نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

سریال Halo استیون اسپیلبرگ هنوز در حال ساخت است

همانطور که می‌دانید استیون اسپیلبرگ مشغول ساخت لایو اکشنی بر اساس بازی Halo را داشت که هنوز پروسه تولید آن به اتمام نرسیده است.

در سال ۲۰۱۳ مایکروسافت اعلام کرد که آنها در حال کار کردن بر روی پروژه‌ای به منظور ساخت لایو اکشن سریالی از بازی هیلو را دارند که کارگردان افسانه‌ای یعنی استیون اسپیلبرگ و تهیه کنندگی ‌آن را، هم تیمی او یعنی کمپانی آمبلین برعهده دارد. بعد از اینکه پروژه‌ ساخت فیلم نیل بلومکمپ با همین نام متوقف شد، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مایکروسافت از پیگیری کردن ساخت فیلم‌های اقتباسی از روی بازی‌های ویدئویی منصرف شده و دیگر قصد ساخت سریالی اقتباسی را ندارد. از طرف دیگر ساخت سریال تلویزیونی ابتکار و ایده‌ی جدیدی بود تا این بازی را به صورت زنده برای طرفداران Xbox به روی تلویزیون بیاورند.

بعد از اینکه مایکروسافت این پروژه را رها کرد، Showtime مسئولیت ساخت آن را قبول کرد و شایعه شده بود که استیون اسپیلبرگ علاوه بر تولید و تهیه کنندگی، کارگردانی این مجموعه را هم برعهده دارد. بعد از گذشت مدتی اعلام شد که همزمان با منتشر شدن بازی Halo 5: Guardians توسط استودیو 343 Industries، پخش این سریال هم در سال ۲۰۱۵ آغاز خواهد شد. با این حال زمانی که مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ بخش سرگرمی شرکت خود را تحت مدیریت جدیدی به نام فیل اسپنسر قرار داد و برنامه‌هایی که برای توسعه برنامه‌های ویدئویی سیستم ایکس باکس بود را لغو کرد، مردم باور داشتند که سریال لایو اکشن هیلو هم قطعا کنسل شده است، اما به نظر نمی‌رسید که اینگونه باشد.

اخیرا استودیو مایکروسافت و 343 Industries تولید کننده بازی Halo به روزرسانی را برای AR12Gaming فراهم کرده‌اند و اعلام کردند که همچنان در کنار Showtime و کمپانی آمبلین استیون اسپیلبرگ در حال کار کردن بر روی پروژه لایو اکشن هستند، اگرچه تا به امروز هیچ خبر تازه‌ای از آنها و این پروژه به گوش ما نرسیده است. 

پیشرفت بر روی پروژه‌ی سریال تلویزیونی هیلو همچنان ادامه دارد. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این کار را از راه درستش انجام می‌دهیم. ما این کار را به همراه همکاران خلاق و بااستعدادی مانند استیون اسپیلبرگ و Showtime  انجام می‌دهیم و با کمک هم سریال Halo را جوری می‌سازیم که طرفداران و بینندگان دوست داشته باشند و در حد لیاقت آنها باشد. ما در حال حاضر جزئیات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن با شما نداریم.

اسپیلبرگ که در حال آماده کردن دو فیلم جدید خود یعنی فیلم کاغذ (The Paper) و بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One) است و سخت مشغول کار کردن بر روی آنهاست، به نظر می‌رسد که در کنار تولید این دو فیلم او و همکاران تهیه کننده‌اش تمام سعی خود را می‌کنند تا جایی که می‌توانند و قادر هستند سریال لایو اکشنی بسازند که مردم دوست داشته باشند. شاید پس از اینکه پروژه فیلم Ready Player One که اقتباسی از روی رمان و بازی ویدئویی به همان نام به نویسندگی ارنست کلاین به اتمام برسد، علاقه و نیروی اسپیلبرگ تقویت شده تا بتواند ساخت سریال هیلو را سریع‌تر پیش ببرد. خیلی جالب است که این کارگردان از اسلحه Assault Rifle که مخصوص هیلو است در فیلم بازیکن شماره یک آماده باش هم استفاده کرده که شما در تریلر بازیکن شماره یک آماده باش می‌توانید مشاهده کنید.

با وجود اینکه این سریال یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین ویژگی بازی‌های ویدئویی را دارد اما باز هم نمی‌توانند مطمئن باشند که نسبت به فیلم و سریال‌های علمی تخیلی دیگر موفقیت خوبی به دست بیاورند و می‌خواهند تمام تلاش خود را تا جایی که ممکن است بکنند تا سریال بسیار خوب و چشمگیری را ارائه دهند. گذشته از فیلم هیلو که در اواسط سال ۲۰۰۰ محکوم به کنسل شدن بود، آخرین باری که مایکروسافت برای آوردن هیلو به صورت لایو اکشن کرد تلاش کرد سریال دیجیتالی Halo: Nightfall بود که در سال ۲۰۱۴ همراه با نسخه Halo: The Master Chief Collection منتشر شده بود که نویسندگی آن را کارگردان سریال فرار از زندان به نام پائول شرینگ و تهیه کنندگی آن را کمپانی ریدلی اسکات به نام Scott Free Productions برعهده داشتند. امیدواریم هر زمان که سریال هیلو اسپیلبرگ منتشر شود، موفقیت‌های خیلی خوبی را از آن خود کند و دستمزد زحمت‌های تیم تولیدات پشت صحنه خود را به خوبی بگیرد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده