نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

سایمون پگ از ایده ساخت دنباله فیلم Shaun of the Dead سخن گفت

بعد از گذشت نزدیک به ۱۴ سال، شاید شاهد ساخت دنباله فیلم Shaun of the Dead (شاون مرده) باشیم و بازیگر اصلی آن فیلم از ایده در نظر گرفته‌شده برای قسمت دوم سخن گفت.

سایمون پگ فاش کرد که وی در فکر ساخت دنباله فیلم Shaun of the Dead (شاون مرده) است و به نظر سازندگان ایده‌های جاه‌طلبانه‌ای نیز برای قسمت دوم در سر دارند. بینندگان کنونی سینما و تلویزیون سرگرم فیلم‌های تکراری با محوریت زامبی‌ها و سریال‌هایی همچون The Walking Dead (مردگان متحرک) هستند که روز به روز از کیفیت آن‌ها کم می‌شود و شاید خیلی‌ها حتی نام فیلم Shaun of the Dead را نشنیده باشند، ولی باید بگوییم که این فیلم یکی از فیلم‌های متفاوت این ژانر بود و تِم کمدی آن فضای تکراری دنیای زامبی‌ها را تغییر داد.

کارگردانی فیلم Shaun of the Dead بر عهده ادگار رایت بود و در این فیلم بازیگرانی همچون سایمون پگ، نیک فراست، کیت اشفیلد، لوسی دیویس، دیلان موران، بیل نای، پنلوپه ویلتون و مارتین فریمن حضور داشتند. این فیلم آغازگر همکاری زوج سایمون پگ و نیک فراست با ادگار رایت بود و بعد از این فیلم، در دو فیلم دیگر نیز این سه نفر همکاری داشتند. سایمون پگ در کنار ادگار رایت نویسندگی فیلم Shaun of the Dead را بر عهده داشت. همچون تغییری که جرج ای. رومرو با ساخت فیلم Night of the Living Dead (شب مردگان زنده) در ژانر وحشت و فیلم‌های زامبی‌محور به وجود آورد، ساخت فیلم Shaun of the Dead همچون تولدی دوباره برای این ژانر کلیشه‌ای و نخ‌نماشده بود، خب پس چرا چنین فیلم موفقی نباید دنباله داشته باشد؟

Shaun-II

سایمون پگ، نیک فراست و ادگار رایت در جشن سیزدهمین سالگرد اکران فیلم Shaun of the Dead مصاحبه‌ای با سایت Entertainment Weekly داشتند و در آن مصاحبه از موفقیت‌ها و دستاوردهای آن فیلم صحبت کردند. آن‌ها همچنین در مورد احتمال ساخت دنباله فیلم Shaun of the Dead صحبت کردند و احتمالاً در فیلم جدید شخصیت شاون با دشمنان ماوراءالطبیعه جدیدی روبه‌رو خواهد شد. صحبت‌های سایمون پگ را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

به شوخی داستانی با عنوان From Dusk Till Shaun (با اشاره به فیلم From Dusk till Dawn رابرت رودریگز) نوشتم و به ادگار رایت دادم. ادگار رایت هم گفت ایده جالبی و باحالی است که دوباره فیلمی در این ژانر بسازیم، این مرتبه با ومپایرها. نوشیدنی می‌خوردیم و صحبت می‌کردیم، همین.

Shaun-II

سایمون پگ بیشتر از این در مورد ایده فیلم جدید سخن نگفت و مشخص نیست چه کسی در این فیلم ستاره اصلی خواهد بود و جزئیات داستانی آن از چه قرار است، ولی خب با توجه به اینکه ادگار رایت و سایمون پگ در نظر دارند تیم بازیگری Shaun of the Dead را در فیلم جدید نیز به کار گیرند، از این فیلم به‌عنوان دنباله فیلم کمدی و ترسناک Shaun of the Dead نامبرده می‌شود. بعد از ساخت فیلم Shaun of the Dead تلاش‌های زیادی برای ساخت فیلم‌های این چنینی صورت گرفت و فیلم What We Do in the Shadows (چه کاری در سایه‌ها انجام می‌دهیم) یکی از این فیلم‌ها بود که فیلم بدی نیز از آب درنیامد، ولی دیگر فیلم‌ها اصلاً موفق نبودند.

فیلم Shaun of the Dead یکی از اولین فیلم‌هایی بود که هم رمانتیک بود، هم زامبی داشت و هم تماشاچیان را می‌خنداند. این فیلم یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های زامبی‌محور بود و خب البته ذائقه همه با ایده‌های جدید آن جور درنمی‌آد

فیلم Shaun of the Dead یکی از اولین فیلم‌هایی بود که هم رمانتیک بود، هم زامبی داشت و هم کمدی بود. همان طور که گفتیم این فیلم یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های زامبی‌محور بود و خب البته ذائقه همه با ایده‌های جدید آن جور درنمی‌آمد. فیلم Shaun of the Dead فیلمنامه خوبی داشت و نقش‌آفرینی بازیگران آن نیز بسیار عالی بود. تیم بازیگری این فیلم چنان خوب، قوی و یکدست بود که سخت می‌توان بازیگرانی جز آن‌هایی که در فیلم دیدیم را بتوانیم تصور کنیم. با این حال سایمون پگ از این موضوع پرده برداشت که هلن میرر قرار بود نقشی در آن فیلم داشته باشد که البته محقق نشد. سایمون پگ در این رابطه چنین گفت:    

بعضی از مردم نتوانستند با ایده آن فیلم ارتباط برقرار کنند. من هلن میرر را به خاطر صحبت‌هایی که کرد سرزنش نمی‌کنم، چون او هم همچون بعضی از مردم انتقاداتی داشت. در ابتدا پنلوپه ویلتون بازی در نقش شخصیت باربارا را رد کرد و ما به هلن میرر این نقش را پیشنهاد دادیم، ولی وی گفت تنها حاضر به ایفای نقش اد (با بازی نیک فراست) است!

البته خود نیک فراست مشکلی با این قضیه ندارد و گفته است هلن میرر اتفاقاً گزینه جالبی برای بازی در نقش اد بود. کسی چه می‌داند، شاید در فیلم‌های بعدی این مجموعه که با محوریت ومپایرها خواهد بود، هلن میرر نیز به آن تیم بازیگری موفق اضافه شود. دو فیلم دیگری که ادگار رایت با سایمون پگ و نیک فراست همکاری داشت، فیلم‌های Hot Fuzz (هات فاز) و The World’s End (ته دنیا) بودند. فیلم The World’s End با استقبال خوبی از طرف منتقدین همراه شد و با بودجه ساخت ۲۰ میلیون دلاری، نزدیک ۴۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. ول خب این دو فیلم در مجموع به خوبی فیلم Shaun of the Dead نبودند. فیلم Shaun of the Dead با بودجه ۶ میلیون دلاری خود، حدود ۳۱ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده