نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

احتمال خروج مرد عنکبوتی از دنیای سینمایی مارول

ایمی پاسکال در مصاحبه اخیر خود از احتمال خروج مرد عنکبوتی از دنیای سینمایی مارول پس از انتشار دنباله فیلم Spider-Man: Homecoming خبر داده است.

هفته گذشته، کمپانی مارول استودیو و سونی پیکچرز دومین تریلر فیلم مورد انتظار مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming) را منتشر کردند. حال ایمی پاسکال، تهیه کننده این فیلم، اخیرا گفته که ممکن است پیتر پارکر مدت زیادی در دنیای سینمایی مارول نباشد و بزودی از آن خارج شود. در سال ۲۰۱۵، مارول استودیو و سونی به توافقی رسیدند که با همکاری یکدیگر فیلم مستقل مرد عنکبوتی را تولید و منتشر کنند. همچنین طبق این توافق، این شخصیت باید بتواند در دنیای سینمایی مارول حضور داشته باشد. با این حال، به نظر می‌رسد به تاریخ انقضای این توافق بسیار نزدیک هستیم. پاسکال، رئیس سابق کمپانی سونی پیکچرز، در سخنرانی خود در پنل سونی در سینماکان که هفته گذشته در لاس وگاس آمریکا برگزار شد، در این رابطه توضیح داد:

یکی از چیزهایی که من فکر می‌کنم در مورد این تجربه شگفت انگیز است، این است که استودیو شما لازم نیست که دیگر تصمیم به همکاری با استودیوی دیگری برای ساخت فیلم‌های مشترک بیشتری بگیرد. در واقع ممکن است پس از ساخت و انتشار دنباله فیلم Spider-Man: Homecoming، دیگر با کمپانی مارول استودیو برای ساخت فیلم مستقل مرد عنکبوتی همکاری نکنیم.

با وجود اینکه صحبت پاسکال نمی‌تواند به منزله پایان همکاری مارول با سونی باشد، اما با توجه به صحبت‌های او، قرارداد این دو کمپانی برای ساخت فیلم مستقل مرد عنکبوتی در سال ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد. با این حال، ممکن است بندهایی در این قرارداد وجود داشته باشد که پاسکال از آن بی خبر است. در حال حاضر، قرارداد مارول با سونی شامل فیلم Spider-Man: Homecoming و دنباله آن، به همراه فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی نهایت) و قسمت چهارم و بدون عنوان فیلم انتقام جویان (Avengers) می‌شود. همچنین گفته می‌شود تام هالند برای بازی در قسمت سوم فیلم Spider-Man: Homecoming نیز قرارداد شفاهی دارد.

Spider-Man in Captain America: Civil Wars

آذر ماه سال گذشته، مارول و سونی ساخت دنباله فیلم Spider-Man: Homecoming را برای اکران در تاریخ ۵ جولای ۲۰۱۹ (۱۴ تیر ۱۳۹۸) تایید کردندکمپانی سونی به تازگی از برنامه خود برای ساخت فیلم‌های فرعی مجموعه مرد عنکبوتی خبر داده است. این کمپانی در حال حاضر ساخت فیلمی مستقل براساس شخصیت ونوم (Venom)، به همراه ساخت فیلمی براساس دو شخصیت Silver Sabel و Black Cat را رسما تایید و اعلام کرده است. علاوه بر این، ساخت انیمیشن مرد عنکبوتی با حضور مایلز مورالس نیز توسط سونی تایید شده است. با این حال، نکات مبهم زیادی در توافق مارول استودیو با سونی وجود دارد، اما موفقیت فیلم Spider-Man: Homecoming در گیشه می‌‌تواند به گسترش همکاری این دو کمپانی منجر شود.

تام هالند، مایکل کیتون، زندیا، دونالد گلاور، جیکوب باتالون، لورا هریر، تونی ریولوری، تاین دالی، بوکیم وودبین، مریسا تومه و رابرت داونی جونیور از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Spider-Man: Homecoming حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده یان واتس بوده و کار نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده جان فرانسیس دالی و جاناتان گلدشتاین است. کار ساخت و ضبط موسیقی فیلم Spider-Man: Homecoming نیز بر عهده مایکل جاکینو است. 

فیلم Spider-Man: Homecoming قرار است در تاریخ ۷ جولای ۲۰۱۷ (۱۶ تیر ۱۳۹۶) به روی پرده‌های سینما برود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده