// شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۲

دستیابی شبکه HBO به درآمد ۱.۵ میلیارد دلاری به لطف سریال Westworld

سریال وست ورلد، محصول شبکه HBO، زمینه ساز عبور تعداد مشترکین سرویس استریم HBO Now از مرز ۲ میلیون نفر و رسیدن این شبکه به درآمد ۱.۵ میلیارد دلاری شد.

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط شرکت تایم وارنر، سریال وست ورلد (Westworld) به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های تلویزیونی شبکه HBO در سال اخیر، با درخشش فوق العاده‌اش در جذب مخاطب، باعث افزایش قابل توجه مشترکین سرویس استریم این شبکه شده است.

جف بیوکز، مدیر عامل شرکت تایم وارنر، ضمن تأیید این خبر، اعلام کرد که در حال حاضر تعداد مشترکین داخلی سرویس HBO Now، از مرز دو میلیون نفر فراتر رفته است. این در حالی است که در پایان سال 2015، تنها ۸ ماه پس از راه اندازی سرویس HBO Now در ایالت متحده، این اپلیکیشن استریم به هشتصد هزار مشترک رسیده بود. بیوکز دلیل اصلی این افزایش چشمگیر در تعداد مشترک را پخش مجموعه های ویژه‌ای چون وست ورلد (Westworld) و بازی تاج و تخت (Game of Thrones) می‌داند.

این که وست ورلد به تنهایی موفق شده در همان ابتدای راه، نقش بسزایی را در افزایش مشترکین HBO ایفا کند، مورد چندان غافلگیر کننده‌ای نیست چرا که این مجموعه در زمان پخشش نیز موفق شد بالاتر از سریال‌هایی چون بازی تاج و تخت (Game of Thrones) و خانواده سوپرانو (The Sopranos)، عنوان پربیننده‌ترین فصل اول یک مجموعه تلویزیونی را از آن خود کند. بخش اعظمی از این موفقیت به خود اپلیکیشن HBO Now مربوط می‌شود که این امکان را فراهم کرده است که بینندگان به طور مستقل و بدون نیاز به شبکه های کابلی، به تماشای قسمت های مختلف سریال ها بنشینند.

westworld vs game of thrones

زمانی که HBO NOW برای نخستین بار راه اندازی شد، سریال Game of Thrones فصل پنجم خود را پشت سر می گذاشت. این مجموعه با وجود اینکه به عنوان بزرگترین سریال تا زمان خودش به حساب می‌آید ، اما ستاره اول HBO NOW نیست. اگر این اپلیکیشن از سال ۲۰۱۱، یعنی زمانی که این سریال به تازگی آغاز به پخش کرده بود راه اندازی میشد، بدون شک امروز این مجموعه می‌توانست رکورد پرطرفدارترین سریال تلویزیونی را از آن خود کند. در حال حاضر، سریال Westworld با میانگین ۱۲ میلیون بیننده برای هر قسمت و ۲ میلیون بیننده آنلاین برای قسمت آخر، آمار قابل توجهی را به نام خود به ثبت رسانده است. این در حالی است که قسمت آخر فصل اول بازی تاج و تخت (Game of Thrones) با 3 میلیون بیننده آنلاین رکود بهتری را از خود به جای گذاشته ولی از نظر میانگین بیننده برای هر قسمت، با آمار ۹.۲میلیون بیننده، در جایگاه پایین‌تری قرار می گیرد.

هاوارد آوریل، مدیر ارشد بخش مالی تایم وارنر، در اظهار نظری اعلام کرده که این شرکت در تلاش است تا همچنان با ارائه خدمات به کاربران، همچنان روند پیشرفت خود را حفظ کند. به واسطه موفقیت عظیم وست ورلد (Westworld)، در آمد شبکه HBO  به عنوان یکی از زیرشاخه های تایم وارنر در سال اخیر، با افزایشی ۶ درصدی به رقم ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است.

طبق برنامه‌ریزی، فصل دوم سریال وست ورلد (Westworld) در سال ۲۰۱۸ و فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) از تابستان امسال از شبکه HBO پخش خواهند شد.


منبع polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده