// جمعه, ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۵

دنباله‌ی فیلم Blade Runner کارگردان جدیدی پیدا کرد

اگر از طرفداران فیلم قدیمی «بلید رانر» هستید، خبرهای قسمت جدید آن باعث خوشحالی‌تان خواهد شد. در قسمت جدید باز هم با هریسون فورد در نقش اصلی داستان ملاقات خواهیم داشت و کارگردانی نسبتا موفق، سکان‌دار ساخت فیلم خواهد بود.

فیلم جریان‌ساز علمی‌-تخیلی «بلید رانر» که داستان‌اش دردنیایی سایبرپانک و تاریک جریان دارد، یکی از آثار بزرگ تاریخ سینما در این ژانر است که از روی رمانی به قلم فلیپ کی. دیک ساخته شده، در زمان اکران زیاد تحویل گرفته نشد، اما به مرور زمان منتقدان و مردم به ارزش واقعی آن پی‌ بردند. به هرحال، اکنون چند وقتی می‌شود که گمانه‌زنی‌های زیادی دور و اطرافِ ساخت دنباله‌ای بر آن، به راه افتاده و به تازگی با مشخص شدن کارگردان این دنباله، ظاهرا تصمیم سازندگان برای ساخت «بلید رانر ۲» حقیقت دارد. اینطور که توسط استودیوی الکنون اینترتینمنت اعلام شده، دنی ویلنوو (کارگردان Prisoners, Incendies) درحال مذاکره برای کارگردانی دنباله‌ی «بلید رانر» است. این در حالی است که حضور هریسون فورد برای بازگشت در نقش ریک دکارد، قطعی شده است. اندرو کوسوو و برودریک جانسون، موسسان استودیوی الکون، در اعلامیه‌ای دراین‌باره گفته‌اند:

این باعث افتخار ما است که هریسون فورد به ما در سفری که با دنیس ویلو داریم، پیوسته است؛ و طبق تجربه‌ای که در ساخت فیلم Prisoners  داشتیم، متوجه شدیم که او واقعا استعدادی استثنایی است.

فیلمنامه‌ی این دنباله توسط همپتون فنچر (کسی که در نوشتن فیلم اول دست داشته) و مایکل گرین، براساس ایده‌ای از فنچر و کارگردان «بلید رانر» اصلی، ریدلی اسکات، به نگارش درخواهد آمد. داستان «بلیدرانر۲» چند دهه بعد از سال ۱۹۸۲ فیلم اول جریان دارد. فیلمبرداری هم در تابستان ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد. ویلنو کارگردانی فرانسوی/کانادایی است که اخیرا به خاطر تریلر خوش‌ساخت‌ا‌ش Prisoners در سال ۲۰۱۳ شناخته شد. درام تلخ Incendies از کارهای او است که در سال ۲۰۱۱ نامزد بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار شد. منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده