نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

دستمزد رکوردشکن اسکارت جوهانسون برای بازی در فیلم Black Widow

طرفداران مارول مدت زیادی است که در انتظار ساخت اولین فیلم مستقل شخصیت بلک ویدو با بازی اسکارلت جوهانسون هستند و این طور که به نظر می‌رسد حضور جوهانسون در این فیلم حضوری پرهزینه خواهد بود.

اسکارلت جوهانسون با نقش‌آفرینی در فیلم Black Widow (بلک ویدو)، رکورد میزان دریافت دستمزد توسط یک بازیگر زن را خواهد شکست. جوهانسون یکی از قدیمی‌ترین اعضای دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. دوران حضور این بازیگر به قسمت دوم فیلم Iron Man (مرد آهنی) بازمی‌گردد که کارگردانی آن فیلم بر عهدهٔ جان فاورو بود. جوهانسون تاکنون در پنج فیلم دنیای سینمایی مارول حضور داشته است و به‌تازگی نیز از مراحل فیلمبرداری دو فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت) و قسمت چهارم این مجموعه فارغ شده است. شخصیت بلک ویدو با نقش‌آفرینی اسکارلت جوهانسون در فیلم های The Avengers (انتقام‌جویان)، Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)، Captain America: The Winter Soldier (کاپیتان آمریکا: وینتر سولجر) و Avengers: Age of Ultron (انتقام‌جویان: عصر اولتران) حضور داشته است. شخصیت بلک ویدو از شخصیت‌های مهم و اصلی دنیای سینمایی مارول است و احتمالاً در فیلم‌های فاز بعدی این دنیای سینمایی نیز شاهد حضور پررنگ این شخصیت خواهیم بود. پس از حرف و حدیث‌های فراوان پیرامون ساخت فیلم جداگانهٔ شخصیت بلک ویدو، سرانجام این شخصیت قرار است صاحب یک فیلم مستقل شود و این خبری خوب برای طرفداران ناتاشا رومانوف خواهد بود.  

جوهانسون قرار است بیشترین دستمزد یک بازیگر زن را در یک فیلم بگیرد و به رکوردی تاریخی دست پیدا کند

طبق خبری که هفتهٔ گذشته وب‌سایت ورایتی منتشر کرده بود، ژاک شفر وظیفهٔ نوشتن فیلمنامه فیلم Black Widow را بر عهده گرفته است. طبق اطلاعات منتشر شده، کوین فایگی، رئیس مارول استودیو طی هفته‌های گذشته با گزینه‌های این کمپانی برای نوشتن فیلمنامه این فیلم دیدار و مذاکره کرده است و همچنین مدیران مارول اخیراً با جوهانسون ملاقات کرده‌اند تا نظرات او را هم در مورد فیلم شخصیت بلک ویدو جویا شوند. این خبر مهم‌ترین و جدی‌ترین خبری بود که در چند وقت اخیر در مورد احتمال ساخت این فیلم منتشر شد. در مورد دستمزد اسکارلت جوهانسون خبری به بیرون درز پیدا نکرده بود، ولی به احتمال فراوان وی خواهان افزایش دستمزد خود در مقایسه با دیگر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول که در آن‌ها حضور داشته، شده است؛ افزایش دستمزدی که نام وی را در صدر بازیگران زن از نظر دریافت دستمزد، قرار می‌دهد. گویا مارول هم مشکلی با این قضیه ندارد و بدش نمی‌آید جوهانسون رکورد بیشترین دستمزد برای حضور در یک فیلم را از آن خود کند.

Black-Widow

طبق گزارش اختصاصی سایت دیلی میل، دستمزد پایه اسکارت جوهانسون برای بازی در فیلم Black Widow، حدود ۲۵ میلیون دلار خواهد بود. این رقم بیشترین میزان دستمزدی است که یک بازیگر زن برای حضور در یک فیلم دریافت می‌کند. همان طور که ذکر شد، ۲۵ میلیون دلار دستمزد پایه و قطعی اسکارت جوهانسون خواهد بود و در کنار این رقم، ۶ میلیون دلار هم پاداش در نظر گرفته شده است. طبق این گزارش، ۶ میلیون دلار در صورتی به جوهانسون پرداخت خواهد شد که مجموع فروش جهانی فیلم Black Widow از مرز ۹۰۰ میلیون دلار عبور کند. رسیدن به فروش ۹۰۰ میلیون دلاری به هیچ عنوان کار ساده‌ای نخواهد بود، ولی به نظر می‌رسد کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) به این فیلم بسیار خوشبین است و امید دارد که حتی موفق‌تر از Wonder Woman (واندر وومن) در گیشه ظاهر شود. لازم به ذکر است که شاید اسکارلت جوهانسون یکی از تهیه‌کنندگان فیلم جدید نیز باشد.

دستمزد پایه اسکارت جوهانسون برای فیلم Black Widow، حدود ۲۵ میلیون دلار خواهد بود

آنچه مشخص است این است که کمپانی دیزنی پول خود را بی‌دلیل جایی خرج نمی‌کند، مگر آنکه از بازگشت چندین برابری آن‌ کاملاً مطمئن باشد. پرداخت چنین دستمزدی از سوی دیزنی به جوهانسون تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد و البته نشان‌دهندهٔ سیاست این کمپانی است. با وجود آنکه اسکارلت جوهانسون در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول نقشی فرعی را بر عهده داشته است، اما شخصیت بلک ویدو از مهم‌ترین شخصیت های مارول محسوب می‌شود و مارول و دیزنی حساب ویژه‌ای روی این شخصیت باز کرده‌اند. جدای از این موضوع، اسکارلت جوهانسون گزینهٔ مناسب و امتحان پس‌داده‌ای در گیشه است و پیش‌تر در دیگر فیلم‌های خود این موضوع را ثابت کرده بود. در هر صورت پرداخت چنین دستمزدی به وی چندان جای تعجب ندارد، علی‌الخصوص پس از موفقیت فیلم Wonder Woman در گیشه.

صحبت از فیلم Wonder Woman شد و این طور که به نظر می‌رسد کمپانی دیزنی تصمیم به ساخت فیلم بزرگ‌تری از فیلم کمپانی دی‌سی دارد و بلندپروازی‌ بخشی جدانشدنی از تاریخچهٔ دیزنی است و معمولاً نیز در راه رسیدن به اهداف خود موفق بوده است و باید این مرتبه دید دیزنی میدان را چگونه ترک خواهد کرد. از طرفی برند دنیای سینمایی مارول نیز همیشه در گیشه موفق عمل کرده است و شاید ۹۰۰ میلیون دلار رقم بالایی باشد، اما دست‌نیافتنی نخواهد بود. در سال ۲۰۱۷ هیچ کدام از فیلم‌های استودیو مارول به این میزان فروش دست پیدا نکردند و اگر هم فروش فیلم Black Widow زیر ۹۰۰ میلیون دلار باشد، نمی‌توان آن را شکستی تجاری قلمداد کرد.

حضور اسکارلت جوهانسون به‌عنوان تهیه‌کننده نیز موضوع جالبی است. استودیو مارول تاکنون در هیچ‌کدام از فیلم‌هایش با یک بازیگر به‌عنوان تهیه‌کننده همکاری نکرده است. این امر در کلیت سینمای هالیوود امری غیرعادی نیست، ولی تاکنون به یاد نداریم در فیلم‌های ابرقهرمانی یا بلاک‌باستری بزرگ چنین اتفاقی افتاده باشد.

هنوز تاریخ اکران دقیق فیلم Black Widow مشخص نشده است.

گفتنی است دو فیلم فیلم Avengers: Infinity War در تاریخ ۴ می ۲۰۱۸ (۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷) اکران خواهد شد و در ادامه آن قسمت چهارم مجموعهٔ Avengers در تاریخ ۳ می ۲۰۱۹ (۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸) اکران می‌شود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده