نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵

سومین پیش درآمد فیلم Blade Runner 2049 منتشر شد

از آنجایی که فیلم بلید رانر 2049 (Blade Runner 2049) هفته دیگر به روی اکران می‌رود، برادران وارنر همانند دو دفعه قبل باز هم ویدیویی از پیش درآمد این فیلم را منتشر کرد.

بالاخره انتظار‌های طولانی مدت طرفداران به پایان می‌رسد و کم کم در حال نزدیک شدن به اکران فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر 2049) که دنباله‌ی نسخه کلاسیک و علمی تخیلی فیلم Blade Runner (بلید رانر) است، هستیم. در نهایت، این اثر مورد انتظار قرار است هفته آینده به انتظارات پایان دهد و روی پرده سینماها به اکران دربیاید. ما به تازگی در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، نقدهای اولیه‌ای که از منتقدان درباره فیلم بلید رانر 2049 منتشر شده بود را در اختیار شما قرار دادیم. علاوه بر این، کمپانی برادران وارنر در این مدت زمان دست روی دست نگذاشته و ویدیوهای کوتاهی را از پیش-درآمد این اثر که به نوعی فاصله بین فیلم اصلی و نسخه جدید آن را برطرف می‌کند منتشر می‌کرده است. 

حال سومین ویدیو هم منتشر شده است که این یک مورد با بقیه ویدیوهایی که تا به این لحظه عرضه شده تفاوت‌هایی دارد. جدیدترین ویدیوی پیش-درآمد فیلم بلید رانر 2049 یک انیمه کوتاه است که با عنوان Blade Runner Black Out 2022 نام‌گذاری شده است. این انیمه کوتاه توسط کارگردانی که انیمه سریالی و کلاسیک کابوی بیباپ (Cowboy Bebop) را هدایت و کارگردانی کرد یعنی شینیچیرو واتانابه کارگردانی شده است. اتفاقاتی که در انیمه Blade Runner Black Out 2022 رخ می‌دهد مربوط به سه سال بعد از داستان فیلم اصلی است و در زمانی رخ می‌دهد که شهر لس آنجلس آینده، به شدت دچار قطعی برق و نیرو شده است. شما ویدیوی کامل را می‌توانید به طور اختصاصی در سایت Crunchyroll تماشا کنید و در انتهای همین پست می‌توانید تیزر کوتاه این پیش-درآمد را مشاهده و دانلود کنید.

شینیچیرو واتانابه، کارگردان این پیش-درآمد، در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که نسخه اصلی فیلم بلید رانر چه تاثیری روی کار او داشته است. در این تیزر کوتاه او کمی از کار خود را توصیف و درباره این چالش صحبت می‌کند که او در پروژه خودش سعی کرده که به فیلم خیلی وفادار و وابسته باشد؛ در حالی که تصمیم داشته به طور کامل و مستقیم از روی آن کپی نکند. واتانابه درباره کار خود اینگونه صحبت می‌کند:

زمانی که من مشغول ساختن بخش‌های مختلف این انیمه بودم مدام حواسم به دو مسئله بود. اولین موضوع این بود که تا جایی که می‌توانم و امکانش است، بیشترین احترام را برای نسخه اصلی فیلم بلید رانر قائل شوم. دومین موضوع هم این بود که انیمه را مطابق با دنیا و فضای بلید رانر خلق کنم، اما نه اینکه به طور کامل و مستقیم بخواهم از آن کپی کنم.

موسیقی زیبای پیش-درآمد Blade Runner Black Out 2022 هم به دست استیون الیسون، ملقب به Flying Lotus ساخته و تنظیم شده است که بسیار هم با این ویدیو عجین است. اوایل ماه جاری الیسون در حساب کاربری رسمی توییتر خود نوشت:

همکاری با شینیچیرو واتانابه و شرکت در یک پروژه با او همیشه یکی از رویاهایی بود که من در سر می‌پروراندم. انیمه سریالی Cowboy Bebop یکی از بزرگ‌ترین و قوی‌ترین آثاری است که دیدم. اینکه تصاویر فوق‌العاده هیجان‌انگیز بلید رانر با موسیقی من تنظیم شده است واقعا حس عجیب و زیبایی را به من القا می‌کند.

در پایان باید اعلام کنیم که در اخبار مرتبط با دنیای انیمه و در ماه ژوئن گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه یکی از شبکه‌های آمریکایی قصد اقتباس از انیمه سریالی کابوی بیباپ را دارد و تولید آن را در دستور کار خود قرار داده است. به نظر می‌رسد که قرار است فیلمنامه اثر توسط کریستوفر یاست نوشته شود. یاست نویسندگی فیلمنامه آثاری مانند فیلم ثور: دنیای تاریک (Thor: The Dark World) و فیلم ثور: راگناروک (Thor: Ragnarok) برای کمپانی مارول را در رزومه کاری خود دارد.

برای دانلود این تیزر از طریق وب‌سایت آپارات اقدام کنید


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده