// پنجشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵

جیمز کامرون احتمال تأخیر مجدد در اکران قسمت های بعدی Avatar را رد کرد

کامرون با قطعیت تأیید کرد که نمایش قسمت‌های بعدی فیلم Avatar طبق برنامه‌ریزی پیش خواهد رفت و این مجموعه در سال ۲۰۲۵ با اکران قسمت پنجم به پایان خواهد رسید.   

پس از فروش جهانی شگفت‌انگیز ۲.۷۸ میلیارد دلاری فیلم آواتار (Avatar) در سال ۲۰۰۹، جیمز کامرون تصمیم گرفت تا با تولید ادامه‌های این فیلم دست به ساخت مجموعه‌ای باشکوه بزند. با این حال با افزایش چشمگیر آثار بلاک‌باستر در سال‌های اخیر سینما و شکست تعداد زیادی از آنها، کامرون و تیم تهیه‌کنندگی‌اش تصمیم گرفتند تا برای از دست ندادن سرمایه‌ی خود کاملا محتاطانه مسیر خود را جلو ببرند و اینگونه شد که آغاز تولید قسمت‌های بعدی مجموعه، چندین سال به تعویق افتاد. همین تاخیرهای چندین باره باعث شده که حتی با آغاز تصوبرداری قسمت دوم آواتار، همچنان علاقه‌مندان به این اثر با شک و تردید فراوانی به تاریخ دقیق نمایش قسمت‌های مختلف آن نظر داشته باشند. با این حال کامرون در مصاحبه‌ی اخیر خود با هالیوود ریپورتر با قطعیت تأیید کرد که نمایش قسمت‌های بعدی آواتار طبق برنامه‌ریزی پیش خواهد رفت و این مجموعه در سال ۲۰۲۵ با اکران قسمت پنجم به پایان خواهد رسید.   

جیمز کامرون در این مصاحبه درباره‌ی مسائل مختلفی از جمله نظرش درباره‌ی فیلم زن شگفت انگیز (Wonder Woman) به کارگردانی پتی جنکینز و برنامه‌هایش برای گسترش جهان اساطیری آواتار بر پرده‌ی سینما به صحبت پرداخت. او همچنین خطاب به کسانی که نگران به تاخیر افتادن دوباره‌ی زمان تولید و نمایش قسمت‌های مختلف آواتار هستند اطمینان داد که شرایط خوب است و همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی پیش می‌رود. او درباره‌ی این پرسش که آیا بهتر نیست پیش از آغاز اکران قسمت‌های بعدی آواتار، به منظور یادآوری داستان برای مخاطبان، یک بار دیگر قسمت اول این مجموعه به نمایش دربیاید گفت:

ایده‌ی بسیار خوبی است. هر زمان که فرصتی مهیا شود تا یکی از آثار گذشته‌ام برای تماشای مردم بر پرده‌ی سینماها اکران مجدد شود، من مخالفتی با این موضوع نخواهم داشت؛ خصوصا اینکه ما می‌توانیم یک نسخه‌ی ریمستر را منتشر کنیم و با استفاده از تکنیک تصویربرداری دامنه دینامیک بالا (HDR)، کیفیت تصاویر را افزایش دهیم.

به طور طبیعی ساخت آثاری همچون آواتار که وابستگی شدیدی به گرافیک کامپیوتری دارند، بسیار زمانبرتر از سایر آثار علمی-تخیلی است و از طرفی خود کامرون نیز به دنبال این است تا یک بار دیگر اثری فراتر از انتظارات مخاطبان را عرضه کند و همچنان در مسیر موفقیت تجاری قسمت اول گام بردارد. باید این نکته را نیز در نظر داشت که در کنار ترفندهایی که کامرون برای موفقیت قسمت‌های بعدی آواتار به کار خواهد بست، سرنوشت این مجموعه در درجه‌ی نخست به چگونگی ذائقه‌ی مخاطبان سینما بستگی دارد و اینکه آیا آنها همچنان به دنبال چیزی هستند که در سال ۲۰۰۹ در پی آن بودند یا با بلاک‌باسترهای سال‌های اخیر، ذائقه‌ی آنها نیز دچار تغییر شده است.

Avatar

اطلاعات خاصی درباره‌ی طرح داستانی قسمت‌های بعدی آواتار منتشر نشده است. با این حال گفته می‌شود که قسمت دوم این مجموعه روی شخصیت‌های جیک (سم ورثینگتون)، نیتیری (زویی سالدانا) و فرزندان آنها تمرکز خواهد داشت.

طبق برنامه‌ریزی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) به‌عنوان عرضه‌کننده‌ی فیلم‌های آواتار، قسمت دوم این مجموعه در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹)، قسمت سوم در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ۱۴۰۰)، قسمت چهارم در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳) و قسمت پنجم نیز در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ (۲۸ آذر ۱۴۰۴) به نمایش عمومی درخواهند آمد.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده