نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲

ادریس البا بازگشت دنیل کریگ به جیمز باند را هوشمندانه می داند

ادریس البا بازیگر سریال لوتر (Luther) و فیلم The Dark Tower درباره حضور دوباره دنیل کریگ در نقش جیمز باند صحبت می‌کند و حرکت او را هوشمندانه می‌داند.

ادریس البا اخیرا درباره بازگشت دنیل کریگ برای ایفای نقش جیمز باند صحبت کرد. براساس گزارشات به دست آمده به نظر می‌رسد که اجزا و عناصر بیست و پنجمین قسمت از فیلم‌های مامور 007 یعنی فیلم باند 25 کم کم دارند به هم می‌پیوندند تا خود را برای اکران سال ۲۰۱۹ حسابی آماده کنند. با اینکه این موضوع هنوز به طور رسمی از طرف تیم تولیدات این فیلم اعلام نشده، اما طرفداران به طور گسترده‌ای درباره آخرین بازگشت دنیل کریگ به عنوان جیمز باند حرف می‌زنند. با بیانیه‌هایی که مدت‌ها قبل منتشر شده، به نظر می‌رسد که کریگ دیگر از کار کردن برای سازمان MI6 خسته شده است و می‌خواهد این کار را کنار بگذارد.

اینکه این فیلم قرار است آخرین بازی دنیل کریگ در قالب نقش جیمز باند باشد، کم کم حدس و گمانه زنی‌هایی مبنی براینکه چه کسی در آخر جایگزین او خواهد شد را در بین مردم و تیم تولیدات به وجود آورد. در سال‌های اخیر کاندید‌های زیادی برای اینکه در قسمت‌های بعدی فیلم جیمز باند این نقش را ایفا کنند در نظر گرفته شدند اما می‌توان گفت که هیچ کدام از آنها به اندازه ادریس البا از طرف طرفداران حمایت و تشویق نشد. این بازیگر درباره نقش جیمز باند صحبت‌ها و بحث‌های زیادی کرده است اما در حال حاضر نظرات بیشتر بر روی همین بازیگر می‌چرخد و نسبت به دیگر بازیگران، تمرکز بیشتری بر روی ادریس البا است.

در مصاحبه‌ای با Kyle and Jackie O in the Morning برای معرفی بیشتر فیلم The Dark Tower و مصاحبه‌ای درباره این اثر، از البا درباره نظراتش در مورد نقش باند سوال شد. اگرچه او درباره پیش‌بینی‌های خود و حتی احتمال حضورش در این نقش هیچ حرفی نزد، اما نظراتش را درباره دنیل کریگ گفت و در ادامه هوش اقتصادی او و تیمش را تحسین کرد.

دنیل کریگ، یک جیمز باند عالی است و این نقش را بسیار خوب ایفا می‌کند. واقعا به نظر من او و تیمش خیلی باهوش هستند. «نه، من این کار را انجام نمی‌دهم. گفتید ۱۵۰ میلیون دلار می‌دهید؟ باشه کاری که گفتید را انجام می‌دهم.»

Idris Elba - The Dark Tower

بعداز انتشار فیلم اسپکتر، دنیل کریگ همان موقع موضع خودش را اعلام کرد و گفت حاضر است مچ دستش را قطع کند اما دیگر برای ایفای این نقش برنگردند. اما بعد از مدتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تنها به شرطی حاضر است دوباره در این پروژه حضور داشته باشد که در ازای بازی‌اش مقدار زیادی دستمزد دریافت کند. حال براساس گزارش البا مثل اینکه کریگ قرار است به ازای دو فیلم ۱۵۰ میلیون دلار دستمزد دریافت کند، در حالی که به نظر می‌رسد این ستاره به در بسته خورده و کمپانی سونی، MGM و EON این حرف او را یک بلوف خوانده‌اند. 

اینکه البا بخواهد این نقش را در قسمت‌های بعدی فیلم James Bond ایفا کند و مجوز کشتن در این نقش به او داده شود، خیلی بعید به نظر می‌رسد. این بازیگر ۴۴ ساله همین حالا هم سنش برای این نقش از تمام کسانی که برای اولین بار این نقش را بازی کرده‌اند به جز راجر مور که اتفاقا در زمان خود انتقادات خیلی زیادی درباره سنش به او می‌شد، بیشتر است. از بازیگران دیگری که در این لیست بلند بالای کاندیدهای این نقش حضور دارند می‌توان به تام هاردی، جک هیوستن و ایدن ترنر اشاره کرد. 

با اینکه فیلم باند 25 هم اکنون در مرحله پیش تولید است، اما حدس و گمان بیش از آن چیزی است که معمولا باید وجود داشته باشد. آخرین شایعه‌ای که درباره این فیلم به گوش می‌رسید این بود که قرار است اسم این قسمت Shatterhand باشد و شخصیت منفور و منفی آن یک فرد کور خواهد بود. همچنین خبر دیگری مبنی بر کاندید‌های کارگردانی این فیلم منتشر شد که دنیس ویلنوو، دیوید مک کنزی و یان دمانگ در آن حضور داشتند. به هر حال ما مطمئنیم که به زودی اخبار جدیدی درباره کریگ و قسمت جدید فیلم جیمز باند خواهیم شنید.

در این میان یادآوری می‌کنیم که فیلم Bond 25 برای اکران در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان ۱۳۹۸) برنامه ریزی شده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده