نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

فیلمبرداری فیلم Detective Pikachu آغاز شد

بر اساس گزارشی جدید، کمپانی یونیورسال و لجندری پیکچرز مرحله فیلمبرداری فیلم کاراگاه پیکاچو (Detective Pikachu) با حضور رایان رینولدز را به طور رسمی آغاز کردند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی لجندری پیکچرز به طور رسمی اعلام کرد که تیم فیلمبرداری فیلم لایو اکشن Detective Pikachu (کارآگاه پیکاچو) به طور رسمی کار خود را آغاز کرده است. فیلمبرداری اصلی و اولیه این فیلم قرار است در شهر لندن کشور انگلستان انجام شود. فیلم Detective Pikachu اولین لایو اکشن سینمایی محسوب می‌شود که قرار است بر اساس شخصیت‌های مشهور و بسیار محبوب سری بازی‌های ویدئویی پوکمون ساخته شود.

ستاره‌هایی که قرار است در این پروژه به ایفای نقش بپردازند عبارتند از: رایان رینولدز بازیگر فیلم Deadpool (ددپول)، کن واتانابه بازیگر فیلم The Last Samurai (آخرین سامورایی)، جاستیس اسمیت بازیگر فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom (دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی) و کاترین نیوتون بازیگر سریال Big Little Lies (دروغ‌های کوچک بزرگ). رایان رینولدز قرار است صداپیشگی شخصیت اصلی فیلم کارآگاه پیکاچو را بر عهده داشته باشد. کارآگاه پیکاچو یک پوکمون قهوه‌خور است که به‌راحتی می‌تواند با دوست خود که یک انسان است، صحبت کند. جاستیس اسمیت نقش شخصیت تیم گوودمن، دوست پیکاچو را بر عهده دارد. تیم با کارآگاه پیکاچو هم‌دست شده تا بتوانند با کمک یکدیگر معمای ناپدید شدن پدر تیم را حل و او را پیدا کنند. هنرمند جدیدی که هم به‌تازگی به این تیم پیوسته، یعنی کن واتانابه قرار است نقش یک کارآگاه انسان را بازی کند و کاترین نیوتون هم نقش «روزنامه‌نگار خشن و زمخت» به نام لوسی را ایفا خواهد کرد. لوسی هم یک پوکمون به نام سایداک دارد که در این پرونده به کارآگاه پیکاچو کمک خواهد کرد. 

داستان این فیلم بر اساس بازی محبوب Detective Pikachu نوشته شده است. بازی Detective Pikachu در سال ۲۰۱۶ و در کشور ژاپن به طور رسمی عرضه شده است. نسخه گسترده بازی Detective Pikachu در ماه مارس (فروردین) و در ایالات متحده عرضه خواهد شد. البته ذکر شده که در این نسخه علاوه بر بازی، یک نسخه سایز بزرگ از فیگور آمیبو کارآگاه پیکاچو هم برای طرفداران این شخصیت عرضه خواهد شد.

بازی Detective Pikachu

در سال ۲۰۱۶ بود که کمپانی لجندری پیکچرز توانست حق و حقوق ساخت لایو اکشن‌های سینمایی بر اساس شخصیت‌های سری بازی پوکمون را به دست آورد. این کمپانی در مدت زمان خیلی کمی بعد از اینکه بازی Pokemon Go عرضه شد و به‌سرعت توانست توجه خیلی از افراد را به خود جلب کند و بین آنها محبوب شود، حقوق ساخت این آثار را به دست گرفت. کمپانی لجندری پیکچرز زمانی که اعلام کرد به جای ساخت یک لایو اکشن بر اساس بازی پوکمون، قرار است یک لایو اکشن سینمایی بر اساس شخصیت کارآگاه پیکاچو بسازد، خیلی از طرفداران را متعجب و البته برخی‌ها را خوشحال ساخت.

راب لترمن، کارگردان آثاری چون انیمیشن Shark Tale (داستان کوسه)، انیمیشن Monsters vs. Aliens (هیولاها علیه بیگانگان)، فیلم Gulliver's Travels (سفرهای گالیور) و فیلم Goosebumps (مور مور)، کارگردانی فیلم Detective Pikachu را بر عهده خواهد داشت. الکس هرش، سازنده انیمیشن سریالی Gravity falls (آبشار جاذبه) و نیکول پرلمن، نویسنده فیلم Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) نیز کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده دارند. سونه‌کازو ایشیهارا از کمپانی پوکمون (The Pokémon Company) و همچنین جو کاراکشالو جونیور، تهیه کننده اجرایی فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (دزدان دریایی کارائیب: مردگان قصه نمی‌گویند) به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این پروژه فعالیت دارند. از طرف دیگر مری پرنت و کیل بویتر از کمپانی لجندری پیکچرز وظیفه تهیه‌کنندگی این اثر را دارند. جلوه‌های ویژه و بصری این لایو اکشن (که شامل تکنولوژی‌ای مشابه CGI که در نسخه‌های مختلف پوکمون به کار رفته است می‌شود) توسط کمپانی Moving Picture Company که در فیلم Wonder Woman (واندر وومن) و Framestore که در فیلم Paddington 2 (پدینگتون 2) فعالیت داشت، ساخته می‌شود.

پس از تولید این لایو اکشن سینمایی، کمپانی یونیورسال وظیفه توزیع آن در کشورهایی به جز ژاپن را بر عهده دارد، در حالی که کمپانی توهو (Toho) و خود لجندری وظیفه توزیع آن در کشور ژاپن را دارند.

فیلم Detective Pikachu قرار است در تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۹ (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸) به روی پرده‌های سینما برود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده