// جمعه, ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵

جیم برودبنت در فیلم The Voyage of Doctor Dolittle به رابرت داونی جونیور پیوست

جیم برودبنت، بازیگر انگلیسی، در فیلم The Voyage of Doctor Dolittle با موضوع پزشکی که قادر به فهمیدن زبان حیوانات است، با رابرت داونی جونیور همبازی خواهد شد.

جیم برودبنت، بازیگر انگلیسی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار سینما، در جدیدترین اثر سینمایی خود در فیلم سفرهای دکتر دولیتل (The Voyage of Doctor Dolittle) به کارگردانی استیون گیگان به ایفای نقش خواهد پرداخت. پیش از این حضور رابرت داونی جونیور در نقش شخصیت دکتر دولیتل قطعی شده بود. توماس شفرد وظیفه‌ی اقتباس فیلمنامه‌ی کار از رمان هیو لافتینگ را بر عهده داشته که خود گیگان در نهایت دست به بازنویسی آن زده است. گیگان که به واسطه‌ی نگارش فیلمنامه‌ی قاچاق (Traffic) برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی شده است، کارگردانی فیلم‌های مطرحی همچون سیریانا (Syriana) و طلا (Gold) را در کارنامه دارد.

برای ساخت The Voyage of Doctor Dolittle، رقابت شدیدی بین چندین کمپانی فیلمسازی درگرفت، اما در نهایت این یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) بود که حقوق ساخت این اثر را به خود اختصاص داد. جف کریشباوم و جو راث که پیش از این در فیلم تریپل اکس: بازگشت زندر کیج (Triple X: The Return of Xander Cage) با یکدیگر همکاری داشته‌اند، تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز بر عهده خواهند داشت. از سایر پروژه‌های آینده‌ی این دو نفر می‌توان به ساخت قسمت دوم فیلم تحت تعقیب (Wanted 2) و قسمت چهارم فیلم تریپل اکس (Triple X 4) اشاره کرد. سوزان داونی، همسر رابرت داونی جونیور، دیگر تهیه‌کننده‌ی The Voyage of Doctor Dolittle خواهد بود.

Doctor Dolittle

داستان The Voyage of Doctor Dolittle درباره‌ی پزشکی به نام جان دولیتل است که به واسطه‌ی عشق خود به حیوانات که در طول سالیان دراز شکل گرفته، دیگر شاهد مراجعه‌ی انسان‌های بیمار نیست و همین عامل باعث از دست رفتن ثروتش می‌شود. ولی او در ادامه متوجه می‌شود که قادر است تا به زبان حیوانات سخن بگوید و بدین ترتیب، با توجه به ارتباط خوبی که با آنها برقرار می‌کند، به‌عنوان دامپزشک به فعالیت می‌پردازد و در کنار آن سعی می‌کند تا نکات جدیدی را درباره‌ی طبیعت کشف کند.

هیو لافتینگ به‌عنوان یکی از نویسندگان سرشناس ادبیات کودکان، کتاب داستان‌های دکتر دولیتل (The Story of Doctor Dolittle) را در سال ۱۹۲۰ منتشر کرد و با موفقیت آن، دو سال بعد اقدام به نگارش کتاب سفرهای دکتر دولیتل (The Voyages of Doctor Dolittle) کرد. تا زمان مرگ لافتینگ، ۸ کتاب دیگر نیز با محوریت این شخصیت به چاپ رسید که از آن جمله می‌توان به سیرک دکتر دولیتل (Doctor Dolittle's Circus) و دکتر دولیتل در ماه (Doctor Dolittle in the Moon) اشاره کرد. سه کتاب دیگر نیز با موضوع ماجراجویی‌های جان دولیتل پس از مرگ لافتینگ منتشر شدند.

Doctor Dolittle

ریچارد فلایشر با ساخت فیلم موزیکال دکتر دولیتل (Doctor Dolittle) در سال ۱۹۶۷، نخستین کارگردانی بود که دست به اقتباس از آثار هیو لافتینگ زد و رکس هریسون نیز در نقش دولیتل ظاهر شد. این فیلم نامزد دریافت ۹ جایزه‌ی اسکار از جمله بهترین فیلم شد و در نهایت جوایز بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین ترانه را از آن خود کرد. ادی مورفی، در سال ۱۹۹۸ با حضور در نقش جان دولیتل، این شخصیت را یک بار دیگر بر پرده‌ی سینماها تصویر کرد که نتیجه‌ی کار به اثری پرفروش تبدیل شد و زمینه‌ی ساخت قسمت دوم آن را در سال ۲۰۰۱ فراهم کرد که البته به اندازه‌ی فیلم اول پرفروش نبود.

Doctor Dolittle

رابرت داونی جونیور و جیم برودبنت پیش از این در فیلم ریچارد سوم (Richard III) به کارگردانی ریچارد لانکرین نیز با یکدیگر همبازی بوده‌اند

جیم برودبنت ۶۸ ساله که در سال ۲۰۰۱ به واسطه‌ی نقش‌آفرینی خود در فیلم آیریس (Iris) به کارگردانی ریچارد آیر، برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است، همواره در سال‌های اخیر جزو بازیگران پرکار دنیای سینما و تلویزیون بوده است. او ابتدای امسال در چهار قسمت از فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) به نقش‌آفرینی پرداخت و در ادامه، در قسمت دوم فیلم پدینگتون (Paddington 2) یک بار دیگر در نقش آقای گروبر ظاهر شد که این اثر پس از پشت سر گذاشتن بخش عمده‌ای از فروش جهانی خود، در ماه آینده در آمریکا به نمایش درخواهد آمد. برودبنت اخیرا به همراه بازیگرانی نظیر آنتونی هاپکینز، اما تامسون و امیلی واتسون در جدیدترین اقتباس تلویزیونی شاه لیر (King Lear) به کارگردانی ریچارد آیر٬ محصول مشترک آمازون (Amazon) و BBC حضور یافته است که این فیلم در مراحل پس از تولید خود قرار دارد. از سایر آثار مطرح برودبنت می‌توان به زندگی شیرین است (Life Is Sweet)، دار و دسته‌های نیویورکی (Gangs of New York)، بانوی آهنی (The Iron Lady) و افسانه تارزان (The Legend of Tarzan) اشاره کرد.

Jim Broadbent

رابرت داونی جونیور نیز در حال حاضر سر تصویربرداری قسمت چهارم از مجموعه انتقامجویان (Avengers) به کارگردانی برادران روسو حضور دارد که البته هنوز عنوانی رسمی برای آن انتخاب نشده است. او همچنین در نخستین تجربه‌ی کارگردانی جیمی فاکس در سینما، فیلم All-Star Weekend به نقش‌آفرینی پرداخته که این اثر مراحل پس از تولید خود را سپری می‌کند. داونی و برودبنت پیش از این در فیلم ریچارد سوم (Richard III) به کارگردانی ریچارد لانکرین نیز با یکدیگر همبازی بوده‌اند.

The Voyages of Doctor Dolittle در تاریخ دوازدهم آوریل ۲۰۱۹ (۲۳ فروردین ۱۳۹۸) بر پرده‌ی سینماها خواهد رفت.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده