five-O و MacGyver، وظیفهٔ نگارش فیلمنامهٔ مجموعهٔ .Magnum, P.I را بر عهده دارد. بریجیت کارپنتر که سابقهٔ همکاری با شبکه HBO را دارد، نویسنده و تولید‌کنندهٔ اجرایی مجموعهٔ Cagney and Lacey خواهد بود.

طبق گزارش سایت ددلاین، شبکه CBS به‌صورت رسمی اعلام کرد که دستور ساخت ۶ قسمت آزمایشی دو مجموعهٔ .Magnum, P.I و Cagney and Lacey را داده است که دیگر ۶ قسمت را نمی‌توان آزمایشی نامید و این دو مجموعه به‌نوعی ریبوت شده‌اند 

در ریبوت مجموعهٔ .Magnum, P.I، با نسخه‌ای متفاوت از کارآگاهان خصوصی نسبت به مجموعهٔ ابتدایی آشنا خواهیم شد که تخصص شخصیت‌های جدید در پروندهٔ افراد گمشده است. در این نسخه شخصیت ارتشی و حاضرجواب هیگینز، با نام جولیت هیگینز و تحت عنوان مأمور MI6 معرفی خواهد شد. تِم کلی داستان این مجموعه در مورد اختلالات استرسی پس از ضایعات روانی خواهد بود و البته صحنه‌های اکشن و کمدی نیز جایگاه ویژه‌ای در آن خواهند داشت. در مورد داستان ریبوت سریال Cagney and Lacey جزئیاتی در دسترس نیست و تنها می‌دانیم شبکه CBS امید زیادی به موفقیت این مجموعه داشته و سعی دارد با افزایش شخصیت‌های زن و همچنین استفاده از تیم نویسندگی قوی، اثری باکیفیت را به روی آنتن ببرد. به نظر همچون مجموعهٔ دههٔ ۸۰ میلادی، این مجموعه نیز مشکلات جامعه را به تصویر خواهد کشید.

چندی پیش بود که شبکه CBS اعلام کرد تصمیم به بازسازی مجموعهٔ سیت‌کام Murphy Brown را دارد و می‌خواهد بار دیگر با کندیس برگن برای ایفای نقش مورفی براون همکاری کند. همچنین در خبری اعلام شد که شبکه The CW به‌تازگی تولید یک اپیزود آزمایشی از سریال Charmed را در دستور کار قرار داده است. علاوه بر این مجموعه جادوگری، این شبکه تولید اپیزود آزمایشی مجموعه تلویزیونی پلیسی، ماوراطبیعی و درام Dead Inside را نیز در برنامه‌های خود قرار داده است. شبکه NBC نیز قصد بازسازی مجموعهٔ تلویزیونی محبوب The Office را دارد. در چند سال اخیر ریبوت و ازسرگیری ساخت مجموعه‌های زیادی انجام شده است و در این میان می‌توان به مجموعه‌هایی همچون Twin Peaks ،The X-Files و Gilmore Girls اشاره داشت.

در چند هفتهٔ اخیر خبرهای زیادی از ریبوت مجموعه‌های قدیمی منتشر شده است و یکی دیگر از مجموعه‌های قدیمی که قرار است بار دیگر به جعبهٔ جادویی بیاید، مجموعه تلویزیونی The Greatest American Hero خواهد بود که شبکه ABC ساخت قسمت آزمایشی آن را در دستور کار قرار داده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده