نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲

تاریخ شروع فیلمبرداری دنباله‌های فیلم Avatar اعلام شد

جیمز کامرون تاریخ شروع تولید و فیلمبرداری دنباله‌های فیلم Avatar را تایید و اعلام کرد.

هفت سال از انتشار فیلم علمی تخیلی آواتار (Avatar) می‌گذرد، اما این فیلم هنوز پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما است. حال جیمز کامرون وعده داده است که چهار دنباله برای این فیلم تولید و منتشر خواهد کرد. او اکنون در مصاحبه با وب‌سایت دیلی بیست تایید و اعلام کرده است که فیلمبرداری و تولید چهار دنباله فیلم Avatar از تابستان سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد. کامرون اعلام کرد که او و بازیگران کار تولید و فیلمبرداری چهار قسمت آینده این مجموعه را از ماه آگوست ۲۰۱۷ آغاز خواهند کرد. کامرون گفت:

تمرکز من فقط بر روی فیلم آواتار ۲ (Avatar 2) نیست. تمرکز من به طور یکسان بر روی آواتار ۲، ۳، ۴ و ۵ است. من دقیقا نزدیک به هم بر روی آن‌ها کار می‌کنم و همه آن‌ها همزمان توسعه داده می‌شوند. من به تازگی کار نوشتن فیلمنامه فیلم آواتار ۵ (Avatar 5) را به پایان رسانده‌ام. من در حال حاضر در حال آماده سازی برای شروع تولید این چهار فیلم هستم. من و بازیگران کار خود را برای ضبط صحنه‌های موشن کپچر از ماه آگوست آغاز خواهیم کرد، بنابراین من تمام روزهایی که این فیلم‌ها قرار است تولید و فیلمبرداری شوند، مشخص و رزرو کرده‌ام.

ما تمام بخش‌های پیش تولید را آماده کرده‌ایم و همه چیز طراحی و آماده شده است، بنابراین ما قصد داریم که پیش از شروع فیلمبرداری، همه چیز را آماده کنیم و با آمادگی کامل تولید و فیلمبرداری این چهار فیلم را آغاز کنیم. من احساس می‌کنم که از زندان آزاد شده‌ام، چرا که در طی دو سال گذشته در یک غار مشغول نوشتن فیلمنامه این چهار فیلم بوده‌ام. من در واقع از تمام لحظات زندگی لذت می‌برم. تنها لذت زندگی من نوشتن نیست و آرزو نمی‌کنم که روزی بر روی یک سگ چیزی بنویسم.

avatar

هنوز تاریخی برای انتشار نخستین دنباله فیلم Avatar رسما اعلام نشده است، اما کامرون پیش از این گفته بود که امیدوار است نخستین دنباله این فیلم در کریسمس سال ۲۰۱۸ منتشر شود. در اوایل ماه آذر، کمپانی فاکس قرن بیستم فیلم بدون عنوانی را از کمپانی تولید فیلم جیمز کامرون، به جدول اکران خود اضافه کرده است که به نظر می‌رسد اولین دنباله فیلم Avatar باشد. فیلم جدید استودیو لایتستورم اینترتینمنت که متعلق به کامرون است، قرار است در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) اکران شود. کامرون پیش از این گفته بود که امکان تماشای نسخه سه بعدی دنباله‌های فیلم Avatar بدون نیاز به عینک وجود داردکامرون در این رابطه می‌گوید:

من قصد دارم که با تمام توان فناوری را به جلو هل بدم. نه تنها برای ابزار بهتر، جریان کاری بهتر، دامنه دینامیک بالاتر (HDR) و نرخ فریم بالاتر، بلکه چیزهایی هستند که ما در حال کار بر روی آن هستیم و به سمت آن در حرکت هستیم. من هنوز هم به بهبود فناوری سه بعدی بسیار خوشبین هستم، اما ما نیاز به پروژکتورهای روشن‌تر داریم و در نهایت من فکر می‌کنم می‌توان بدون نیاز به عینک فیلم‌های سه بعدی را تماشا کرد. ما این فناوری را بدست خواهیم آورد.

فیلم اول Avatar با بودجه‌ای معادل ۲۳۷ میلیون دلار، موفق به فروشی معادل ۲.۷ میلیارد دلار در سراسر جهان شده است و موفق‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان از نظر فروش است.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده