نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۶

دیزنی ساخت انیمیشن Gigantic را متوقف کرد

بخش انیمیشن کمپانی والت دیزنی اعلام کرد که ساخت انیمیشن غول پیکر (Gigantic) که اقتباسی از داستان Jack and the Beanstalk است، متوقف شده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، بخش انیمیشن کمپانی والت دیزنی اعلام کرد که ساخت انیمیشن Gigantic که اقتباسی از داستان جک و لوبیای سحرآمیز (Jack and the Beanstalk) بوده است، به‌طور کامل متوقف شده و این انیمیشن دیگر ساخته نخواهد شد. طبق خبری که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده، انیمیشن Gigantic قرار بود داستان ملاقات یک مرد با یک دختر غول را روایت کند و این انیمیشن قرار بود در سال ۲۰۲۰ اکران شود. طبق اطلاعاتی که دیزنی از این انیمیشن منتشر کرده است:

اتفاقات انیمیشن Gigantic در عصر اکتشاف و کاوش در اسپانیا جریان داشت که جک در ماجراجویی خود به‌دنبال کشف سرزمین پنهان‌شده غول‌ها در داخل ابرها بوده است. جک در ماجراجویی خود با یک دختر غول ۱۱ ساله که قد او بیش از ۱۸ متر است ملاقات می‌کند و با او دوست می‌شود. جک به این دختر غول قول می‌دهد که به او در یافتن خانه‌اش کمک کند و با وجود اینکه اندازه این دختر برای جک اهمیتی ندارد، اما او نمی‌دانست که غول‌ها به زمین آمده‌اند.

Walt Disney Animation Studios

انیمیشن Gigantic در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۸ اکران شود، اما والت دیزنی در ادامه تصمیم گرفت که اکران این انیمیشن را برای بازنویسی و کار بیشتر روی فیلمنامه تا سال ۲۰۲۰ عقب بیندازد. ادوین کتمول، رئیس استودیوی انیمیشن‌سازی والت دیزنی و استودیو پیکسار در رابطه با لغو ساخت انیمیشن Gigantic گفت:

زمانی که شما ساخت یک پروژه را آغاز می‌کنید غیرممکن است که بدانید فرآیند خلاقانه آن چگونه قرار است گسترش پیدا کند و گاهی اوقات مهم نیست که یک ایده را چقدر دوست داریم یا چقدر به آن دل بسته‌ایم. ما تنها متوجه می‌شویم که این ایده عملی نیست و باید آن را کنار بگذاریم. ما با انیمیشن Gigantic به این موضوع پی بردیم و اگرچه این یک تصمیم دشوار برای ما است، اما فرآیند ساخت و توسعه این انیمیشن را متوقف کرده‌ایم. ما در حال حاضر تمرکز و انرژی خود را روی پروژه دیگری که اکنون در دست ساخت است، قرار خواهیم داد و به‌زودی اطلاعات بیشتری را در مورد این پروژه به اشتراک خواهیم گذاشت، اما در حال حاضر تنها می‌توانم بگویم که این پروژه به‌جای انیمیشن Gigantic برای اکران در روز شکرگزاری سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است.

کارگردانی انیمیشن Gigantic قرار بود بر عهده ناتان گرنو، کارگردان انیمیشن Tangled (تنگلد) و مگ لفاوه، نویسنده انیمیشن Inside Out (درون و بیرون) باشد و لفاوه علاوه بر کارگردانی، کار نوشتن فیلمنامه این انیمیشن را نیز بر عهده داشته است. انیمیشن Ralph Breaks the Internet: Wreck-It Ralph 2 (رالف اینترنت را خراب می‌کند: رالف خرابکار ۲) برای اکران در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آبان ۱۳۹۷)‌ و انیمیشن Frozen 2 (یخ‌زده ۲) برای اکران در تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ (۶ آذر ۱۳۹۸)، دو انیمیشن بعدی بخش انیمیشن‌سازی والت دیزنی هستند.

انیمیشن Gigantic قرار بود در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ (۵ آذر ۱۳۹۹) اکران شود و حال قرار است یک انیمیشن دیگر به‌جای این انیمیشن تولید و منتشر شود که در حال حاضر اطلاعاتی از آن در دسترس نیست. طبق گفته هالیوود ریپورتر این انیمیشن قرار بود در سال ۲۰۲۱ منتشر شود، اما با توجه به اتفاقات اخیر به ساخت آن سرعت بخشیده شده است.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده