// دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲

نیکلای آرسل به عنوان کارگردان فیلم جدید مت دیمون انتخاب شد

نیکلای آرسل که در حال حاضر فیلم برج تاریک (The Dark Tower) را آماده‌ی نمایش دارد٬ توسط برادران وارنر برای کارگردانی فیلم زندگی رابرت اف. کندی با بازی مت دیمون انتخاب شد.

 سال ۲۰۱۰ بود که خبر بازی مت دیمون در نقش رابرت اف. کندی، سیاست‌مدار مشهور آمریکایی و برادر کوچکتر جان اف کندی منتشر شد. در آن زمان قرار بود گری راس کارگردان فیلم Free State of Jones این فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای از استیون نایت سازنده سریال Peaky Blinders کارگردانی کند ولی در ادامه بنا به دلایلی کار ساخت آن منتفی شد. اما حالا پس از گذشت ۷ سال، کمپانی برادران وارنر نیکلای آرسل دانمارکی را برای راه اندازی مجدد این پروژه انتخاب کرده است و فیلمنامه‌ی جدید کار نیز قرار است توسط خود آرسل به همراه هموطنش راسموس هایستربرگ و فیلیپه مارینو با اقتباس از کتاب ایوان توماس تحت عنوان «رابرت کندی: زندگی او» نوشته شود.

این فیلم که RFK نام خواهد داشت نشان می‌دهد که چگونه رابرت اف. کندی، از شخصی که همواره زیر سایه برادرش قرار داشت به یک رهبر بزرگ ملی تبدیل شد. رابرت که در سال ۱۹۶۰ مبارزات انتخاباتی جان اف. کندی را مدیریت کرد پس از پیروزی وی، به عنوان دادستان کل کشور و مشاور ارشد رئیس جمهور به فعالیت مشغول شد و پس از ترور برادرش نیز مدتی با رئیس جمهور بعدی، لیندون جانسون همکاری کرد. او در ادامه به عنوان سناتور ایالت نیویورک به مجلس سنا راه یافت و در سال ۱۹۶۸ نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات شد. رابرت لحظاتی بعد از پیروزی در ایالت کالیفرنیا، در آشپزخانه‌ی هتل آمباسادور در شهر لس‌آنجلس مورد اصابت گلوله‌ی یک دانشجوی فلسطینی قرار گرفته و کشته شد.

robert f. kennedy

پیش از این در سال ۲۰۰۶، آخرین روز زندگی رابرت اف. کندی توسط امیلیو استیونز در فیلمی تحت عنوان بابی (Bobby) به تصویر کشیده شده بود.

آرسل ۴۴ ساله که با آخرین اثرش تحت عنوان یک رابطه سلطنتی (A Royal Affair) نگاه‌ها را به سمت خود خیره کرد و نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد، در حال حاضر فیلم The Dark Tower را آماده‌ی نمایش دارد. در این فیلم بازیگرانی نظیر متیو مک کانهی، ادریس البا و ابی لی به ایفای نقش پرداخته اند.

مت دیمون نیز که به تازگی بازی در فیلم هشت یار اوشن (Ocean's Eight) به کارگردانی گری راس را به پایان رسانده، دو فیلم کوچک سازی (Downsizing) به کارگردانی الکساندر پین و سابربیکان (Suburbicon) به کارگردانی جورج کلونی را به ترتیب برای اوایل نوامبر و اواخر سپتامبر در نوبت اکران دارد.

طبق برنامه ریزی‌ها، تصویربرداری RFK از اوایل سال آینده آغاز خواهد داشت.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده