نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵

سریال Snowpiercer توسط شبکه TNT به تلویزیون‌ها خواهد آمد

بر اساس گزارش جدید به دست آمده، شبکه TNT به‌تازگی توانسته مجوز پخش سریال برف شکن (Snowpiercer) با بازی جنیفر کانلی را به دست بیاورد.

با توجه به اطلاعات جدیدی که منتشر شده، به نظر می‌رسد که دیگر کم کم باید خود را برای تماشای قسمت‌های بیشتری از داستان Snowpiercer آماده کنیم. فیلم Snowpiercer (برف‌شکن) اثری علمی-تخیلی بود که در سال ۲۰۱۳ توسط بونگ جون-هو به روی پرده نقره‌ای سینماها اکران شد. حال قرار است نسخه سریالی این داستان، توسط شبکه TNT به روی آنتن تلویزیون‌ها بیاید. این شبکه کابلی تا به این لحظه فعلا ساخت و پخش ۱۰ قسمت از این سریال را در دستور کار قرار داده و تا به حال با بازیگران بسیار خوب و محبوبی برای ایفای نقش در این مجموعه تلویزیونی قراردادهایی امضا کرده است.

در آبان سال ۱۳۹۴ بود که شبکه TNT و استودیو Tomorrow از ساخت سریالی بر اساس فیلم Snowpiercer خبر دادند. بعد از آن هم در اردیبهشت امسال، شبکه TNT اعلام کرد که اسکات دریکسون، کارگردان فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج) و فیلم Sinister (شوم)، قرار است کارگردانی قسمت آزمایشی سریال Snowpiercer را بر عهده داشته باشد. کار نوشتن فیلمنامه قسمت آزمایشی این سریال نیز بر عهده فریدمن بوده است. از بازیگران اصلی و محوری این سریال می‌توان به جنیفر کانلی، بازیگر فیلم Alita: Battle Angel (آلیتا: فرشته جنگ) و دیوید دیگز، بازیگر موزیکال Hamilton (همیلتون) اشاره کرد. داستان اصلی این سریال، قصه دنیایی را حکایت می‌کند که از سرما و یخ‌زدگی تبدیل به زمینی بسیار گسترده و بایر شده است. حال در این میان افرادی که در این سرما و یخ‌بندان توانسته‌اند جان سالم به در ببرند، در یک قطار سریع السیر که توقفی ندارد و مدام به راه خود ادامه می‌دهد گرد هم آمده‌اند. در کوپه‌های مختلف این قطار، اقشار مختلف جامعه به‌ناچار مجبورند در کنار یکدیگر و تنها در یک قطار غول‌پیکر زندگی را بگذرانند.

Snowpiercer

اگرچه تا به این لحظه هنوز هیچ اسمی از شورانر این سریال به میان آورده نشده است اما در گزارش‌های مختلف اینگونه بیان شده که علاوه بر قسمت آزمایشی، اسکات دریکسون باری دیگر به‌عنوان کارگردان در این پروژه ظاهر شده و کارگردانی قسمت اول را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که جاش فریدمن، نویسنده فیلم‌هایی چون Chain Reaction (واکنش زنجیره‌ای)، War of the Worlds (جنگ دنیاها) و سریال Terminator: The Sarah Connor Chronicles (نابودگر: ماجراهای سارا کانر) هم نویسندگی قسمت آزمایشی را بر عهده داشته و انتظار می‌رود که نویسندگی قسمت‌های دیگر را هم به عهده او بگذارند.

سارا اوبری‌، معاون بخش برنامه‌ریزی برنامه‌های اختصاصی شبکه TNT این خبر را به صورت رسمی تایید کرد و در گفتگوی کوتاه اخیر خود درباره این مجموعه تلویزیونی اینگونه اذعان کرد:

من خودم به‌شخصه یکی از طرفداران کارهای بسیار زیبای بونگ جون-هو هستم. حالا فرصتی پیش آمده تا افتخار این را داشته باشم که میزبان نسخه سریالی اثر بسیار زیبای او یعنی فیلم برف‌شکن باشم. ما برنامه داریم که در نسخه سریالی این پروژه، داستان و همچنین تعداد شخصیت‌های آن را کمی نسبت به قبل گسترش دهیم و از بازیگران بسیار خوب و بااستعداد و صاحب جایزه استفاده کنیم. یکی از نقاط خوبی که در ژانر علمی تخیلی وجود دارد این است که شما می‌توانید در آن از مسائل زیاد و مختلفی سخن بگویید؛ در این ژانر شما می‌توانید داستان‌های مختلفی را وارد کنید و از مسائل و مشکلات نژادی، سیاسی، زیست محیطی و… صحبت کنید. حال سریال برف‌شکن از آن دسته آثاری است که می‌خواهد به واسطه ژانر خود از مسائل و مشکلات مختلف حرف بزند که البته این صحنه‌ها با چاشنی لحظات اکشن هم همراه خواهد بود.

اسکات دریکسون هم بالاخره به اخبار مختلفی که در صفحات متفاوت توییتری منتشر شده بود، واکنش نشان داد و اینگونه در صفحه رسمی توییتر خود حرف‌هایش را اعلام کرد:

من تنها همین چیزها را درباره سریال برف‌شکن خواهم گفت. این سریال که عوامل اصلی آن را، زنان بااستعداد و فوق‌العاده خوبی را تشکیل می‌دادند، بهترین پروژه‌ای بود که من تا به امروز در آن فعالیت داشته‌ام. همچنین افرادی هم که در کنار هم تیم بازیگری این مجموعه را تشکیل دادند واقعا قابل توجه و بااستعداد هستند. از ساختن چنین سریالی واقعا به خودمان افتخار می‌کنم و حس واقعا خوبی به آن دارم.

فیلم Snowpiercer که با بودجه‌ای معادل ۴۰ میلیون دلار تولید و منتشر شده بود، توانست حدود ۸۶.۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. علاوه بر این، این فیلم با واکنش بسیار مثبت منتقدان نیز روبه‌رو شد و بسیاری از منتقدان این فیلم را تحسین کردند. در این فیلم علمی-تخیلی و اکشن شاهد حضور بازیگرانی چون کریس ایوانز، سونگ کانگ-هو، تیلدا سوئینتن، جیمی بل، اکتاویا اسپنسر، ایون برمنر، گو آ-سانگ، جان هرت، اد هریس، عدنان هاسکوویچ و استیو پارک بودیم.

با وجود تمامی این اطلاعات، هنوز مشخص نیست که فصل اول این سریال به نسبت مورد انتظار، چه زمانی پخش خود را در شبکه TNT آغاز خواهد کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده