نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۲

جیمز کامرون: دنباله Avatar یک حماسه خانوادگی است

جیمز کامرون، کارگردان و نویسنده فیلم آواتار (Avatar)، اطلاعات جدید و تازه‌ای از دنباله‌های این فیلم به اشتراک گذاشت و آن را یک حماسه خانوادگی معرفی کرد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

نمایشنامه توروک - اولین پرواز (Toruk - The First Flight) محصول کمپانی سیرک دوسولی، در بارکلیز سنتر شهر بروکلین، نیویورک، که پیش درآمدی برای دنباله فیلم Avatar است، در حال برگزاری است. جیمز کامرون، کارگردان این فیلم، در حاشیه این نمایشنامه اطلاعات و سرنخ‌های جدیدی در مورد دنباله این فیلم به اشتراک گذاشته است. طبق خبری که ورایتی منتشر کرده است، اگرچه نمایشنامه Toruk مستقیما ارتباطی به فیلم ندارد، اما دارای برخی ارتباطات داستانی و موضوعی بین آن‌ها خواهد بود. کامرون که به عنوان مشاور در نمایشنامه Toruk حضور دارد، در این رابطه می‌گوید:

خط اصلی داستانی دنباله فیلم در واقع ادامه داستان جیک و نیتیری و فرزندانشان خواهد بود. این بیشتر یک حماسه خانوادگی در مورد مبارزه با انسان‌ها است. اما موضوع Toruk، مدیریت زمینی‌ها [ساکنان سیاره پاندورا] است که احساس آن بسیار نزدیک به بخش‌هایی از داستان دنباله فیلم است که در حال رخ دادن است.

Toruk نام موجودات بال‌دار بزرگی در فیلم اول بودند و داستان این نمایشنامه در مورد دو سربازی ناوی (بومیان سیاره پاندورا) است که به دنبال یک سری اشیا مقدس پیش از ورود انسان‌ها به سیاره پاندورا هستند. در حال حاضر اکران اولین دنباله فیلم Avatar برای کریسمس ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است. کامرون می‌گوید:

ما فعلا در نظر نداریم تاریخ در نظر گرفته شده برای اکران را عقب بیندازیم، اما اگر نیاز باشد باز هم اکران آن را عقب خواهیم انداخت. این نکته برای من مهم نیست که اولین فیلم کی اکران خواهد شد، اما هماهنگ بودن الگو انتشار فیلم‌ها برای من مهم است. من می‌خواهم تا جایی که ممکن است این آثار نزدیک به هم اکران شوند. اگر اولین دنباله در کریسمس به روی پرده برود، من می‌خواهم مطمئن شوم که بقیه دنباله‌ها در همین زمان در سال‌های بعد اکران خواهند شد و ما قادر باشیم وعده‌های خود را عملی کنیم.

جیمز کامرون پیش از این وعده داده است فیلم Avatar چهار دنباله خواهد داشت، وی همچنین مقایسه و رقابت این فیلم با مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) را احمقانه توصیف کرد. زویی سالدانا یکی از اولین بازیگرانی بود که حضور آن در دنباله این فیلم تایید شد، وی با وجود شلوغ بودن برنامه کاری خود از بازگشت به دنباله مجموعه فیلم‌های Avatar هیجان زده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده