// یکشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

انتقاد نویسنده‌ی کتاب Game of Thrones از تحریف بخش‌هایی از داستان در سریال

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) که پخش آن از شبکه‌ی اچ‌بی‌او وارد ششمین سال می‌شود، برگرفته از رمانی با همین عنوان است. به تازگی جرج آر. آر. مارتین، نویسنده‌ی رمان بازی تاج و تخت، به نظر می‌رسد از تحریف بخش‌هایی از داستان این سریال انتقاد کرده است. با زومجی همراه شوید و از جزییات خبر مطلع شوید.

سریال پر مخاطب بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، محصول شبکه‌ی اچ‌بی‌او، در این چند سال توانسته طرفداران بسیاری را از سراسر جهان جذب کند. جدیدترین فصل این سریال یعنی فصل ششم طبق زمانبندی شبکه‌ی HBO از تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ (۲۴ ماه آپریل ۲۰۱۶) بر روی این شبکه پخش خواهد شد. با توجه به پشت سر گذاشته شدن خط داستانی نوشته شده در کتاب‌های جرج آر. آر. مارتین، نویسنده‌ی Game of Thrones، فصل ششم این سریال مهیج‌تر از فصول قبلی خواهد بود. شاید برای برایتان عجیب به نظر برسد اگر بدانید که بسیاری از وقایع و موارد داخل سریال تفاوت‌های زیادی با منبع اصلی یعنی رمان‌های مارتین داشته‌اند. بطوری که مارتین به تازگی اذعان کرده که یکی از شخصیت‌های داخل داستان که وی نقشه‌ها و برنامه‌ها برای این شخصیت در کتب بعدی خود داشته، در فصل‌های قبلی سریال کشته شده است!

جرج آر. آر. مارتین در مورد داستان جدیدترین رمان خود، Winds of Winter، در گفتگو با آی‌جی‌ان این چنین گفت:

بله من تصمیم به انجام کاری داشتم ولی حالا دقیقا نمیدانم باید چکار کنم! کاملا واضح است که من دو شخصیت را برای تصمیم خود در نظر داشتم که در حال حاضر یکی از آن‌ها در سریال کشته شده است دیگری زنده،  اما در کتاب‌های من هر دو زنده هستند. اگرچه نباید سریال این شخص را به کشتن می‌داد ولی این کار را کرد، اما شاید عجیب به نظر برسد اگر بدانید که تا این لحظه نزدیک به ۱۵ نفر از شخصیت‌هایی که در کتاب‌های من هنوز زنده هستند، در سریال مرده‌اند!

به این دلیل که هنوز کسانی هستند که این سریال را ندیده یا تا آخرین فصل ندیده‌اند و قصد دیدن آن را دارند، بطور صریح بیان نمی‌کنیم که اشخاص یاد شده چه کسانی هستند و فقط در این حد می‌توانیم بگوییم که می‌توانند هر کدام از شخصیت‌های سریال باشند! هر کس یا کسانی که هستند، فقط امیدواریم که حداقل در کتاب‌ها مدت بیشتری از سریال زنده بمانند.

نظر شما در مورد این سریال و تغییر بعضی از بخش‌های آن چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamesradar


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده