نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹

جیمز کامرون: دنباله‌های فیلم Avatar را بدون نیاز به عینک‌ سه بعدی تماشا کنید

جیمز کامرون گفته است که امکان تماشای نسخه سه بعدی دنباله‌های فیلم Avatar بدون نیاز به عینک وجود دارد. 

فیلم علمی تخیلی آواتار (Avatar) به کارگردانی جیمز کامرون، در سال ۲۰۰۹ به روی پرده رفت، این فیلم پیشگام استفاده از فناوری سه بعدی در ساخت فیلم در صنعت سینما بوده است و حال کارگردان این فیلم می‌خواهد که این فناوری را در ساخت دنباله‌های فیلم Avatar گسترش و ارتقا دهد. کامرون در مصاحبه جدید خود اعلام کرده است که امیدوار است با انتشار دنباله‌های این فیلم، بتوان بدون نیاز به عینک این فیلم‌ها را سه بعدی تماشا کرد. این کارگردان که به تازگی به او عضویت افتخاری در انجمن مهندسان سینمایی و تلویزیونی داده شده است، در مراسم این انجمن شرکت کرده و در آن از قصد خود برای پیشبرد فناوری و استفاده از آن برای ساخت دنباله فیلم Avatar خبر داده است. کامرون در این رابطه می‌گوید:

من قصد دارم که با تمام توان فناوری را به جلو هل بدم. نه تنها برای ابزار بهتر، جریان کاری بهتر، دامنه دینامیک بالاتر (HDR) و نرخ فریم بالاتر، بلکه چیزهایی هستند که ما در حال کار بر روی آن هستیم و به سمت آن در حرکت هستیم. من هنوز هم به بهبود فناوری سه بعدی بسیار خوشبین هستم، اما ما نیاز به پروژکتورهای روشن‌تر داریم و در نهایت من فکر می‌کنم می‌توان بدون نیاز به عینک فیلم‌های سه بعدی را تماشا کرد. ما این فناوری را بدست خواهیم آورد.

avatar

جیمز کامرون پیش از این وعده داده است فیلم Avatar چهار دنباله خواهد داشت. در حال حاضر اکران اولین دنباله فیلم Avatar برای کریسمس ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است. اما کامرون در شهریور ماه از احتمال عقب افتادن دوباره اکران این فیلم خبر داده است. او در مصاحبه با وب‌سایت ورایتی گفت:

ما فعلا در نظر نداریم تاریخ در نظر گرفته شده برای اکران را عقب بیندازیم، اما اگر نیاز باشد باز هم اکران آن را عقب خواهیم انداخت. این نکته برای من مهم نیست که اولین فیلم کی اکران خواهد شد، اما هماهنگ بودن الگو انتشار فیلم‌ها برای من مهم است. من می‌خواهم تا جایی که ممکن است این آثار نزدیک به هم اکران شوند. اگر اولین دنباله در کریسمس به روی پرده برود، من می‌خواهم مطمئن شوم که بقیه دنباله‌ها در همین زمان در سال‌های بعد اکران خواهند شد و ما قادر باشیم وعده‌های خود را عملی کنیم.

کامرون همچنین اشاره‌ای نیز به آنچه که ممکن است در دنباله فیلم‌های Avatar رخ دهد، نیز کرده است. او در ادامه گفت:

خط اصلی داستانی دنباله فیلم در واقع ادامه داستان جیک و نیتیری و فرزندانشان خواهد بود. این بیشتر یک حماسه خانوادگی در مورد مبارزه با انسان‌ها است. اما موضوع Toruk، مدیریت زمینی‌ها [ساکنان سیاره پاندورا] است که احساس آن بسیار نزدیک به بخش‌هایی از داستان دنباله فیلم است که در حال رخ دادن است.

فیلم اول Avatar با بودجه‌ای معادل ۲۳۷ میلیون دلار، موفق به فروشی معادل ۲.۷ میلیارد دلار در سراسر جهان شده است و موفق‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان از نظر فروش است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده