نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۲

دنی ویلنو رسما کارگردانی بازسازی فیلم Dune را بر عهده گرفت

کمپانی لجندری پیکچرز رسما دنی ویلنو را به عنوان کارگردان بازسازی فیلم Dune انتخاب و معرفی کرد.

دنی ویلنو، کارگردان فیلم‌های تحسین شده‌ای چون زندانیان (Prisoners)، سیکاریو (Sicario) و ورود (Arrival)، رسما به عنوان کارگردان بازسازی فیلم تل‌ماسه (Dune) انتخاب و معرفی شد. برایان هربرت، پسر فرانک هربرت این خبر را با انتشار توییتی در توییتر شخصی خود رسما تایید و اعلام کرد. فرانک هربرت خالق مجموعه Dune است. برایان هربرت گفت که از اینکه ویلنو کارگردانی این پروژه را بر عهده گرفته، بسیار هیجان زده است. پیش از این، ماه گذشته شایعه‌ای منتشر شده بود مبنی بر اینکه کمپانی لجندری پیکچرز در حال گفتگو با ویلنو برای کارگردانی بازسازی فیلم Dune است.

کمپانی لجندری ماه نوامبر حق ساخت اقتباس سینمایی و تلویزیونی رمان Dune اثر فرانک هربرت، را بدست آورده بود. با این حال، هنوز مشخص و شفاف نیست که ویلنو قرار است فیلم سینمایی Dune را تولید کند یا قرار است بر روی سریال تلویزیونی آن کار کند. اما با توجه به توییت برایان هربرت به نظر می‌رسد قرار است یک فیلم چند قسمتی براساس مجموعه Dune تولید و منتشر شود. برایان هربرت به عنوان تهیه کننده اجرایی در این پروژه حضور خواهد داشت. اولین اقتباس سینمایی Dune در سال ۱۹۸۴ منتشر شد.

Denis Villeneuve

کارگردانی این فیلم بر عهده دیوید لینچ بود و استینگ، کایل مک‌لاکلن و پاتریک استوارت از جمله بازیگرانی بودند که در فیلم Dune حضور داشتند. انتشار این فیلم در آن زمان یک شکست تجاری بود، اما این فیلم سال‌ها بعد بین فرقه‌ها و انجمن‌ها محبوبیت بسیار زیادی بدست آورد. در سال ۲۰۰۰ سریال تلویزیونی Dune و در سال ۲۰۰۳ سریال تلویزیونی Children of Dune به روی آنتن رفتند. پیش از ویلنو، پیتر برگ، کارگردان فیلم Patriots Day، در نظر داشت یک فیلم سینمایی جدید براساس رمان Dune تولید و منتشر کند، اما تلاش او کاملا ناموفق بود و در نهایت ساخت این فیلم لغو شد. 

فیلم بلید رانر ۲۰۴۹ (Blade Runner 2049)، جدیدترین فیلمی است که کارگردانی آن بر عهده ویلنو بوده و قرار است در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۷ (۱۴ مهر ۱۳۹۶) به روی پرده برود. در این فیلم بازیگرانی چون رایان گاسلینگ، هریسون فورد، آنا د آرماس، جرد لتو، رابین رایت، دیوید باتیستا، لنی جیمز، برخد عبدی و مکنزی دیویس به ایفای نقش پرداخته‌اند و در اواخر ماه آذر، کمپانی برادران وارنر اولین تریلر این فیلم را منتشر کرده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده