نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۷

میگوئل فرر در سن ۶۱ سالگی در گذشت

میگوئل فرر، بازیگر برجسته سینما و تلویزیون، در سن ۶۱ سالگی در گذشت.

میگوئل فرر، بازیگر کهنه کار آمریکایی، به علت بیماری سرطان در سن ۶۱ سالگی در خانه خود در لس آنجلس دار فانی را وداع گفت. فرر در فوریه سال ۱۹۵۵ در سانتا مونیکا ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد. او پسر خوزه فرر و رزماری کلونی، خواهرزاده نیک کلونی، پسر عمه جرج کلونی و عمو تسا فرر بود. فرر پیش از این که بازیگر شود، به نواختن طبل می‌پرداخت و همراه با مادرش و بینگ کرازبی به تور و کنسرت‌های موسیقی می‌رفت. او همچنین با کیث مون در آلبوم Two Sides of the Moon همکاری داشته است و در این آلبوم به عنوان درامر حضور داشت.

فرر اولین بار در سریال Magnum, P.I در سال ۱۹۸۱ به ایفای نقش پرداخت. او در این سریال نقش رابرت ویکس را بازی کرد که پدرش خوزه نیز این نقش را در گذشته بازی کرده بود. فرر در ادامه نقش‌های کوتاهی در دو فیلم The Man Who Wasn't There و Star Trek III: The Search for Spock داشت. او در نهایت در فیلم روبوکاپ (RoboCop) به ایفای نقش پرداخت. او در این فیلم نقش باب مورتون، خالق روبوکاپ بازی کرد که دشمنی به نام دیک جونز با بازی رونی کوکس رو به روی او قرار گرفت. اگرچه حضور فرر در این فیلم کوتاه بود، اما یکی از به یاد ماندنی‌ترین نقش‌های او به حساب می‌آید که منجر شد کارهای بسیاری به او در سال‌های بعد پیشنهاد شود. در واقع فرر در همان سال‌ها با سه سریال تلوزیونی به نام‌های Shannon's Deal، توئین پیکس (Twin Peaks) و Broken Badges بسیار شناخته و تبدیل به ستاره شد.

miguel ferrer robocop

فرر همچنین به عنوان صداپیشه نیز فعالیت کرده است. او صداپیشه شخصیت شرور و منفی شان-یو در انیمیشن مولان (Mulan) بود. او همچنین صداپیشگی شخصیت‌های کتاب‌های کامیک را در فیلم‌ها و سریال‌های انیمیشنی بر عهده داشته است. از جمله این کارها می‌توان به آکوامن، وندال ساویج، مارشن من‌هانتر و ویتر ویزارد اشاره کرد. او همچنین به عنوان صداپیشه در سریال‌های انیمیشن Adventure Time، مرغ ربات (Robot Chicken) و بابای آمریکایی (American Dad) نیز حضور داشته است. علاوه بر این، فرر در بازی Halo 2 نیز به عنوان صداپیشه حضور داشت.

در سال‌های اخیر، فرر در فیلم سینمایی مرد آهنی ۳ (Iron Man 3) و دو سریال تلویزیونی Crossing Jordan و Desperate Housewives به ایفای نقش پرداخته است. او در طی چهار سال گذشته در سریال ان‌سی‌آی‌اس: لس‌آنجلس (NCIS: Los Angeles) حضور داشته است و قرار بود در فصل جدید این سریال نیز بازی کند. فرر همچنین در سریال Twin Peaks نیز قرار است حضور داشته باشد چرا که طبق خبرهای منتشر شده، فیلمبرداری صحنه‌های او که نقش رابرت راسن‌فیلد، به عنوان یک مامور FBI را بر عهده دارد، تکمیل شده است. 

در سال ۲۰۰۱، فیلم قاچاق (Traffic) برنده جایزه بهترین تیم بازیگری از مراسم جایزه انجمن بازیگران فیلم شد که فرر بخشی از تیم بازیگری این فیلم بوده است. او دو بار ازدواج کرد. او در سال ۱۹۹۱ با للانی سارل ازدواج کرد، اما در سال ۲۰۰۳ از یکدیگر جدا شدند. حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های لوکاس و رافی بود. فرر در سال ۲۰۰۵ با لوری وینتراب ازدواج کرد و تا پایان عمر در کنار یکدیگر زندگی کردند.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده