نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۵

وتا دیجیتال رسما ساخت دنباله فیلم آواتار را آغاز کرد

بعد از اتمام موفقیت‌آمیز آخرین ساخته‌ی وتا دیجیتال، فیلم War for the Planet of the Apes، این کمپانی رسما کار ساخت چهار دنباله‌‌ی آواتار را آغاز کرده است.

کمپانی وتا دیجیتال (Weta Digital) به صورت رسمی کار ساخت فیلم بعدی مجموعه آواتار جیمز کامرون را آغاز کرد. صحبت‌های جیمز کامرون را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

کیفیت جلوه‌های تصویری‌ای که وتا دیجیتال و نیز جو لِتری در این سال‌ها به پرده‌ی سینما آورده‌اند با هیچ وسیله‌ای قابل سنجش نیست. از زمانی که فیلم ابتدایی آواتار را ساختیم، این کمپانی و این شخص کیفیت کاری خود را با ساخت انیمیشن‌های کامپیوتری فوق‌العاده، طراحی شخصیت‌های کامپیوتری کاملاً انسان‌گونه و زنده و نیز خلق افکت‌های بی‌نظیر تصویری ثابت کرده‌اند. البته که این صحبت‌های من بدین معنا است که قرار است با همکاری یکدیگر باز هم گامی رو به جلو در این زمینه برداریم.      

جان لاندو، تهیه‌کننده فیلم ابتدایی آواتار و نیز دنباله‌ی این فیلم که قرار است کار ساخت آن به‌زودی آغاز شود، در رابطه با همکاری با کمپانی وتا دیجیتال و ساخت دنباله فیلم Avatar (آواتار - ۲۰۰۹) گفت:

استعداد و کیفیت کاری این کمپانی فوق‌العاده است و اعتقاد به بهترین بودن در کارشان همان اعتقادی است که ما در کمپانی لایت‌استورم اینترتینمنت (کمپانی فیلمسازی مشترک جان لاندو و جیمز کامرون) بدان باور داریم. می‌دانیم و مطمئنیم که فیلم‌های بعدی مجموعه آواتار بسیار جاه‌طلبانه‌تر از فیلم ابتدایی خواهند بود.   

جان لِتری، مدیر ارشد بخش جلوه‌های تصویری کمپانی وتا دیجیتال، نیز در رابطه با این همکاری مشترک چنین گفت:

آواتار از آن دست فیلم‌های ایده‌آل برای ما است. دیدگاه و چشم‌انداز جیمز کامرون در رابطه با دنیای پاندورا همیشه خیلی وسیع‌تر از آن چیزی بوده است که در فیلم ابتدایی خلق کردیم. همکاری و کمک کردن ما به وی برای توسعه زبان روایی جدیدی در سینما با ساخت صحنه‌هایی بسیار پرخرج و دنیایی بسیار وسیع، از آن دست فرصت‌هایی نیست که همیشه به سراغتان بیاید و از انجام این موضوع خوشحالیم. پروژه‌های این‌چنینی باعث می‌شوند کسانی که درگیر آن‌ها هستند بهترین عملکرد را از خود به جای بگذارند.

Weta-Digital

مدیر اجرایی کمپانی وتا دیجیتال نیز به صحبت در این رابطه پرداخت:

هیجانی که از شروع ساخت فیلمی جدید از مجموعه آواتار ایجاد شده کاملاً در این کمپانی مشهود است و در حقیقت باید بگویم که از چند سال پیش کار روی این فیلم را شروع کرده بودیم. در طول این سال‌ها کیفیت کاری و نیز بودجه و بزرگی این کمپانی را به جایی رساندیم که مشکلی برای ساخت هیچ پروژه‌ای نداشته باشیم. کار روی پروژه‌ها و فیلم‌های متفاوت به ما کمک کرد تا خود را به این سطح برسانیم و جایگاه خود را در سطحی بالا با توجه به زمان اکران فیلم ابتدایی و کیفیت بصری آن فیلم، حفظ کنیم. فیلم‌هایی همچون Alita: Battle Angel (آلیتا: فرشته جنگ)، Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت)، Mortal Engines (موتورهای مرگبار) و چند فیلم دیگر که همگی در دست ساخت هستند، نشان‌دهنده‌ی کیفیت کار و افزایش‌دهنده‌ی تجربه کمپانی ما بوده و خواهند بود.  

لازم به ذکر است که کمپانی وتا دیجیتال یکی از خوش‌نام‌ترین کمپانی‌ها در زمینه جلوه‌های ویژه تصویری است که در سال ۱۹۹۳ با سرمایه‌گذاری پیتر جکسون، ریچارد تیلور و جیمی سلکِرک در ولینگتون نیوزیلند شروع به کار کرد. از معروف‌ترین فیلم‌های این کمپانی می‌توان به فیلم‌های The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه - ۲۰۰۱)، The Lord of the Rings: The Two Towers (ارباب حلقه‌ها: دو برج - ۲۰۰۲)، The Lord of the Rings: The Return of the King (ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه - ۲۰۰۳)، King Kong (کینگ کونگ - ۲۰۰۵)، Avatar (آواتار - ۲۰۰۹) و The Jungle Book (کتاب جنگل - ۲۰۱۶) اشاره کرد.   

از بازیگران فیلم ابتدایی آواتار که در دنباله‌ی آن نیز ایفای نقش خواهند کرد می‌توان به سم ورتینگتون، زویی سالدانا، جوئل دیوید مور، سی‌سی‌اچ پاندر، استفان لانگ و سیگورنی ویور اشاره داشت. کلیف کورتیس و اونا چاپلین نیز به دنباله‌های فیلم آواتار ملحق خواهند شد. تهیه‌کنندگی دنباله‌ی فیلم آواتار بر عهده جیمز کامرون و جان لاندو خواهد بود و کمپانی مشترک این دو یعنی لایت‌استورم اینترتینمنت هم در کار ساخت آن با کمپانی وتا دیجیتال همکاری خواهد داشت. نویسندگی دنباله‌های مجموعه‌ی آواتار را شخص جیمز کامرون و نویسندگانی چون ریک جافا، آماندا سیلور، جاش فریدمن و شِین سالرنو بر عهده خواهند داشت.

Avatar-II

کمپانی فاکس پیش از این، تاریخ اکران چهار دنباله‌ی فیلم آواتار را اعلام کرده بود که بدین ترتیب بوده‌اند:

قسمت دوم فیلم آواتار در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذرماه ۱۳۹۹)، قسمت سوم فیلم آواتار در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذرماه ۱۴۰۰)،  قسمت چهارم فیلم آواتار در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذرماه ۱۴۰۳) و سرانجام قسمت پنجم فیلم آواتار در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ (۲۸ آذرماه ۱۴۰۴) به روی پرده‌ سینما خواهد رفت.

گفتنی است فیلم ابتدایی مجموعه آواتار با فروشی بالغ بر ۲.۸ میلیارد دلار، به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما مبدل شد و بعد از گذشت چیزی نزدیک به هشت سال هنوز هیچ فیلمی نتوانسته است به رکورد فروش حماسه‌ی علمی-تخیلی جیمز کامرون برسد. البته تنها فیلمی که توانست در خاک آمریکا آواتار را شکست دهد، فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد - ۲۰۱۵) بود که با فروش ۹۳۶ میلیون دلاری خود توانست از آواتار که ۷۶۰ میلیون دلار فروش داشت پیشی گیرد.  


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده