نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۴

شایعه: قسمت دوم فیلم ترسناک Unfriended ساخته شده است

برخی شایعات حکایت از این موضوع دارند که قسمت دوم فیلم ترسناک Unfriended (غیردوستانه) در سکوت کامل خبری ساخته شده است.

مقاله مرتبط

در چند روز اخیر برخی از سایت‌ها خبر ساخت قسمت دوم فیلم Unfriended (غیردوستانه) را منتشر کرده‌ و گفته‌اند این فیلم در سکوت کامل خبری ساخته شده و حتی بدین نکته اشاره داشتند که این فیلم ترسناک به‌صورت آزمایشی برای تعداد محدودی از تماشاچیان نیز به نمایش درآمده است. در روزهایی که معمولاً هیچ خبری از زیر دست سایت‌های خبری و علاقه‌مندان به فیلم و سینما درنمی‌رود و با جستجویی کوتاه در اینترنت می‌توان زیروبم تمامی مراحل ساخت فیلم و حتی تصمیم‌گیری برای شروع پروژه‌ای را یافت، ساخت دنباله فیلمی در خفا و به دور از چشم تمام منابع خبری که با اکران خود سروصدایی زیادی به پا کرده بود و در گیشه نیز به‌شکلی غیرمنتظره موفق بود، امری بعید و دور از باور به نظر می‌رسد. البته در چند سال اخیر برخی از استودیوها توانستند به دور از چشم رسانه‌ها فیلم بسازند و فیلم‌های Blair Witch (جادوگر بِلِر)، Victor Crowley (ویکتور کراولی) و Cult of Chucky (فرقه چاکی) نمونه‌هایی از این دست هستند. این طور که از اخبار جدید پیداست، قسمت دوم فیلم ترسناک Unfriended نیز همین رویه را در پیش گرفت و احتمالاً به‌زودی تاریخ اکران آن اعلام خواهد شد.   

Unfriended

قسمت اول فیلم Unfriended که درجه سنی R گرفته بود توسط کمپانی Blumhouse Productions تهیه و تولید شد. سینمادوستان کمپانی Blumhouse Productions را با ساخت فیلم‌های ترسناکی که بودجه ناچیزی دارند به خاطر می‌آورند. در طی چند سال اخیر این کمپانی فیلم‌های معروف و بعضاً بسیار خوش‌ساختی را تهیه‌کنندگی کرده است، فیلم‌هایی همچون Paranormal Activity (فعالیت فراطبیعی)، Insidious (توطئه‌آمیز)، The Purge (پاکسازی)، Sinister (شوم)، The Gift (هدیه)، Split (گسست) و فیلم موفق و متفاوت Get Out (برو بیرون). فیلم Unfriended داستان به نسبت پیچیده‌ای را روایت می‌کرد، ولی ایده جدید و متفاوت و همچنین خوش‌ساخت بودن از دلایل اصلی موفقیت این فیلم بود. کیفیت فیلم Unfriended اکثر تماشاچیان و منتقدان را متعجب کرد و جالب است بدانید که بودجه ساخت این فیلم تنها ۱ میلیون دلار بود و در گیشه توانست ۶۴ میلیون دلار فروش داشته باشد. تمام لوکشین فیلم و در واقع تمام صحنه‌های فیلم تنها مربوط به صفحه چت روم آنلاین یک کامپیوتر بود. داستان فیلم نیز از این قرار بود که گروهی از دوستان در سالگرد خودکشی یکی دیگر از دوستانشان که البته در تصمیم به خودکشی وی چندان بی‌تقصیر نبوده‌اند، در قالب ویدئو چت گروهی با یکدیگر به گفتگو می‌نشینند. اندک زمانی نمی‌گذرد که شخصی با نام کاربری Billie227 وارد این گفتگو می‌شود و پس از آن است که کم کم اتفاقات ترسناک رخ داده و رازهای سر به مهری آشکار می‌شود. اندکی پس از اکران فیلم در سال ۲۰۱۵، شایعاتی مبنی بر چراغ سبز سازندگان برای ساخت قسمت دوم این فیلم شنیده شد، ولی دیگر خبری در این رابطه نشد و جزئیاتی از آن به بیرون درز نکرد.

Unfriend

اما حال طبق گزارش سایت Horrorfreak News، دنباله فیلم Unfriended در سکوت کامل خبری ساخته شده و حتی این فیلم به‌صورت آزمایشی برای تعداد محدودی از تماشاچیان به نمایش درآمده است. سازندگان از کسانی که فیلم را دیده‌اند تعهد گرفته که هیچ خبری و علی‌الخصوص هیچ‌گونه جزئیاتی از این فیلم را منتشر نکنند. با این حال طبق برخی خبرهای به بیرون درز کرده، کسانی که شانس دیدن قسمت دوم فیلم Unfriended را داشته‌اند، بسیار از فیلم جدید خوششان آمده و مورد استقبال فراوان آن‌ها قرار گرفته است.

کسانی که شانس دیدن قسمت دوم فیلم Unfriended را داشته‌اند، بسیار از فیلم جدید خوششان آمده و مورد استقبال و تمجید فراوان آن‌ها قرار گرفته است

هیچ‌گونه جزئیات خبری در مورد بازیگران، تیم سازنده و تاریخ اکران قسمت دوم فیلم Unfriended در هیچ سایت خبری دیده نشده است و این خبر اولین خبر منتشرشده در رابطه با فیلم جدید کمپانی Blumhouse Productions است. گزارش سایت Horrorfreak News تنها به خبر ساخت این فیلم محدود شده است. اگر سازندگان همان رویه‌ای که در مورد فیلم ابتدایی داشتند را دنبال کرده باشند، می‌توان این شایعه را جدی گرفت. فیلم ابتدایی نیز در سکوت خبری و با بازیگرانی ناشناخته و کارگردانی تازه‌کار ساخته شد.    

بسیاری از منتقدان از فیلم Unfriended به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ژانر ترسناک سال ۲۰۱۵ یاد کردند و این فیلم حداقل جامپ اسکرهای متفاوت‌تری را به نمایش گذاشت. جیسون بلوم، تهیه‌کننده این فیلم، در همان سال ۲۰۱۵ ایده ساخت دنباله فیلم Unfriended را مطرح ساخته بود. در هر صورت تا انتشار اخبار بیشتر در این رابطه باید منتظر بمانیم و اگر ساخت این فیلم درست باشد، آنگاه سال ۲۰۱۷ را می‌توان سال عاشقان سینمای ترسناک دانست. لوان گابریادزه کارگردانی فیلم Unfriended را بر عهده داشت.

لازم به ذکر است که کمپانی Blumhouse Productions تنها محدود به ساخت فیلم‌های ترسناک نبوده است و در سال ۲۰۱۴، تهیه‌‌کنندگی فیلم بسیار موفق و تحسین‌شده Whiplash (شلاق) به کارگردانی دمین شزل را بر عهده داشت. فیلم Whiplash نامزد پنج جایزه در هشتادوهفتمین مراسم جوایز اسکار و در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین صدابرداری و بهترین تدوین فیلم شد که فقط در بردن جایزه بهترین فیلم و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی ناموفق بود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده