// پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۱

تصویربرداری فیلم علاالدین (Aladdin) آغاز شد

ویل اسمیت با انتشار عکسی از خود و تنی چند از بازیگران فیلم علاالدین (Aladdin) در صفحه‌ی فیسبوک خود، از آغاز رسمی تصویربرداری این اثر خبر داد.

ویل اسمیت، بازیگر نقش غول چراغ جادو در فیلم لایو اکشن علاالدین (Aladdin) با انتشار عکسی در کنار بازیگران دیگر از جمله منا مسعود، نائومی اسکات و مروان کنزاری، به طور رسمی از آغاز تصویربرداری این اثر خبر داد. روز گذشته بود که با پیوستن بیلی مگنوسن به گروه بازیگران علاالدین (Aladdin)، فهرست عوامل کار تکمیل شده و تصویربرداری فیلم به کارگردانی گای ریچی در استودیو Longcross در اطراف لندن آغاز شد.

Aladdin

فهرست کامل بازیگران اصلی فیلم عبارت است از: ویل اسمیت در نقش غول چراخ جادو که می‌تواند سه آرزوی ارباب خود را برآورده کند، منا مسعود در نقش علاالدین، خیابانگردی که دلباخته‌ی دختر سلطان است، نائومی اسکات در نقش شاهزاده یاسمن، دختر سلطان که برای تن ندادن به ازدواج از قصر می‌گریزد، مروان کنزاری در نقش جعفر، وزیر سلطان و جادوگری بدذات که به دنبال سرنگون کردن سلطان است، نوید نگهبان در نقش سلطان، حاکم شهر که به دنبال پیدا کردن همسری مناسب برای دخترش است، نسیم پدراد در نقش دالیا، ندیمه‌ی شاهزاده یاسمن که محرم اسرار وی نیز به حساب می‌آید، بیلی مگنوسن در نقش شاهزاده اندرس، جدی‌ترین خواستگار شاهزاده یاسمن و نومان اکار در نقش حکیم که رئیس نگهبانان قصر و همدست شخصیت جعفر است.

فهرست عوامل پشت دوربین نیز عبارت است از: گای ریچی به عنوان کارگردان، جان آگوست (Dark Shadows) و ونسا تیلور (Divergent) به عنوان فیلمنامه نویسان، آلن منکن (Beauty and the Beast) برنده‌ی ۸ جایزه‌ی اسکار به عنوان آهنگساز، هاوارد اشمن (Little Shop of Horrors)، تیم رایس (The Lion King) و زوج بنج پاسک و جاستین پل (La La Land) به عنوان نویسندگان ترانه‌ها، جیمز هربرت (Edge of Tomorrow) به عنوان تدوینگر، آلن استورات (King Arthur: Legend of the Sword) به عنوان تصویربردار، جما جکسون (King Arthur: Legend of the Sword) به عنوان طراح تولید، مایکل ویلکینسون (American Hustle) به عنوان طراح صحنه و لباس و در نهایت٬ پیرس آستین (Suicide Squad) و کریستین بلاندل (Topsy-Turvy) به عنوان طراحان گریم.

دن لین (Sherlock Holmes)، مارک پلت (La La Land)، جاناتان اریک (Death Note) و کوین ده‌لا‌نوی (The Dark Knight Series) نیز کار تهیه کنندگی پروژه را بر عهده خواهند داشت.

فیلم علاالدین (Aladdin) بر اساس انیمیشنی کلاسیک به همین نام و با اقتباسی آزاد از داستان‌های هزار و یک شب (One Thousand and One Nights) ساخته خواهد شد. انیمیشن علاالدین (Aladdin) به کارگردانی ران کلمنتس و جان ماسکر در سال ۱۹۹۲ در کنار دستیابی به فروش جهانی خیره کننده‌ی یبیش از نیم میلیارد دلار، نامزد دریافت ۵ جایزه‌ی اسکار شد که در این میان٬ جوایز بهترین موسیقی متن و بهترین ترانه اصلی را از آن خود کرد.

Aladdin

کمپانی والت دیزنی در سال‌های اخیر دست به ساخت نسخه‌ی لایو اکشن انیمیشن‌های کلاسیک خود زده که از آن میان می‌توان به آثاری نظیر سیندرلا (Cinderella)، کتاب جنگل (The Jungle Book)، اژدهای پیت (Pete's Dragon) و دیو و دلبر (Beauty and the Beast) اشاره کرد. دامبو (Dumbo)، شیرشاه (The Lion King) و سفید برفی و هفت کوتوله (Snow White and the Seven Dwarfs) از جمله دیگر پروژه‌های دیزنی هستند که نسخه‌ی لایواکشن آنها در سال‌های آینده در سینماها به نمایش درخواهند آمد.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده