// شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

نتفلیکس و مت ریوز قرارداد همکاری بلند مدت امضا کردند

مت ریوز در پی امضای توافق‌نامه‌ای با شرکت نتفلیکس پذیرفته که هر فیلمی که توسط شرکت فیلمسازی شخصی وی با نام 6th & Idaho ساخته شود، ابتدا در سرویس استریم نتفلیکس قرار بگیرد.

در اوایل مردادماه امسال بود که روزنامه لس آنجلس تایمز طی گزارشی از بدهی سنگین ۲۰ میلیارد دلاری شرکت نت فلیکس (Netflix) پرده برداشت. این بدهی‌ها طی تحقق هدف اصلی نت‌فلیکس که تولید محتوای اختصاصی و جذب مخاطبان سینما و تلویزیون به تماشای آنلاین آثار مختلف است پدید آمده و این شرکت که بودجه‌ای بین ۷ تا ۸ میلیارد دلار را برای سال جدید خود اختصاص داده، علیرغم رشد چشمگیر کاربران سرویس، امیدوار است با جذب مخاطبان بیشتر، تمام بدهی‌های خود را پرداخت و شرایط را برای سوددهی کلان فراهم کند. در کنار این مسائل، مشکلات حاشیه‌ای پیش‌آمده برای چند تن از هنرمندان تحت قرارداد با نتفلیکس همچون کوین اسپیسی و نویسنده‌ی فیلم درخشان (Bright)، مکس لندیس که موجب کنار گذاشته شدن آنها شد به همراه برخورد بد منتقدان با Bright، باعث شد که سال ۲۰۱۷ چندان با خشنودی برای این شرکت به پایان نرسد. البته Bright با وجود کیفیت نازل خود، میلیون‌ها نفر را در همان روزهای نخست انتشارش جذب خود کرد؛ تا جایی که بلافاصله دستور ساخت قسمت دوم آن نیز صادر شد.

matt reeves

این قرارداد به این معنی است که دیگر کمپانی فاکس حق پخش محصولات شرکت فیلم‌سازی مت ریوز را بر عهده نخواهد داشت

البته نت‌فلیکس با وجود تمام ضررهای متحمل‌شده، همچنان سعی دارد تا استعدادهای خلاق را در زمینه‌های مختلف به کار بگیرد و از توانایی‌های آنها برای ساخت محتوای اختصاصی بهره ببرد که مت ریوز، فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی، آخرین مورد از آنها است. ریوز در پی امضای توافق‌نامه‌ای با شرکت نت‌فلیکس پذیرفته که هر فیلمی که توسط شرکت فیلمسازی شخصی وی با نام 6th & Idaho ساخته شود، ابتدا در سرویس استریم نت‌فلیکس قرار بگیرد. این قرارداد به این معنی است که دیگر کمپانی فاکس (Fox) حق پخش محصولات شرکت فیلمسازی ریوز را در اختیار نخواهد داشت.

ریوز ۵۱ ساله، فعالیت در بدنه‌ی هالیوود را از اواسط دهه ۹۰، با نوشتن فیلمنامه‌ی تحت محاصره ۲: قلمرو تاریکی (Under Siege 2: Dark Territory) با بازی استیون سیگال آغاز کرد و یک سال بعد، علاوه بر نگارش فیلمنامه‌ی فیلم کمدی رمانتیک The Pallbearer، خودش هم کارگردانی آن را بر عهده گرفت که این اثر، با بازی دیوید شویمر و گوئینت پالترو در نقش‌های اصلی، چه در گیشه و چه در بین منتقدان شکست خورد. ریوز پس از این تجربه‌ی ناموفق به مدت ۱۲ سال به سراغ هدایت هیچ اثر سینمایی دیگری نرفت، ولی در این مدت، ضمن نوشتن فیلمنامه‌ی فیلم محوطه (The Yards)، با همکاری جی جی آبرامز دست به تولید سریال فلیسیتی (Felicity) زد و در سریال‌هایی نظیر قتل: زندگی در خیابان (Homicide: Life On The Streets) و محکومیت (Conviction) به کارگردانی پرداخت. او در سال ۲۰۰۸، کارگردانی فیلم آخرالزمانی کلاورفیلد (Cloverfield) را به تهیه‌کنندگی آبرامز بر عهده گرفت که این اثر با وجود بودجه‌ی نسبتا پایین خود در سطح جهان به فروش بسیار خوبی دست یافت و در ادامه، بگذار وارد شوم (Let Me In) را که یک بازسازی از فیلم شخص درست را راه بده (Let the Right One In) به کارگردانی توماس آلفردسون بود روانه‌ی سینماها کرد. با موفقیت این دو فیلم، ریوز کارگردانی قسمت‌های دوم و سوم سه گانه‌ی سیاره میمون‌ها (Planet of the Apes) را تحت عنوان طلوع سیاره میمون‌ها (Dawn of the Planet of the Apes) و جنگ برای سیاره میمون‌ها (War for the Planet of the Apes) بر عهده گرفت. فیلم بتمن (The Batman) محصول کمپانی برادران وارنر (Warner Bros)، جدیدترین اثر ریوز در مقام کارگردان خواهد بود که بازیگرانی نظیر جو منگنیلو، جرمی آیرونز و جی. کی. سیمونز در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت. این در حالی است که حضور بن افلک در این اثر در نقش بروس وین/ بتمن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

matt reeves

نت‌فلیکس معتقد است که ریوز در نهایت به یک منبع ارزشمند برای تولید محتوای اختصاصی این شرکت تبدیل خواهد شد و بدین ترتیب، کاربران برای تماشای فیلم با گستره‌ی وسیع‌تری از انتخاب‌ها مواجه خواهند بود. اسکات استوبر، رئیس بخش فیلم‌های اختصاصی نت‌فلیکس نیز طی بیانیه‌ای رسمی، از امضای قرارداد با ریوز به‌عنوان دستاوردی بزرگ یاد کرد. ریوز نیز همکاری با نت‌فلیکس را عصر جدیدی در کارنامه‌ی فیلمسازی‌اش عنوان کرد و این وعده را داد که شرکت فیلمسازی وی به‌زودی فیلم‌های شخصیت محور مهیجی را در دسترس کاربران قرار دهد و این دقیقا همان هدفی است که نت‌فلیکس با ساخت مجموعه‌هایی نظیر اتفاقات ناآشنا (Stranger Things)، آن را دنبال می‌کند.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده