نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲

استفاده از واقعیت مجازی در ساخت فیلم The Lion King

جان فاورو از استفاده از فناوری واقعیت مجازی در ساخت فیلم لایو اکشن شیر شاه (The Lion King) خبر داد.

جان فاورو و تیم تولید او در فیلم کتاب جنگل (The Jungle Book) توانستند با خلق جلوه‌های ویژه بسیار زیبا و بی‌نظیر، نظر منتقدان و بینندگان را جلب کنند. فاورو اکنون در حال ساخت فیلم کتاب جنگل ۲ (The Jungle Book 2) است، با این حال، این فیلم، تنها پروژه او نیست که کارگردانی آن را بر عهده دارد. چندی پیش، کمپانی والت دیزنی ساخت فیلم لایو اکشن The Lion King را تایید و اعلام کرد که کارگردانی این فیلم بر عهده فاورو خواهد بود. او به تازگی مصاحبه‌ای را با وب‌سایت کامینگ‌سون انجام داده است، فاورو در این مصاحبه تایید کرد که نه تنها از فناوری‌های واقعیت مجازی به کار رفته در فیلم The Jungle Book، در ساخت فیلم The Lion King نیز استفاده خواهد شد، بلکه میزان استفاده از آن بسیار بیشتر نیز خواهد بود. فاورو در رابطه با سوالی در مورد اینکه چگونه می‌توان با استفاده از فناوری واقعیت مجازی سرعت ساخت و توسعه فیلم و سطح کیفیت محصول را افزایش داد، گفت:

ما بسیاری از فناوری‌های موشن کپچر و تصاویر کامپیوتری را در ساخت این فیلم استفاده خواهیم کرد، بخش زیادی از این فناوری‌ها ابداع شده، از زمان انتشار آواتار (Avatar) واقعا تغییر زیادی نکرده‌اند، به دلیل آنکه مشتری زیادی ندارند. بسیاری از افراد به تماشای فیلم و سریال می‌پردازند، اما بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند که چه فناوری‌هایی در ساخت این محصول استفاده شده است. بنابراین ما باید از فناوری‌هایی استفاده کنیم که طی ۱۰ سال گذشته تغییر زیادی نکرده‌اند. اما در حال حاضر ما در حال بررسی استفاده گسترده از واقعیت مجازی و موتور بازی‌ برای ساخت و توسعه فیلم هستیم که از آن تا حدودی در فیلم The Jungle Book نیز استفاده کردیم، اما ما در یک نگاه رو به جلو به دنبال استفاده بیشتر از این فرآیند برای توسعه فیلم‌ها هستیم که در بسیاری از موارد نکات مشترکی وجود دارد.

فاورو در ادامه در مورد دلیل علاقه‌اش برای استفاده از واقعیت مجازی در ساخت فیلم‌های خود توضیح داد که زمانی او بر روی پروژه واقعیت مجازی به نام Gnomes and Goblins کار می‌کرد، با استفاده از فناوری The Blue به تماشای یک وال آبی در برابر خود پرداخته است و این موضوع او را به این فناوری جذب کرده است. فاورو در این رابطه می‌گوید:

من می‌خواستم که بیشتر در مورد فناوری جدید واقعیت مجازی بدانم و در پایان ما شروع کردیم به یافتن روش‌هایی که بتوان از واقعیت مجازی در طراحی محیط و مکان فیلمبرداری فیلم استفاده کنیم. یک شخص می‌تواند با استفاده از یک عینک واقعیت مجازی به تماشای فیلم بپردازد، اما راه دیگری وجود دارد و آن این است که شما از این ابزار به عنوان دوربین استفاده و در ساخت و توسعه فیلم استفاده کنید. استفاده از واقعیت مجازی برای تماشای فیلم با تجربه محتوای ساخته شده با این فناوری، متفاوت و مخالف یکدیگر هستند. بنابراین استفاده از این فناوری در ساخت فیلم بسیار خوب و مفید است و سرمایه گذاری بسیاری در این فناوری شده است و واقعا فناوری بسیار مفیدی است.

Jon Favreau Happy Hogan

او در ادامه اشاره‌ای به تجربیات واقعیت مجازی در فیلم The Lion King برای مخاطبان آن کرد، اما گفت که این فناوری فرصت‌های بسیاری را برای یک فیلمساز به وجود می‌آورد، حتی برای آن دسته از فیلمسازان سنتی که بر روی فیلم‌های لایو اکشن سینمایی کار می‌کنند. در ادامه از فاورو پرسیده شد که چگونه از فناوری واقعیت مجازی در ساخت فیلم لایو اکشن The Lion King استفاده خواهد شد. او پاسخ داد:

ما این کار را پیش از این در برخی از بخش‌های فیلم The Jungle Book نیز انجام داده بودیم، اما طراحی یک محیط تقریبا وجود دارد و شما و اعضای تیم تولید می‌توانید در اطراف محیط قدم بزنید و آن را تماشا کنید، از تصاویر ثبت شده، می‌توان در فیلمبرداری فیلم استفاده کرد و قادر خواهیم بود که حرکات و جنبش‌ها در محیط را نیز طراحی کنیم. از آنجایی که فایل‌های بسیار سبکی وجود دارد، شما دوباره می‌توانید این فایل‌ها را پردازش کنید و برنامه نویسی بسیار خاصی به موتور بازی داده می‌شود که شما می‌توانید این فایل‌های سبک را حفظ کنید. بنابراین شما می‌توانید که زمان واقعی را در اختیار داشته باشید و اتفاقاتی که در زمان واقعی اتفاقات فیلم در حال رخ دادن است، را طراحی و مدیریت کنید و این چیزی است که شما به عنوان یک فیلمساز آن را می‌خواهید. بنابراین شما به جای استفاده از راه حل‌های زمانبر و پر هزینه، می‌توانید با استفاده از این فناوری چیزی را که در نظر دارید را تحویل بدهید و تصمیمات خود را خلق و ایجاد کنید.

فاورو همچنین اشاره‌ای به استفاده از موتورهای بازی مانند یونیتی و آنریل، کرد. او گفت:

اگر می‌خواهید همه چیز به خصوص در فیلم‌های سه بعدی، طبیعی و واقعی به نظر برسد، موتورهای بازی به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید بسیاری از ایده‌ها و فرصت‌ها را با آن خلق و ایجاد کنید.

دیزنی تاکنون تاریخی برای اکران دو فیلم The Lion King و The Jungle Book 2 اعلام نکرده است. علاوه بر این دو فیلم، دیزنی فیلم لایو اکشن دیو و دلبر (Beauty and the Beast) با بازی و نقش آفرینی اما واتسون، را تولید کرده است که در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۱۷ (۲۷ اسفند ۱۳۹۵) اکران خواهد شد. 


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده