// یکشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۸

مایکل مان و ساخت سریالی از جنگ ویتنام برای شبکه FX

شبکه FX مینی سریالی تحت عنوان Hue 1968 را با موضوع جنگ ویتنام به کارگردانی مایکل مان تولید خواهد کرد.

مایکل مان، کارگردان کهنه‌کار و صاحب‌سبک آمریکایی، با روایت داستانی درباره‌ی جنگ ویتنام در قالب مینی سریالی با نام Hue 1968، دوباره به دنیای تلویزیون بازخواهد گشت. این مجموعه بر اساس کتاب مارک بودن تحت عنوان «هیو ۱۹۶۸: نقطه عطف جنگ آمریکا در ویتنام» ساخته خواهد شد که به حوادث ژانویه‌ی سال ۱۹۶۸ می‌پردازد؛ یعنی زمانی که آمریکا با وجود حضوری نیم میلیونی در ویتنام، خود را در بن‌بستی بزرگ گرفتار می‌یابد و در شرایطی که از طرف مردم و رسانه‌های داخلی به شدت تحت فشار است، تصمیم می‌گیرد با ارائه‌ی طرحی جدید، زمینه‌ی پایان دادن به جنگ را فراهم کند.

شبکه اف ایکس که در سال‌های اخیر با ساخت مجموعه‌های موفقی همچون American Horror Story و The Americans نظر بسیاری از طرفداران سریال را به خود جلب کرده، Hue 1968 را در قالب مینی سریالی ۸ تا ۱۰ قسمتی تولید خواهد کرد و مایکل مان نیز کارگردانی حداقل دو قسمت از مجموعه را بر عهده خواهد داشت.

مارک بودن سابقه‌ی نگارش چندین کتاب را درباره‌ی موضوعاتی همچون جنگ و تروریسم در کارنامه دارد که از مشهورترین آنها می‌توان به «سقوط شاهین سیاه: داستان جنگ مدرن» اشاره کرد که در سال ۲۰۰۱، فیلمی تحت عنوان سقوط شاهین سیاه (Black Hawk Down) به کارگردانی ریلی اسکات بر اساس آن ساخته شد.

vietnam war

هیو 1968 نسبت به سقوط شاهین سیاه اثر کاملا جاه‌‌طلبانه‌تری به حساب می‌آید؛ تا جایی که  بودن در این اثر سعی کرده نقطه نظرات شخصیت‌های مختلف از هر دو طرف جنگ را به تصویر بکشد؛ داستان‌هایی درهم‌تنیده از یک دختر مدرسه‌ای بی‌گناه که پس از کشته شدن خواهرش دست به ماجراجویی زده است، بازیکن سابق لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکایی که تبدیل به سرهنگ نیروی دریایی شده و شاعری بودایی که کمیسری کمونیست شده است. همین‌طور یک غیرنظامی آمریکایی که برای یافتن همسرش به ویتنام آمده، یک معلم ریاضی که وارد ارتش ویتنام شمالی شده و یک اپراتور نیروی دریایی از پنسیلوانیا که غرق در فرهنگ و ادبیات محلی شده است. در آن‌سو رئیس جمهور لیندون جانسون با بیژامه‌اش در کاخ سفید درباره‌ی پیشرفت‌های خیالی‌اش در ویتنام با ژنرال وستمورلند به گفت‌وگو نشسته و این موارد، در کنار بسیاری داستان‌های دیگر، توضیح می‌دهد که چگونه این همه خون و خونریزی به وقوع پیوست و چرا نبرد ویتنام در تاریخ ایالات متحده به جنگی غیر قابل تحمل بدل شد.

مان که سابقه‌ی ساخت آثار ماندگاری همچون مخمصه (Heat) و نفوذی (The Insider) را در کارنامه دارد، در دهه‌ی هفتاد میلادی، پیش از ورودش به سینما، کارگردانی یکی از قسمت‌های سریال Police Woman و فیلم تلویزیونی The Jericho Mile را بر عهده داشت و در اواخر دهه‌ی هشتاد میلادی نیز پس از کارگردانی یکی از قسمت‌های سریال Crime Story، فیلم تلویزیونی L.A. Takedown را ساخت که به نوعی نسخه‌ی ابتدایی فیلم Heat بود.

با توجه به قدرت شخصیت‌‌پردازی و نبوغی که از مایکل مان سراغ داریم، می‌توان این انتظار را داشت که وی نیز با خلق دنیای Hue 1968، همچون آثاری نظیر The People v. O.J. Simpson و True Detective دست به تعریف دوباره‌ی مینی سریال در قالبی کاملا سینمایی بزند. مان در حال حاضر به جز این مجموعه، دو پروژه‌ی دیگر، یکی فیلم زندگی تونی آکاردو و سم جیانکانا (دو تن از سران مافیا در دهه‌ی چهل و پنجاه شیکاگو) و دیگری داستان زندگی انزو فراری، مؤسس شرکت فراری را در مراحل پیش‌تولید دارد.

تصویربرداری سریال Hue 1968 از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده