نویسنده: سجاد پاک آیین
// دوشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲

محتوای 4K به نسخه ویندوز 10 نتفلیکس اضافه شد

شرکت نتفلیکس محتوای 4K را به نسخه رایانه‌های شخصی ویندوز 10 اپلیکیشن فیلم و سریال نتفلیکس اضافه کرد.

مدت بسیار زیادی است که شرکت نتفلیکس محتوای 4K اپلیکیشن نتفلیکس را به تلویزیون‌های هوشمند و دستگاه‌های پخش‌کننده اضافه کرده است. حال این شرکت محتوای 4K را به اپلیکیشن نتفلیکس نسخه رایانه‌های شخصی ویندوز 10 نیز اضافه کرده است. پیش از این، شرکت نتفلیکس برای جلوگیری از سرقت محتوا، محدودیت‌های DRM را برای این نسخه در نظر گرفته بود و سریال‌هایی مانند Bloodline را با رزولوشن اولترا HD برای پخش قرار داده بود؛ اما هم‌اکنون بسته به دستگاه کاربران محتوای 4K را در دسترس قرار داده است.

برای دسترسی به محتوای 4K نتفلیکس، کاربران به آخرین بروزرسانی ویندوز 10 به همراه پردازنده‌های نسل هفتم اینتل و مانیتورهای دارای رزولوشون 4K نیاز دارند. بر همین اساس دستگاه‌هایی مانند Lenovo Yoga 910 نمی‌تواند از این محتوا پشتیبانی کند، اما لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی و رایانه‌های دسکتاپی بهترین دستگاه‌ها برای این محتوا هستند. کاربران، پس از این که از قدرتمند بودن سیستم خود اطمینان حاصل کردند، باید اشتراک ماهانه پریمیوم ۱۲ دلاری نتفلیکس به همراه پشتیبانی از رزولوشن اولترا HD را خریداری کنند.

در دسترس قرار گرفتن محتوای 4K فرصت جدیدی را برای شرکت مایکروسافت ایجاد کرده است تا برروی ارتقای قدرت باتری دستگاه‌های خود اقدام کنند و مشکلات مرورگر Edge را نیزی برطرف کنند تا کاربران بتوانند با خیالی آسوده بیش از یک قسمت یک سریال را تماشا کنند. پیش از این نیز شرکت گوگل اینچنین اقداماتی را برروی دستگاه‌های کروم‌کست انجام داده بود.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده