نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

کیانو ریوز اطلاعی از ساخت ریبوت Matrix ندارد

کیانو ریوز، نئوی معروف دنیای مجموعه Matrix (ماتریکس) اعلام کرد که وی هیچ اطلاعی در مورد ریبوت این مجموعه ندارد.

حال مشخص شد که اگر سازندگان تصمیم به ساخت ریبوت مجموعه Matrix (ماتریکس) نیز داشته باشند، ستاره سه‌گانه این مجموعه هیچ‌گونه خبری راجع به آن ندارد و همچون طرفداران از اخبار مجموعه جدید بی‌خبر است. سه‌گانه ماتریکس از فیلم‌های متفاوت و پیشگام ژانر علمی تخیلی بود و علاوه بر به تصویر کشیدن صحنه‌های اکشن زیبا و مبتکرانه، داستانی عمیق و فلسفی را روایت می‌کرد و جلوه‌های ویژه باکیفیت و نوآورنه‌ای را خلق کرده بود. با وجود اینکه از زمان نمایش فیلم ابتدایی و المان‌های اصلی و مهم تعریف شده و به نمایش درآمده در آن زمان زیادی نمی‌گذرد، ولی بسیاری از طرفداران و سینمادوستان از آن فیلم به‌عنوان یکی از فیلم‌های کلاسیک ژانر علمی-تخیلی یاد می‌کنند.   

متأسفانه دو فیلم بعدی این مجموعه، The Matrix: Reloaded (ماتریکس: بارگذاری مجدد) و The Matrix: Revolutions (ماتریکس: انقلاب‌ها) نتوانستند انتظارات را آنچنان برآورده ساخته و به موفقیت فیلم اول برسند. صحنه‌های مربوط به بخش‌های اکشن دو فیلم بعدی بیشتر و باکیفیت‌تر شده و جلوه‌های ویژه نیز بسیار خوش‌رنگ‌ولعاب‌تر شده بودند، ولی خب با وجود پیشرفت‌های فنی زیاد، این دو فیلم نتوانستند همچون فیلم ابتدایی رضایت کامل طرفداران را جلب کنند و اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم باید گفت که بسیاری از طرفداران مجموعه Matrix، داستان و صحنه‌های دو فیلم آخر را به‌خوبی فیلم اول به یاد ندارند. از زمان اکران فیلم The Matrix: Revolutions در سال ۲۰۰۳، کمابیش اخباری در مورد ریبوت این مجموعه شنیده می‌شد، ولی گزارشات اخیر آشکار ساختند که کمپانی برادران وارنر به‌صورت جدی تصمیم به احیای این مجموعه محبوب دارد.  

Neo

خبرنگاران در خلال برگزاری کنفرانس خبری کیانو ریوز در رابطه با فیلم Replicas (روگرفت‌ها) در نمایشگاه Comic Con شهر نیویورک، از وی در مورد ریبوت مجموعه Matrix سؤال پرسیدند و همین موضوع باعث شد تماشاچیان حاضر در محل بسیار هیجان‌زده شده و با صدای بلند شروع به دست‌زدن و سوت کشیدن کنند، ولی خب کیانو ریوز بدون هیجان خاصی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و چنین پاسخ داد:

بازسازی مجموعه مارتیکس... چیزی در این رابطه نمی‌دانم. شاید این خبر صحت داشته باشد... ولی هیچ چیز در این مورد نمی‌دانم.   

زک پن، نویسنده ریبوت مجموعه Matrix، در رابطه با این پروژه چنین گفت که مجموعه جدید را کمتر می‌توان به‌عنوان ریبوت در نظر گرفت و در واقع بیشتر باید آن را ادامه‌دهنده مجموعه ابتدایی Matrix دانست. برخی از طرفداران حدس‌هایی در رابطه با داستان مجموعه جدید زده بودند مبنی بر اینکه این مجموعه، داستان ابتدایی شخصیت مورفیس را روایت خواهد کرد. لارنس فیشبرن بازیگر نقش شخصیت مورفیس در سه‌گانه ابتدایی مجموعه Matrix بود. گفته شده است که مایکل بی. جردن انتخاب اول کمپانی برادران وارنر برای ایفای نقش اصلی در ریبوت این مجموعه علمی-تخیلی خواهد بود. البته جزئیاتی در این رابطه در دسترس نیست و باید منتظر اخبار تکمیلی بمانیم.  

Neo-II

با توجه به پاسخی که کیانو ریوز در نمایشگاه Comic Con شهر نیویورک به خبرنگاران و طرفداران داد، می‌توان گفت که بسیار بعید است شاهد حضور دوباره این بازیگر دوست‌داشتنی سینمای هالیوود در ریبوت جدید مجموعه Matrix باشیم. پیش از این کیانو ریوز گفته بود تنها در صورتی علاقمند به‌ حضور دوباره در مجموعه Matrix است که واچوفسکی‌ها نیز در ساخت آن همکاری داشته باشند. با توجه به عدم رضایت کلی سازندگان از دو فیلم آخر این مجموعه و بازخورد معمولی آن دو فیلم در میان طرفداران و منتقدان، بعید است شاهد بازگشت واچوفسکی‌ها برای کارگردانی ریبوت مجموعه Matrix باشیم. از طرفی دیگر، آخرین همکاری کمپانی برادران وارنر و واچوفسکی‌ها مربوط به ساخت فیلم علمی-تخیلی Jupiter Ascending (صعود ژوپیتر) است که این فیلم علی‌رغم بودجه بالای ساخت که رقمی نزدیک به ۱۷۶ میلیون دلار بود، تنها ۱۸۴ میلیون دلار در گیشه فروش داشت و منتقدان نیز اصلاً از آن استقبال نکردند و این فیلم را با وجود ستایش جلوه‌های ویژه خوب و باکیفیتش و همچنین خلق جهانی متفاوت، فیلمی ضعیف در بخش داستانی خواندند که از عدم انسجام فیلمنامه رنج می‌برد. با توجه به این گفته‌ها چندان نباید به همکاری دوباره کمپانی بردران وارنر و واچوفسکی‌ها خوش‌بین بود و به نظر کمپانی برادران وارنر این روزها به دنبال کارگردانی جدید و بااستعداد برای ساخت ریبوت مجموعه Matrix است.

با توجه به عدم رضایت کلی سازندگان از دو فیلم آخر این مجموعه و بازخورد معمولی آن دو فیلم در میان طرفداران و منتقدان، بعید است شاهد بازگشت واچوفسکی‌ها برای کارگردانی ریبوت مجموعه Matrix باشیم

باید بدین نکته نیز اشاره داشت که این روزها سر کیانو ریوز بسیار شلوغ است و وی در حال نقش‌آفرینی در فیلم علمی-تخیلی و درام Replicas جفری ناکمنف است. مراحل پیش‌تولید فیلم عاشقانه، جنایی و اکشن Siberia (سیبری) متیو راس نیز آغاز شده است و کیانو ریوز خود را برای بازی در این فیلم آماده می‌سازد و بعد از این دو فیلم بلافاصله فیلمبرداری قسمت سوم اکشن هیجانی و نئو نوآر John Wick (جان ویک) آغاز خواهد شد. ریبوت مجموعه Matrix بدون کیانو ریوز ساخته خواهد شد، ولی اینکه تماشاچیان چگونه از آن استقبال خواهند کرد، باید منتظر ماند و دید.

سه‌گانه مجموعه Matrix در مجموع بیش از ۱.۶۰۰ میلیارد دلار فروش داشت و یکی از پروژه‌های موفق کمپانی برادران وارنر بود. در قسمت اول مجموعه Matrix کیانو ریوز در نقش نئو/توماس اندرسون، لارنس فیشبرن در نقش مورفیس، کری آن ماس در نقش ترینیتی، هوگو ویونگ در نقش مأموراسمیت، جولیا آراهنگا در نقش تنک و مت دوران در نقش موس به ایفای نقش پرداختند.

آخرین نقش‌آفرینی کیانو ریوز در فیلم، مربوط به فیلم John Wick: Chapter 2 (جان ویک: بخش ۲) می‌شود. کارگردانی این فیلم بر عهده چاد استاهلسکی بود و با بودجه ساخت ۴۰ میلیون دلاری، ۱۷۱ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. قسمت دوم مجموعه John Wick با استقبال منتقدان نیز همراه بود و امتیازات خوبی را از آنان گرفت. از بازیگران این فیلم می‌توان به لونی راشید لین جونیور ملقب به کامن، لارنس فیشبرن، ریکاردو اسکامارچو، روبی رز، ایان مک‌شین و جان لگویزمائو اشاره کرد.     

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده