نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۹

تاریخ انتشار فیلم جدید دیمین شزل با نام First Man اعلام شد

کمپانی یونیورسال تاریخ اکران فیلم اولین مرد (First Man) را رسما تایید و اعلام کرد. کارگردانی این فیلم بر عهده دیمین شزل خواهد بود.

فیلم La La Land (لا لا لند) یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۶ میلادی بوده است. هرچند این فیلم موزیکال نتوانست جایزه اسکار بهترین فیلم سال را دریافت کند، اما در شش رشته دیگر از جمله بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن، توانست جایزه دریافت کند. همچنین فیلم La La Land موفق شده تا به امروز بیش از ۳۹۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. حال پس از موفقیت دو فیلم ویپلش (Whiplash) و La La Land، دیمین شزل کار ساخت پروژه جدید خود را آغاز کرده است. در ماه دی، کمپانی یونیورسال ساخت فیلم First Man را رسما تایید و اعلام کرد.

این فیلم قرار است براساس زندگینامه نیل آرمسترانگ تولید و ساخته شود. تمرکز فیلم First Man قرار است بر روی چالش‌ها و مشکلاتی که آرمسترانگ برای تبدیل شدن به عنوان اولین انسانی که بر روی کره ماه در سال ۱۹۶۹ میلادی قدم می‌گذارد، باشد. همچنین یونیورسال تایید کرد که کارگردانی این فیلم بر عهده شزل خواهد بود. علاوه بر این، رایان گاسلینگ که در فیلم La La Land با شزل همکاری داشته است، قرار است نقش نیل آرمسترانگ را در فیلم First Man بازی کند. فیلمبرداری و تولید این فیلم قرار است در طی سال ۲۰۱۷ انجام شود و طرفداران سینما در انتظار انتشار فیلم جدید شزل هستند. حال در جدیدترین اخبار سینما،‌ تاریخ اکران فیلم First Man اعلام شده است.

La La Land

کمپانی یونیورسال اعلام کرد که فیلم First Man در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۰ مهر ۱۳۹۷) به روی پرده خواهد رفت. هفته قبل از اکران این فیلم، فیلم Aquaman (آکوامن) و هفته بعد از اکران این فیلم، فیلم کتاب جنگل: خاستگاه (Jungle Book: Origins)، به روی پرده خواهند رفت. با توجه به موفقیت فیلم La La Land در گیشه، ممکن است کمپانی یونیورسال برنامه مناسبی برای فروش فیلم First Man در گیشه داشته باشد. کار نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده جاش سینگر، برنده جایزه اسکار برای نوشتن فیلمنامه فیلم اسپات‌لایت (Spotlight)، است. این فیلم اقتباسی از رمان اولین مرد: زندگی نیل آرمسترانگ (First Man: A Life of Neil A. Armstrong) اثر جیمز آر.هنسن، که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، خواهد بود.

فیلم First Man اتفاقات بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۹ میلادی را پوشش خواهد داد و تمرکز آن بر روی اولین فرود انسان بر روی کره ماه خواهد بود. شزل در نظر دارد بر روی فداکاری و هزینه‌ای که آرمسترانگ برای قدم گذاشتن بر روی کره ماه پرداخته است، تمرکز کند. گاسلینگ برای بازی در فیلم La La Land، توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مرد در بخش کمدی / موزیکال مراسم گلدن گلوب امسال را دریافت کند و همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نیز شده است. گاسلینگ ممکن است با حضور در فیلم First Man، بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار شود و حتی اینبار این جایزه را دریافت کند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده