// پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۹

خالق مجموعه ‌Kingsman از احتمال ساخت یک Fantastic Four جدید خبر داد

متیو وان، خالق مجموعه‌ی کینگزمن (Kingsman) از احتمال ساخت یک چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) جدید خبر داد.

متیو وان، فیلمساز ۴۶ ساله‌ی انگلیسی که آثار بسیار موفقی را به عنوان کارگردان در کارنامه‌ی خود دارد، در آخرین مصاحبه‌‌اش با Cinemablend، در کنار صحبت درباره‌ی اثر جدیدش کینگزمن: محفل طلایی (Kingsman: The Golden Circle) که در یکی دو روز آینده به نمایش درخواهد آمد، اشاراتی نیز به پروژه‌های سال‌های اخیر خود داشت. یکی از این پروژه‌ها، ریبوت مجموعه‌ی چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) بود که وان تهیه کنندگی آن را بر عهده داشت. این فیلم پس از نمایش در سال ۲۰۱۵ با نتایج فاجعه باری روبرو شد به طوری که نه تنها از طرف تماشاگران و منتقدان به عنوان اثری مضحک تلقی شد بلکه در گیشه نیز با شکست بزرگی روبرو شد. با این حال وان چهار شگفت انگیز را محبوب‌ترین گروه قهرمانان خود در بین آثار کامیک می‌داند و امیدوار است که با ساخت فیلمی دیگر با محوریت این شخصیت‌ها، دلخوری تماشاگران از فیلم قبلی این مجموعه را جبران کند.

یکی دیگر از کارهایی که به آن احساس تعهد دارم، ساخت فیلم چهار شگفت انگیز است. نمی‌دانم شاید بتوان این فیلم را به عنوان یک معذرت خواهی تصور کرد از همه کسانی که پس از تماشای فیلم قبلی ناراحت شدند. چهار شگفت انگیز برای من یکی از محبوب‌ترین داستان‌ها است بنابراین شاید روزی ساخت مجدد آن را آغاز کرده و برای تصحیح اشتباهات گذشته تلاش کنم.

فیلم قبلی چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) از همان زمان تولید کار وارد بحران‌های بزرگی شد که این مسائل در ادامه، زمینه‌ساز شکست فیلم شد. بخشی از این مشکلات به اختلاف نظر بین جاش ترانک به عنوان کارگردان کار و استودیو فاکس بر می‌گشت به طوری که ترانک در ابتدا نسحه‌ای دیگر از فیلم را برای نمایش آماده کرده بود ولی در ادامه استودیو ضمن رد آن، خواستار تغییرات گسترده‌ای در کار شد و سه صحنه‌ی اکشن بزرگ فیلم را حذف کرد. ترانک معتقد بود که نسخه‌ی ابتدایی فیلم می‌توانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند. در کنار این مسائل، بسیاری از دست اندکاران فیلم و گروه بازیگران از رفتارهای ترانک شکایت داشتند تا جایی که در یک مورد نزدیک بود کار وی با مایلز تلر به درگیری فیزیکی نیز بکشد.

وان که خود سابقه‌ی ساخت چندین فیلم بر اساس آثار کامیک را در کارنامه دارد، به خوبی می‌داند که Fantastic Four بدترین فیلم ابرقهرمانی چند سال اخیر سینما بود. هنوز مشخص نیست که فیلم وان ادامه‌ی قسمت قبلی خواهد بود یا او دست به راه اندازی مجدد این مجموعه خواهد زد. با این حال شروع دوباره‌ی این مجموعه گزینه‌ی محتمل‌تری خواهد بود چرا که تلاش برای ادامه دادن فیلمی شکست خورده چندان عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

متیو وان کار فیلمسازی را از سال ۲۰۰۴ با کارگردانی فیلم تحسین شده‌ی کیک لایه‌ای (Layer Cake) آغاز کرد که بازیگرانی نظیر دنیل کریگ، سیه‌نا میلر و تام هاردی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. او پس از ساخت فیلم فانتزی غبار ستاره (Stardust) وارد دنیای کامیک شد و در گام اول فیلم کیک-اس (Kick-Ass) و در ادامه فیلم مردان ایکس: کلاس اول (X-Men: First Class) را کارگردانی کرد. قسمت‌های اول و دوم مجموعه‌ی کینگزمن (Kingsman) تحت عناوین سرویس مخفی (The Secret Service) و محفل طلایی (The Golden Circle) آخرین  آثار وان در سینما هستند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده