// دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸

انتخاب کلر فوی به عنوان بهترین هنرمند بریتانیایی سال ۲۰۱۷

کلر فوی، بازیگر سریال The Crown جایزه‌ی بهترین هنرمند بریتانیایی سال ۲۰۱۷ را دریافت خواهد کرد.

کلر فوی، بازیگر ۳۳ ساله‌ی انگلستانی که در حال حاضر در سریال موفق تاج (The Crown) محصول نت فلیکس، مشغول بازی در نقش ملکه الیزابت دوم است، به عنوان هنرمند سال بریتانیا انتخاب شده و جایزه‌ی خود را در خلال مراسم جوایز AMD، وابسته به آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا (BAFTA) دریافت خواهد کرد.

بفتا این جایزه را به پاس استعداد ذاتی فوی، بازی فوق العاده‌اش در نقش ملکه‌ی سابق انگلستان و تلاش‌های وی برای معرفی میراث بریتانیا در سطحی جهانی به او اهدا خواهد کرد.

در این مراسم، دیک ون دایک ۹۱ ساله، بازیگر فیلم مری پاپینز (Mary Poppins) و برنامه‌هایی نظیر نمایش دیک ون دایک (The Dick Van Dyke Show) و نمایش جدید دیک ون دایک (The New Dick Van Dyke Show)، جایزه‌ی ویژه‌ی بریتانیا را به واسطه‌ی درخشش طولانی مدت در دنیای تلویزیون دریافت خواهد کرد و جایزه‌ی ویژه‌ی جان شلزینجر (ویژه کارگردانان) نیز به ایوا دوورنی، کارگردان فیلم سلما (Selma) اهدا خواهد شد.

جوایز AMD مهم‌ترین رویداد مرتبط با آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا در خارج از بریتانیا است که جدیدترین دوره‌ی آن، امسال در تاریخ بیست و هفتم اکتبر (پنجم آبان) با اجرای کمدین انگلیسی، جک وایتهال در هتل بورلی هیلتون، واقع در لس آنجلس برگزار خواهد شد.

در سال‌های گذشته، بازیگران مطرحی نظیر فلیسیتی جونز، اما واتسون، بندیکت کامبربچ، دنیل کریگ، هلنا بونام کارتر، امیلی بلانت، تیلدا سوئینتن، کیت وینسلت و ریچل وایس، جایزه‌ی بهترین هنرمند بریتانیایی سال را دریافت کرده بودند.

Claire Foy

فوی با بازی در نقش آن بولین، همسر هنری هشتم، در سریال تالار گرگ‌ها (Wolf Hall) محصول شبکه‌ی BBC Two بود که به شهرتی جهانی رسید و به واسطه‌ی آن نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین زن تلویزیون بفتا نیز شد. او در ادامه با بازی در سریال The Crown، علاوه بر نامزدی جوایز امی و بفتا، جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر مجموعه تلویزیونی را از آن خود کرد. کلر که به تازگی نقش‌آفرینی در درام ترسناک استیون سودربرگ با نام Unsane را به اتمام رسانده، در فیلم نفس بکش (Breathe) به کارگردانی اندی سرکیس، نقش شخصیتی واقعی به نام دیانا کاوندیش را ایفا کرده که به همسر خود کمک می‌کند تا پس از ابتلا به ضایعه‌ی نخاعی و ناامیدی پزشکان، با غلبه بر این بیماری دوباره به زندگی بازگردد. نمایش این فیلم از سیزدهم اکتبر (۲۱ مهر) سال جاری در سینماهای آمریکا آغاز خواهد شد. فوی همچنین در آینده‌ای نزدیک، برای بازی در نقش جانت شیرون، همسر نیل آرمسترانگ در فیلم اولین مرد (First Man) به کارگردانی دیمین شزل مقابل دوربین خواهد رفت.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده