نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

جزئیات بیشتر و کمبود بودجه فیلم Pinocchio اثر جدید گیلرمو دل تورو

گیلرمو دل تورو کارگردان فیلم شکل آب (The Shape of Water) که مدت‌ها قبل قصدش را برای بازسازی فیلم پینوکیو اعلام کرده بود، حالا از موانع سر راهش می‌گوید.

حتما تا به امروز متوجه شدید که اگر کارگردانی قصد شروع پروژه ساخت فیلمی را داشته باشد و یا حتی بخواهد علاقه‌اش نسبت به داستان و شخصیتی را نشان دهند، اولین قدمی که او بر می‌دارد این است که ابتدا زمزمه‌هایی از شروع پروژه جدید خود به راه می‌اندازد و یا اعلام می‌کند که مدت خیلی زیادی به داستان یا شخصیت خاصی علاقه داشته و در فکر ساخت فیلمی درباره آن بوده اما موانع زیادی در طول این مدت سر راه او قرار داشته که او را از این کار منع می‌کرده است. می‌توان گفت که گیلرمو دل تورو کارگردان فیلم شکل آب (The Shape of Water) هم قصد استفاده از همین ترفند را داشت و در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز که به خاطر جدیدترین و البته مورد انتظارترین فیلمش در آنجا حضور داشت، در مصاحبه‌ای که به عمل آورد دوباره سری هم به گزینه ساخت فیلم پینوکیو (Pinocchio) زد. گیلرمو دل تورو مشهور در جمع مطبوعات جشنواره فیلم ونیز اعلام کرد که تنها یک مانع بین او و آغاز پروژه ساخت فیلم Pinocchio که یکی از رویاهایش بوده وجود دارد و ذکر کرد این مانع، مانعی گران قیمت و پرخرج است.

سال‌های زیادی است که فیلمساز سعی دارد منابع مختلفی را جمع‌آوری و ترکیب کند تا بتواند داستان کلاسیک عروسکی که به آن جان داده شد و زنده شد و سال‌هاست نسل در نسل گفته می‌شود، بازگو کند و فیلم جدیدی درباره این شخصیت و این داستان بسازد. در بیانیه جدیدی دل تورو، این کارگردان اعلام کرده که او تنها ۳۵ میلیون دلار ناقابل به عنوان بودجه ساخت فیلمش نیاز دارد تا بتواند ایده‌ها و چشم‌اندازش را تبدیل به واقعیت کند. خبرگزاری Indiewire گفته‌های گیلرمو دل تورو را اینگونه نقل کرده است:

تقریبا نزدیک به ۱۰ سال است که من به دنبال یک منبع خوب مالی می‌گردم. ما هم عروسک‌های مورد نظر و هم طراحی‌های لازم برای ساخت فیلم را داریم. من همیشه و اگر بخواهم دقیق بگویم تقریبا همیشه، کاری می‌کنم که زندگی‌ام کمی پیچیده شود. هیچ کدام از فیلم‌هایی که من قصد ساخت آن‌ها را دارم ساده نیستند. آنها نه متعلق به چیز خاصی هستند و نه کسی قصد دارد کاری برای ساخت آنها انجام دهد. آن زمان که من تصمیم گرفتم فیلم پسر جهنمی (Hellboy) را بسازم کسی دوست نداشت فیلم‌های ابرقهرمانی بسازد، همچنین آن زمان که من فیلم حاشیه اقیانوس آرام (Pacific Rim) را ساختم هم کسی دوست نداشت که فیلمی درباره هیولاها بسازد. زمانی که من درباره فیلم پینوکیو و ساخت آن حرف زدم، با افراد زیادی تماس گرفتم و جوابی که دریافت می‌کردم این بود: «خیلی خوب است، اما این داستان در زمان به اوج رسیدن بنیتو موسولینی اتفاق می‌افتد و پینوکیو ضد فاشیستی است» اگر شما ۳۵ میلیون دلار پول دارید و می‌خواهید یک میکزیکی را هم پیدا کنید من دقیقا همینجا هستم و می‌دانید من را کجا پیدا کنید.

تهیه کنندگان محتاط و به عبارتی ترسوی هالیوود نمی‌خواهند که گیلرمو دل تورو سیاست موسولینی را وارد داستان بچه‌گانه محبوب خود کند. اما مسأله مهمی که در این بین وجود دارد و اصلا نباید فراموش شود آن است که این پسر بچه چوبی که همیشه رویای واقعی شدن را در سر می‌پروراند، در ابتدا به شکل یک تمثیل و نشانه‌ای از ایتالیای از بین رفته به کار برده می‌شد.


منبع ScreenCrush
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده