// سه شنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰

بهترین فیلم‌ های باکس آفیس: ملیسا مک‌ کارتی با فیلم رئیس، به صدرنشینی بتمن و سوپرمن پایان داد

«بتمن علیه سوپرمن» در هفته‌ی سوم اکرانش به رده‌ی دوم جدول سقوط کرد و اکشن موردانتظار «هاردکور هنری» چندان عالی ظاهر نشد. همراه گزارش باکس آفیس زومجی و بررسی پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته باشید.

گزارش هفتگی باکس آفیس

بله، همان‌طور که با توجه به سقوط شدید «بتمن علیه سوپرمن» در هفته‌ی پیش حدس زده بودیم که با آمدن فیلم‌های جدید کار برای بقا در صدر جدول سخت می‌شود، این اتفاق افتاد و محصول برادران وارنر این هفته را باید در جایگاه دوم جدول سپری کند. اما خبر ناراحت‌کننده‌تر مربوط به آمار درآمد و افت فروش فیلم در هفته‌ی سومش است. «بتمن علیه سوپرمن» این هفته ۲۳ میلیون و ۴۳ هزار دلار فروخت که معادل با ۵۵ درصد افت فروش نسبت به هفته‌ی گذشته است. البته اختلافِ فیلم با صدرنشینِ این هفته کمدی «رییس» (The Boss) که ۲۳ میلیون و ۴۸ هزار دلار کسب کرده است، زیاد نیست. از دیگر تازه‌اکران‌های این هفته اکشن «هاردکور هنری» (Hardcore Henry) را داریم که در حد انتظارات ظاهر نشد و فیلم «ویرانی» (Demolition) نیز به زور توانست با استفاده از نام جیک جیلنهال یک میلیون کسب کند.

خبر خوب برای «بتمن علیه سوپرمن» اما این است که مجموع درآمد خانگی این فیلم به رقم ۲۹۶ میلیون و ۶۸۶ هزار دلار بعد از ۱۷ روز اکران رسیده است. خب، در مقایسه باید گفت آخرین فیلم زک اسنایدر بهتر از «مرد پولادین» (۲۹۱ میلیون دلار) فروخته است و کماکان یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های کمیک‌بوکی سینما محسوب می‌شود. «بتمن علیه سوپرمن» از آثاری همچون «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» (۲۶۴ میلیون دلار) و «کاپیتان امریکا: سرباز زمستان» (۲۵۹ میلیون دلار) بهتر ظاهر شده، اما حقیقتش را بخواهید به سرعت در حال سقوط است. مثلا برای اینکه وضعیتِ اضطراری فیلم را درک کنید، باید بگویم ۵۴ درصد افت فروش «بتمن علیه سوپرمن» در هفته‌ی سومش برابر با «چهار شگفت‌انگیز» (۵۴ درصد) است و هر دوی فیلم‌های «مرد آهنی۳» و «اونجرز: دوران اولتران» در هفته‌ی سومشان کمتر از ۵۰ درصد سقوط کردند.

hardcorehenry_poster

این درحالی است که فیلم «خشمگین۷» بعد از کسب ۲۹۶ میلیون دلار در ۱۷ روز با ۵۱ درصد افت مواجه شد و فروش قسمت اول «بازی‌های گرسنگی» نیز ۴۳ درصد افت کرد. هرچند آمار «بتمن علیه سوپرمن» بهتر از فیلم‌هایی مثل «واچ‌من» (۶۱ درصد افت) و «گرین لنترن» (۶۳ درصد) است. این در حالی است که آن ۲۳ میلیون دلاری که «بتمن علیه سوپرمن» در هفته‌ی سومش کسب کرده، کمتر از درآمد هفته‌ی سومِ «بازی‌های گرسنگی» (۳۳ میلیون)، «خشمگین۷» (۲۹ میلیون)، «کاپیتان امریکا: سرباز زمستان» (۲۵ و نیم میلیون) و «نگهبانان کهکشان» (۲۵/۱ میلیون) است.

به این ترتیب، با توجه به این آمار به نظر می‌رسد باید به جای پیش‌بینی ۳۶۰ میلیون دلار به عنوان مجموع درآمد خانگی فیلم، انتظارمان را تا رقم ۳۴۰ میلیون دلار پایین بیاوریم. اگر فیلم به ۳۴۰ میلیون نزدیک شود، مطمئنا وارنر سعی می‌کند تا آن را از مرز ۳۵۰ میلیون عبور دهد، اما در این لحظه رسیدن به درآمد ۳۶۰ میلیونی «ددپول» غیرممکن است. البته مقایسه‌ی این دو فیلم درست نیست. «ددپول» یک پدیده‌ی غیرمنتظره‌ی کاملا متفاوت بود که با نقدهای فوق‌العاده خوبی روبه‌رو شد. اگر «بتمن علیه سوپرمن» هم با واکنش‌های بهتری اکران می‌شد و تبلیغات دهان به دهان مثبت‌تری داشت، الان موضوع بحث‌مان فرق می‌کرد.

«زوتوپیا»، محصول والت‌دیزنی در هفته‌ی ششم اکرانش ۱۴/۳۵ میلیون دلار کسب کرد و مجموع درآمد خانگی‌اش را به رقم دیوانه‌وارِ ۲۹۶ میلیون دلار رساند. این انیمیشن اما این هفته از مرز ۸۰۰ میلیون دلار درآمد جهانی نیز عبور کرد و با کسب ۲۲۷ میلیون دلار از چین، با پشت سر گذاشتنِ «اونجرز: دوران اولتران» تبدیل به بهترین اکرانِ دیزنی در این بازار شد. «زوتوپیا» فقط کمتر از ۵ میلیون دلار دیگر نیاز دارد تا «پشت‌و‌رو» را از میان بردارد.

اما مهم‌ترین تازه‌اکران هفته «رییس» بود که با کمک قدرت ستاره‌اش، ملیسا مک‌کارتی توانست رده‌ی اول چارت را به‌دست بیاورد. وقتی می‌گویم با کمک قدرت ستاره‌ای مک‌کارتی منظورم این است که منهای اکران محدود فیلم «سینت وینسنت» و حضور کوتاه مک‌کارتی در فیلم «این چهل سالگی است» (This is 40)، هر شش فیلم اخیر این بازیگر با بیش از ۲۰ میلیون دلار افتتاح شد‌اند. «رییس» اگرچه با نقدهای ضعیفی روبه‌رو شده و نمره‌ی C مثبت را از تماشاگرانش دریافت کرده، اما این روی درآمد ۲۳/۴۸ میلیون دلاری‌اش هیچ تاثیری نداشته‌اند. با این حال، نمره‌ی پایین تماشاگران نشان می‌دهد که فیلم در دوره‌ی اکرانش کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار خواهد فروخت. هرچند با وجود بودجه‌ی ۲۹ میلیونی «رییس»، این فیلم موفقیت دیگری در کارنامه‌ی مک‌کارتی محسوب می‌شود.

اکشنِ بسیار موردانتظارِ «هاردکور هنری» چند میلیون کمتر از پیش‌بینی‌ها فروخت و پس از اکران در ۳ هزار و ۱۵ سینما با کسب ۵ میلیون دلار در رده‌ی پنجم چارت قرار گرفت. هرچند نباید «پیش‌بینی‌ها» را زیاد جدی گرفت. چون بالاخره اکشن‌های اول شخص فیلم‌هایی نیستند که هر روز اکران شوند. آمار منتشر شده نشان می‌دهند که ۷۶ درصد از تماشاگران روز افتتاحیه مرد بودند و ۶۷ درصدشان بین سن ۱۷ تا ۳۴ سال سن داشتند. طبقِ آماری که کمپانی STX منتشر کرده، ۷۲ درصد از مخاطبان فیلم در زندگی‌شان بازی‌های اول شخص را تجربه کرده‌ بودند.

در جایی دیگر از جدول، کمپانی فاکس سرچ‌لایت، «ویرانی» را در ۸۵۴ سینما اکران کرد و فقط موفق به کسب ۱/۱ میلیون دلار شد. فیلم با نقدهای نه چندان درخشانی اکرانش را آغاز کرد و از آنجایی که سروصدای تبلیغاتی زیادی هم فیلم را احاطه نکرده، «ویرانی» برای ماندن در جدول راه سختی در پیش دارد.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱The Boss۲۳/۴۸۰  میلیون دلار
۲Batman v Superman: Dawn of Justice۲۳/۴۳۵ میلیون دلار
۳Zootopia۱۴/۳ میلیون دلار
۴My Big Fat Greek Wedding 2۶/۴ میلیون دلار
۵Hardcore Henry۵ میلیون دلار
۶Miracles from Heaven۴/۸ میلیون دلار
۷God's Not Dead 2۴/۳ میلیون دلار
۸The Divergent Series: Allegiant۳/۶ میلیون دلار
۹h10 Cloverfield Lane۳ میلیون دلار
۱۰Eye in the Sky۲/۸ میلیون دلار

 

نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکرا‌ن‌شده‌ی این هفته:

hardcorehenry_poster (2)

هاردکور هنری

Hardcore Henry

مثل یک دموی طولانی از نسخه‌ی بعدی بازی «ندای وظیفه» می‌ماند. «هاردکور هنری» از اکشن‌های نوآورانه‌ای چند وقت اخیر است که حسابی طرفداران بازی‌های ویدیویی و اکشن‌دوستان را هایپ کرده است. برای چه؟ خب، همه‌چیز به یک دلیل برمی‌گردد: ما این فیلم را کاملا از نقطه‌ی دید شخصیت اصلی می‌بینیم. داستان درباره‌ی مردی است که در قالب یک سایبورگِ مرگبار توسط همسرش از مرگ به زندگی برمی‌گردد. داستان فیلم خیلی بازی‌های ویدیویی‌محور است. یعنی به محض اینکه متوجه می‌شوید حالا دست‌های آهنی دارید، همسر هنری توسط آدم‌بد‌ها دزدیده می‌شوید و او باید با ترکاندن همه‌چیز و قتل‌عام هزاران نفر به غول‌آخر داستان برسد. اما آیا «هاردکور هنری» راضی‌کننده بوده است؟ بله، ظاهرا اکثر منتقدان نوآوری و اجرای بی‌نقص اکشن از زاویه‌ی دوربین اول شخص را تحسین کرده‌اند، اما به این نکته هم اشاره کرده‌اند که این خلاقیت پس از مدتی هیجانش را از دست می‌دهد و تکراری می‌شود.

استیون دالتون از هالیپوود ریپورتر که فیلم را دوست داشته، می‌آورد: «"هاردکور هنری" مثل یک بازی کامپیوتری بکش‌بکشِ لبریز از انرژی می‌ماند که سرشار از طنز مریض و خشونتِ عریان است». منتقد سن فرانسیسکو کرانیکل که چندان فیلم را دوست نداشته، می‌نویسد: «اگر بتوانید با منطق ویدیو گیمی داستان و سرگیجه‌ی حاصل از تکان شدید تصاویر کنار بیایید، در "هاردکور هنری" در اغلب اوقات همه‌چیز به‌طرز هیجان‌انگیزی بی‌پروا است». منتقد ایندی‌وایر که از فیلم راضی نیست، می‌نویسد: «فیلم فقط مثل مجموعه‌ی عجولانه‌ای از نوآوری‌هایی با نیت خوب است که هرگز به تجربه‌ی واحدی نرسیده‌اند». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۵۱ است.

 

boss-movie-mccarthy-2016-trailer-poster

رییس

The Boss

«رییس» فیلم جدید بن فالکون بعد از کمدی «تَمی» (Tammy) است که در آن فیلم هم مثل این یکی نقش اصلی‌اش را همسرش، ملیسا مک‌کارتی بازی می‌کند. «رییس» درباره‌ی زن ثروتمند و موفقی است که به خاطر معمالات غیر قانونی به زندان می‌افتد. وقتی او از زندان آزاد می‌شود، نه تنها تمام دارایی‌هایش را به‌طور کامل از دست داده، بلکه تمام کسانی که پیچانده بود نیز او را نبخشیده‌ و دل خوشی از او ندارند. حالا او باید زندگی‌اش را از نو بسازد.

منتقد نیویورک تایمز که فیلم را کم و بیش دوست داشته، می‌نویسد: «فیلم بدون اینکه چندان خوب باشد، غالبا بامزه است؛ از این فیلم می‌توان به عنوان یکی دیگر از پله‌های نردبان بزرگ مک‌کارتی که او را به بالا می‌برد نام برد. فیلم ترکیبی از خنده‌های ساده و ریسه رفتن است که با برخی صحنه‌های کمدی فیزیکی ناب و یک‌عالمه چرت‌و‌پرت‌گویی ترکیب شده است. به جز زمان‌بندی دقیق کمیک بازی مک‌کارتی و حضورِ طبیعی‌اش در جلوی دوربین، در اینجا با چیزی به اسم فیلمسازی طرف نیستیم». سایت گاردین که فیلم را اصلا دوست نداشته، می‌آورد: «بسیاری از مشکلات "رییس" به تغییرات غیرقابل‌پیش‌بینی و مکررش در لحن برمی‌گردد». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۴۰ است.

گزارش باکس آفیس هفته‌ی گذشته

منبع: Boxoffice Mojo

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده