// پنجشنبه, ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰

اعتراف جالب هیو جکمن درباره قسمت اول مجموعه X-Men

هیو جکمن، بازیگر نقش لوگان/ ولورین در فیلم‌های X-Men، اعتراف می‌کند که پیش از نمایش قسمت اول این مجموعه به کارگردانی برایان سینگر، به او هشدار داده شده بود که فیلم در باکس آفیس با شکست بزرگی روبه‌رو خواهد شد.

در شرایطی که هیو جکمن عضو جدایی‌ناپذیری از مجموعه مردان ایکس (X-Men) کمپانی فاکس (Fox) به حساب می‌آید، این بازیگر سرشناس استرالیایی اعتراف می‌کند که پیش از به نمایش درآمدن قسمت اول این مجموعه به کارگردانی برایان سینگر، به او هشدار داده شده بود که این فیلم در باکس آفیس با شکست بزرگی روبه‌رو خواهد شد. فاکس تا به امروز ۱۰ قسمت از مجموعه X-Men را روانه‌ی سینماها کرده که در ۹ قسمت از آنها هیو جکمن در نقش ولورین/ لوگان به ایفای نقش پرداخته است. در این بین قسمت اول مجموعه با بودجه‌ی ۷۵ میلیون دلار، در آمریکا به فروش ۱۵۷ میلیون دلار و در سطح جهان به فروش ۲۹۶ میلیون دلار دست یافته بود و امروزه از این اثر به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی یاد می‌شود.

جکمن در مصاحبه‌ی اخیر خود با ورایتی اعتراف کرد که پیش از نمایش X-Men به او گفته شده که این اثر همچون یک کشتی شکست‌خورده است و بهتر است که هرچه زودتر خودش را از آن به پیرون پرتاب کند و البته او بسیار خوشحال است که این توصیه‌ی احمقانه را نادیده گرفته است.

هفده سال از خلق شخصیت ولورین گذشته است. من در ابتدا هیچ تصوری درباره‌ی این شخصیت و به طور کلی درباره‌ی این مجموعه نداشتم. به یاد دارم وقتی فیلم اول این مجموعه به پایان رسید، یکی از دوستانم در هالیوود به من گفت که ای رفیق، من چیزهای خیلی خوبی درباره‌ی این پروژه نشنیده‌ام و بهتر است پیش از اینکه این قضیه ادامه پیدا کند از کار کناره‌گیری کنی. او هنوز هم یکی از دوستان من است و خوشبختانه پیش‌بینی او غلط از آب درآمد. خب ما در سال ۲۰۰۰ قرار داشتیم و در آن زمان، به آن صورت فیلمی بر اساس آثار کامیک ساخته نمی‌شد و پیش‌بینی اینکه یک فیلم ابرقهرمانانه چطور از آب درخواهد آمد کار دشواری بود.

دو سال پس از فیلم ما بود که مرد عنکبوتی (Spider-Man) به سینماها آمد و اتفاقا فیلم بسیار خوبی هم بود. پس از آن نوبت به کریستوفر نولان رسید که با ساخت سه گانه‌ی سیاه خود، ابعاد جدیدی را از این ژانر برای علاقه‌مندان به آثار کامیک نمایان کند و پس از آن هم آثار متفاوتی نظیر ددپول (Deadpool) و لوگان (Logan) به نمایش درآمدند. امروزه استودیوها به دنبال ریسک کردن و تجربه‌ی چیزهای جدید هستند.

wolverine

در سال ۲۰۰۰ با توجه به عدم توسعه فیلم‌های ابرقهرمانی، فاکس به جهت گسترش جهان سینمایی X-Men ریسک بسیار بالایی را متحمل شد

پس از موفقیت سه‌گانه‌ی شوالیه‌ تاریکی (The Dark Knight) کریستوفر نولان و همچنین دنیای سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe)، حالا ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی بر اساس آثار کامیک به امری متداول و بسیار عادی تبدیل شده است. اما در آن دوره، فاکس برای گسترش جهان سینمایی X-Men، ریسک بسیار بالایی را متحمل شد. در این میان آن شخصی نیز که از جکمن خواسته بود که تا دیر نشده از پروژه‌ی X-Men خارج شود، قطعا از روی خیرخواهی سخنانش را بر زبان آورده، ولی با تماشای وضعیت کنونی سینمای آمریکا، بعید نیست که به طور کلی این مسئله را تکذیب کند.

مجموعه فیلم‌های X-Men در حال حاضر با مجموع فروش جهانی ۴ میلیارد و ۹۹۶ میلیون دلار، بالاتر از مجموعه فیلم‌های بتمن (Batman) و پایین‌تر از مجموعه‌ی سریع و خشمگین (The Fast and the Furious) در رتبه‌ی هفتم پرفروش‌ترین مجموعه‌های تاریخ سینمای جهان قرار دارند و با توجه به نمایش ۴ فیلم دیگر از این مجموعه در آینده‌ای نزدیک با نام‌های جهش یافته های جدید (New Mutants)، مردان ایکس: دارک فینکس (X-Men: Dark Phoenix)، گامبیت (Gambit) و ددپول 2 (Deadpool 2)، جایگاه این مجموعه در این فهرست بهبود چشمگیری خواهد یافت. نکته‌ی قابل توجه دیگر، تحول شخصیت لوگان یا همان ولورین است که به مروز زمان، چه از نظر ظاهری، چه از نظر رفتاری و چه از نظر سینمایی به تکامل خاصی رسیده؛ تا آنجا که فیلم آخر وی، لوگان (Logan) به کارگردانی جیمز منگولد به‌عنوان یکی از بهترین و البته جدی‌ترین آثار سینمایی سال لقب گرفت.

wolverine

هیو جکمن ۴۹ ساله در حال حاضر فیلم موزیکال برترین شومن (The Greatest Showman) را به کارگردانی مایکل گریسی بر پرده‌ی سینماها دارد که این اثر با نقدهای متوسطی روبه‌رو شده است. او به‌تازگی در فیلم The Front Runner به کارگردانی جیسون رایتمن، بازی در نقش گری هارت، سناتور سابق عضو حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا را به پایان رسانده که این اثر مراحل پس از تولید خود را سپری می‌کند. جکمن همچنین در همکاری مجدد خود با برایان سینگر، به همراه کریستینا آگیلرا، خواننده و بازیگر سرشناس آمریکایی در فیلم موزیکال برادوی 4D (یا Broadway 4D) به ایفای نقش پرداخته که این اثر در سال آینده به نمایش عمومی درخواهد آمد. جکمن پیش از این با اجرای موزیکالش در هشتاد و یکمین دوره‌ی مراسم اسکار و همچنین بازی در فیلم بینوایان (Les Misérables) به کارگردانی تام هوپر، استعداد خود را در آثار موزیکال به اثبات رسانده بود.

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده