نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷

دنباله های فیلم Avatar در جلوه های تصویری پیشگام خواهند بود

طبق گفته جیمز کامرون، دنباله‌های فیلم آواتار (Avatar) قرار است در استفاده از فناوری‌ جلوه‌های تصویری پیشگام باشند.

طی سال‌های گذشته شاهد مصاحبه‌های متعددی از جیمز کامرون در مورد دنباله‌های فیلم Avatar بوده‌ایم و حال تولید و ساخت این فیلم‌های مورد انتظار رسما آغاز شده است. این کارگردان، فیلمبرداری و تولید چهار دنباله این فیلم علمی-تخیلی را به‌صورت هم‌زمان انجام خواهد داد و اولین فیلم جدید این مجموعه قرار است در سال ۲۰۲۰ اکران شود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کامرون در مورد برخی از چالش‌های فنی که در زمان فیلمبرداری و تولید چهار دنباله فیلم Avatar وجود دارد، صحبت کرده است. در مصاحبه با وب‌سایت کولایدر، کامرون اعلام کرد که بخش زیادی از اتفاقات دو دنباله اول فیلم Avatar در آب و محیط‌های اطراف آن جریان خواهد داشت.

james cameron avatar

بسیاری از بازیگران دنباله‌های فیلم Avatar نقش نژاد ناوی، بیگانه‌های فضایی که در سیاره پاندورا زندگی می‌کنند، را بر عهده دارند و بازی خواهند کرد که صحنه‌های حضور آن‌ها در این چهار فیلم با استفاده از فناوری موشن کپچر فیلمبرداری خواهد شد. همانطور که کامرون توضیح می‌دهد، تاکنون فناوری موشن کپچر هیچگاه در زیر آب استفاده نشده است و او تیم جلوه‌های تصویری و ویژه این فیلم‌ها را مجبور کرده که با استفاده از روش‌های نوین و پیشگام، این فناوری را برای استفاده در دنباله‌های فیلم Avatar توسعه دهند. کامرون گفت:

هرگز این کار قبلا انجام نشده و این بسیار پیچیده است. سیستم موشن کپچر ما، مانند بسیاری دیگر از سیستم‌های موشن کپچر است و آن‌ها می‌گویند که مبنای این فناوری بصری و چشمی است. این موضوع به این معنا است که آن‌ها از نشانگرهایی استفاده می‌کنند که با استفاده از صدها دوربین فیلمبرداری می‌شود. مشکلی با قسمت زیر آب وجود ندارد، بلکه مشکل اصلی آب است که رابط بین هوا و آب، یک آینه متحرک را تشکیل می‌دهد. این آینه متحرک تمام نقاط و نشانگرها را نشان می‌دهد و یک دسته از نشانگرهای دروغین را ایجاد می‌کند.

این موضوع کمی شبیه به سیستم رادار یک هواپیمای جنگنده است که هزاران هدف نادرست را ایجاد می‌کند تا یک موشک را به اشتباه بیندازد. بنابراین ما مجبور بودیم که راهی را پیدا کنیم تا این مشکل را حل کنیم که ما آن را انجام داده‌ایم. در واقع هر زمانی که آب به هر مشکلی اضافه شود، فقط حل این مشکل را ۱۰ برابر سخت‌تر می‌کند. بنابراین ما تعداد بسیاری اسب‌بخار، نوآوری، تخیل و تکنولوژی جدید را برای حل این مشکل استفاده کردیم که این مشکل حدود یک سال زمان ما را گرفته است و اکنون در حال انجام نیمی از کارها هستیم.

Avatar

تاکنون حضور سام ورتینگتن، زویی سالدانا، کیت وینسلت، استفن لانگ، سیگورنی ویور، سی.سی.اچ. پاوندر، کلیف کرتیس، ژول دیوید مور، مت جرالد، اونا چاپلین، جیمی فلاترز، بریتین دالتون، ترینیتی بلیس، بیلی باس، فیلیپ گلجو، دوئن ایوانز جونیور و جک چمپیون، در چهار دنباله فیلم Avatar تایید شده است. جیمز کامرون کارگردانی هر چهار فیلم Avatar را بر عهده خواهد داشت. علاوه بر این، او به همراه ریک جافا، آماندا سیلور، جاش فریدمن و شین سالرنو، کار نوشتن فیلمنامه این چهار فیلم را نیز بر عهده داشته‌ است. گفته می‌شود که بودجه چهار دنباله فیلم Avatar بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود.

طبق اعلام کمپانی فاکس قرن بیستم، فیلم Avatar 2 (آواتار ۲) در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹)، فیلم Avatar 3 (آواتار ۳) در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ۱۴۰۰)، فیلم Avatar 4 (آواتار ۴) در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳) و فیلم Avatar 5 (آواتار ۵) در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ (۲۸ آذر ۱۴۰۴)، به روی پرده‌های سینما خواهند رفت.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده