// شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۸

ناتالی پورتمن در فیلم Pale Blue Dot جایگزین ریس ویترسپون می شود

ناتالی پورتمن در فیلم نقطه آبی کمرنگ (Pale Blue Dot) به کارگردانی نوآ هاولی، با موضوع آشفتگی‌های ذهنی یک فضانورد پس از بازگشت به زمین، جانشین ریس ویترسپون می‌شود.

ناتالی پورتمن، بازیگر برنده جایزه اسکار دنیای سینما، در نقش اصلی فیلم نقطه آبی کمرنگ (Pale Blue Dot) به کارگردانی نوآ هاولی حضور خواهد یافت. ریس ویترسپون، انتخاب نخست کمپانی فاکس سرچلایت پیکچرز (Fox Searchlight Pictures) برای ایفای این نقش بود ولی او در ماه نوامبر، پس از تمدید فصل دوم سریال Big Little Lies، به دلیل ترافیک کاری مجبور به انصراف شد. البته ویترسپون همچنان در کنار برونا پاپاندریا (Gone Girl) به عنوان تهیه کننده در این پروژه حضور خواهد داشت.

Pale Blue Dot داستان فضانوردی موفق با بازی ناتالی پورتمن را روایت می‌کند که پس از اتمام یکی از ماموریت‌های فضایی خود به خانه بازگشته ولی در ادامه در مقابله با مسائل مربوط به زندگی به ظاهر رویایی خود دچار مشکل می‌شود. این فیلم به نوعی به تشریح این نظریه می‌پردازد که فضانوردانی که برای مدتی طولانی در فضا می‌مانند، پس از بازگشت به زمین حس واقع گرایی خود را از دست می‌دهند.

نوآ هاولی که دو سریال تحسین شده‌‌ی فارگو (Fargo) و لژیون (Legion) را برای شبکه FX ساخته است، با فیلم Pale Blue Dot این فرصت را خواهد داشت تا موفقیت‌های خود را این بار در عرصه‌ی سینما نیز تکرار کند. این در حالی است که مدیر عامل اجرایی شبکه FX چندی قبل اعلام کرد که فصل چهارم فارگو در سال ۲۰۱۹ به روی آنتن خواهد رفت و با توجه به اینکه مراحل تولید فصل دوم لژیون  نیز به پایان رسیده، بدین ترتیب هاولی می‌تواند با فراغ بال بیشتری به کارگردانی Pale Blue Dot بپردازد. هاولی در پروژه‌ی سینمایی دیگر خود، نویسندگی فیلمنامه و همچنین کارگردانی فیلم دکتر دووم (Doctor Doom) را بر اساس یکی از برترین شخصیت‌های شرور دنیای مارول، برای کمپانی فاکس قرن بیستم (Twentieth Century Fox) بر عهده خواهد داشت.

Noah Hawley

ناتالی پورتمن ۳۶ ساله که در این چند سال اخیر، بیشتر در فیلم‌های مستقل و کم هزینه حضور یافته است، با نقش آفرینی در فیلم نقطه آبی کم رنگ، این فرصت را خواهد داشت تا با بازگشت به سینمای بدنه، نام خود را دوباره به عنوان بازیگری پولساز مطرح کند. خصوصا اینکه فیلم دارای ماهیتی روانشناختی با موضوع مرز بین واقعیت و رویا است و پورتمن نیز پیش از این با حضور در فیلم قوی سیاه (Black Swan) ثابت کرده که به خوبی از پس ایفای چنین نقش‌هایی بر می‌آید. او در ماه آینده، فیلم علمی تخیلی نابودی (Annihilation) را به نویسندگی و کارگردانی الکس گارلند بر پرده‌ی سینماها خواهد داشت که با توجه به سابقه‌ی گارلند، موفقیت این فیلم حداقل در نزد منتقدان، چندان دور از ذهن نیست.

پورتمن به همراه بازیگران سرشناس دیگری همچون جسیکا چستین، کیت هرینگتون، بلا تورن، تندی نیوتون، جیکوب ترمبلی و سوزان ساراندون ، بازی در فیلم مرگ و زندگی جان اف. داناون (The Death and Life of John F. Donovan) را به کارگردانی فیلمساز جوان کانادایی، زاویه دولان به اتمام رسانده که هنوز تاریخ مشخصی برای رونمایی از این اثر اعلام نشده است. او همچنین در کنار نقش آفرینی در سریال همه‌ی ما حسابی خودمان را باخته‌ایم (We Are All Completely Beside Ourselves) بر اساس رمان کارن جوی فاولر، محصول شبکه HBO، تهیه کنندگی مجموعه را نیز بر عهده خواهد داشت. از سایر تهیه کنندگان سریال می‌توان به مارتا کافمن (Friends)، گیدئون راف (Homeland) و رابی تولین (Grace and Frankie) اشاره کرد.

Natalie Portman

کمپانی فاکس سرچلایت پیکچرز در حال حاضر به دنبال بازیگری مناسب برای ایفای نقش مرد اصلی فیلم است و در صورت خوب پیش رفتن برنامه‌ها، امید است که مراحل فیلمبرداری کار در فصل بهار آغاز شود.


منبع /Film
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده