نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

شبکه CBS در حال کار روی سریال L.A. Confidential است

شبکه CBS تصمیم دارد سریالی بر اساس رمان و فیلم L.A. Confidential را که یکی از برترین رمان‌ها و فیلم‌های جنایی دهه ۹۰ محسوب می‌شوند روی آنتن ببرد.

شبکه CBS در حال ساخت سریالی از روی رمان جنایی معروف L.A. Confidential جیمز الروی است. هفت سال پس از انتشار این رمان، فیلم اقتباسی L.A. Confidential (محرمانه لس آنجلس - ۱۹۹۷) از روی آن ساخته شد. در آن فیلم بازیگرانی همچون راسل کرو، دنی دویتو، کوین اسپیسی، گای پیرس، کین باسینگر، جیمز کرامول و برندا باکی نقش‌آفرینی می‌کردند. داستان پیچیده فیلم نئو نوآر و جنایی L.A. Confidential در مورد پلیس‌های خوب، پلیس‌های بد و زنی مرموز بود که در دهه ۵۰ میلادی و در شهر لس آنجلس روایت می‌شد. فیلمی که کرتیس هنسن کارگردانی کرد نامزد دریافت ۹ جایزه اسکار شد و در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن (کین باسینگر) و بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی (نوشته کرتیس هنسن و برایان هلگلند) توانست اسکار را از آن خود کند.

همانطور که گفتیم کارگردانی فیلم L.A. Confidential را کرتیس هنسن بر عهده داشت. آخرین فیلمی که از وی روی پرده سینما رفت فیلم درام و بیوگرافی Chasing Mavericks (به دنبال ماوریکس - ۲۰۱۲) بود. از دیگر فیلم‌های معروف کرتیس هنسن می‌توان به فیلم‌های The River Wild (رودخانه خروشان - ۱۹۹۴) و Wonder Boys (پسران شگفت‌انگیز - ۲۰۰۰) اشاره کرد.  

رمان L.A. Confidential جیمز الروی، سومین کتاب از چهارگانه Black Dahlia (دالیای سیاه)، The Big Nowhere (سراسر ناکجاآباد) و White Jazz (جَز سفید) او به شمار می‌رود. روایتی گیرا، داستان‌سرایی پیچیده و توجه دقیق به جزئیات، این رمان را در زمره برترین آثار جنایی قرار داده است. نقدهای بسیار خوبی بر رمان معروف جیمز الروی نوشته شد و نام وی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اساتید و نویسندگان رمان‌های جنایی بر سر زبان‌ها افتاد.   

LA-II

طبق گزارش سایت وِرایتی (Variety)، شبکه CBS تصمیم دارد تا سریال برگرفته از رمان جنایی جیمز الروی را روی آنتن ببرد. جردن هارپر، تهیه‌کننده دو سریال Gotham (گاتهام) و Mentalist (روانکاو)، نویسندگی و مدیریت تولید این سریال را بر عهده خواهد داشت. دو کمپانی لاینزگیت، نیو ریجنسی و همچنین شبکه CBS تهیه‌کنندگی سریال L.A. Confidential را بر عهده داشته و آرنون میلچان از کمپانی نیو ریجنسی مدیر اجرایی این سریال خواهد بود. داستان این سریال هم همچون داستان رمان و فیلم پیچیده خواهد بود و هسته اصلی داستان در مورد افسران پلیسی است  که به مجموعه‌ای از پرونده‌های قتل‌ رسیدگی می‌کنند، ولی خب گویا قرار است نقشی که دنی دویتو در فیلم داشت را به بازیگری زن بدهند.

پیش از این نیز تلاش‌هایی برای ساخت سریال L.A. Confidential شده بود و کیفر ساترلند و اریک رابرتز قرار بود ساخت سریالی بر اساس رمان جیمز الروی را بر عهده گیرند و یک قسمت از آن را هم ساختند که البته این سریال مورد تأیید قرار نگرفت و ادامه پیدا نکرد. آن تک قسمت روی DVD منتشر شد. چند سال پیش هم خود جیمز الروی سعی داشت سریالی از روی رمان خود بسازد که البته نتیجه‌ای به همراه نداشت.

LA-III

این طور که به نظر می‌رسد این بار قرار است این موضوع جدی‌تر دنبال شود و طرفداران رمان و فیلم L.A. Confidential سرانجام می‌توانند سریال آن را هم دنبال کنند. با توجه به حضور جردن هارپر به‌عنوان یکی از تهیه‌کنندگان و نویسندگان سریال جدید و سابقه کاری وی، احتمال ساخت این سریال بسیار افزایش یافته است. با نگاهی به جزئیات رمان و آنچه در فیلم دیدیم، مطمئناً ساخت سریال L.A. Confidential بسیار هزینه‌بر خواهد، ولی خب بعید است شبکه CBS مشکلی برای هزینه کردن داشته باشد و مطمئناً برای ساخت سریالی خوبی از این رمان، دست به جیب خواهد شد. رمان جیمز الروی بسیار خوب پرداخته شده و آنچنان غنی از شخصیت بوده و به جزئیات توجه داشته است که حداقل ساخت یک فصل باکیفیت از آن به‌راحتی امکان‌پذیر است.

روایتی گیرا، داستان‌سرایی پیچیده و توجه دقیق به جزئیات، رمان جیمز الروی را در زمره برترین آثار جنایی قرار داده است

مطمئناً انتخاب بازیگران سریال L.A. Confidential هم از بخش‌های جالب پیش‌تولید این سریال خواهد بود. جردن هارپر و شبکه CBS با چالش جالب انتخاب بازیگرانی متفاوت و در طیف اخلاقی مختلف و با توجه به زمان داستان که در دهه ۵۰ روایت خواهد شد، رو‌به‌رو می‌شوند. بازیگران فیلم L.A. Confidential تقریباً همگی عالی بودند و بسیار در نقش‌های خود خوب ظاهر شدند، از همین روی بازیگرانی که در سریال حضور پیدا خواهند کرد به هیچ عنوان کار ساده‌ای برای جلب رضایت طرفداران نخواهند داشت.

گفتنی است فیلم L.A. Confidential با استقبال بسیار تماشاچیان و منتقدان همراه بود و میانگین امتیاز ۱۰۷ نقد سایت Rottentomatoes به این فیلم ۸.۷ از ۱۰ بود. این فیلم با بودجه ۳۵ میلیون دلاری خود توانست چیزی نزدیک به ۱۳۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.  

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده