// جمعه, ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۸

ساخت فیلمی درباره زندگی بازیگر بربادرفته

آلیسیا آلن به دنبال ساخت فیلمی بر اساس زندگی هتی مک دنیل است که پس از دریافت جایزه اسکار به واسطه بازی در فیلم بر باد رفته، اولین هنرمند آفریقایی آمریکایی لقب گرفت که این جایزه را از آن خود کرده است.

آلیسیا آلن که پیش از این در فیلم‌ها و مجموعه‌های زیادی همچون پایان‌های خوش (Happy Endings) و رسوایی (Scandal) به‌عنوان هماهنگ‌کننده عوامل پشت صحنه و دستیار تولید حضور داشته است، به‌تازگی حقوق کتاب زندگینامه‌ی هتی مک‌دنیل، با نام Hattie McDaniel: Black Ambition, White Hollywood نوشته‌ی جیل واتس را خریداری کرده و با همکاری آرون مانیانی (The Last Word) به دنبال تبدیل کردن آن به فیلمی سینمایی است.

هتی مک‌دنیل، پس از بازی در نقش مامی در فیلم بر باد رفته (Gone with the Wind) در دوازدهمین دوره‌ی مراسم اسکار، برنده‌ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و بدین ترتیب به‌عنوان اولین هنرمند آفریقایی آمریکایی لقب گرفت که این جایزه را از آن خود کرده است.

Hattie McDaniel

هتی کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی ۱۵ نفری‌اش بود که به‌تازگی از بند بردگی رها شده بودند. او کار هنری خود را با شرکت در آثار موزیکال آغاز کرد و یکی از نخستین زنان سیاهپوستی بود که وارد عرصه‌ی رادیو شد. مک‌دنیل در دهه‌ی ۳۰ میلادی در فیلم‌های سینمایی متعددی به ایفای نقش پرداخت، اما در سال ۱۹۳۹ و با بازی در نقش خدمتکار خانواده‌ی اوهارا در فیلم بربادرفته بود که نامش بر سر زبان‌ها افتاد. پس از اینکه برای چندین سال، بازیگران سیاهپوست در فیلم‌های مختلف هالیوودی نقش‌هایی سطحی و کلیشه‌ای را ایفا می‌کردند، او با نقش‌آفرینی خود در بربادرفته، برای نخستین بار یک آفریقایی آمریکایی را با شخصیتی چند بعدی به تصویر کشید.

مک‌دنیل پس از این موفقیت، در دهه‌ی ۴۰ نیز به بازی در آثار سینمایی مختلف پرداخت و این حرفه را تا زمان مرگش در سال ۱۹۵۲ ادامه داد. از مهم‌ترین فیلم‌هایی که هتی در آنها حضور داشته می‌توان به کشیش قاضی (Judge Priest) به کارگردانی جان فورد، دروغ بزرگ (The Great Lie) به کارگردانی ادموند گولدینگ، از وقتی تو رفتی (Since You Went Away) به کارگردانی جان کرامول، حیوان نر (The Male Animal) به کارگردانی الیوت نیوجنت، در این زندگی ما (In This Our Life) به کارگردانی جان هیوستون و کلنل کوچک (The Little Colonel) به کارگردانی دیوید باتلر اشاره کرد.

gone with the wind

فیلم بربادرفته در سال ۱۹۳۹ توسط ویکتور فلمینگ و بر اساس رمانی به همین نام، نوشته‌ی مارگارت میچل ساخته شد و پس از نمایش، با چنان استقبال زیادی مواجه شد که رکود فروش تاریخ سینما را از آن خود کرد. هنوز هم پس از گذشت چندین دهه، با احتساب نرخ تورم، بربادررفته پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما به حساب می‌آید. پس از نمایش فیلم Gone with the Wind، بیشتر جنبش‌های سیاهپوستی اعتقاد داشتند که در این فیلم به تحسین عمل برده‌داری و نمایش پذیرش آشکار آن توسط شخصیت‌های داستان پرداخته شده و از همین رو، آنها هتی مک‌دنیل و سایر سیاهپوستان فیلم را در جایگاه متهم قرار دادند. البته گروهی دیگر نیز کسب جایزه اسکار توسط هتی را به‌عنوان نکته‌ای امیدوار کننده برای جامعه‌ی سیاهان تلقی می‌کردند. از سایر بازیگران بربادرفته می‌توان به ویوین لی، کلارک گیبل، لسلی هاوارد، اولیویا دی هاویلند، اولین کیز و رابرت میچل اشاره کرد.

کیشا شارپ، بازیگر ۴۴ ساله‌ی آمریکایی، محتمل‌ترین گزینه برای ایفای نقش هتی مک‌دنیل به حساب می‌آید. شارپ در سال‌های اخیر بیشتر در عرصه‌ی تلویزیون حضور داشته که از بین آثار مطرح وی می‌توان سریال‌های هنوز نرسیدیم؟ (Are We There Yet)، داستان جنایی آمریکایی (American Crime Story) و اسلحه مرگبار (Lethal Weapon) را نام برد. آلیسیا آلن در حال حاضر به دنبال یافتن فیلمنامه‌نویسی مناسب، برای اقتباس فیلمنامه‌ی کار است. هنوز نام هیچ کارگردانی برای هدایت این فیلم مطرح نشده است.

Keesha Sharp


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده