نویسنده: معین کلهری
// سه شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

فروش فیلم Star Wars: The Force Awakens به مرز ۲ میلیارد دلار رسید

فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‎خیزد (Star Wars: The Force Awakens) در حالی که  در زمره‎ی بهترین فیلم‎های سال ۲۰۱۵ و پرفروش‎ترین‎های آمریکا قرار می‎گیرد، به پیشروی خود در فهرست پرفروش‎ترین‎های تاریخ سینما ادامه می‎دهد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

در هفتمین تعطیلات آخر هفته، اولین قسمت از سومین سه‎‎گانه «جنگ ستارگان» با فروشی معادل ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در بازار داخلی آمریکا، توانست خود را به‎مرز فروش ۲ میلیارد دلار برساند.

مجموع فروش داخلی این فیلم در بازار آمریکا ۸۹۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار است که این رقم ۱۲۵ میلیون دلار بیشتر از اثر آواتار (Avatar) است که پیش‎تر پرفروش‌ترین فیلم آمریکا محسوب می‎شد. این فیلم در حال حاضر یکی از پر فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما در بازار جهانی تلقی می‌شود، اما با وجود درخشش در گیشه‌ها، هنوز هم تایتانیک (با فروش ۲.۱۸۶ میلیارد دلار) و آواتار (با فروش ۲.۷۸ میلیارد دلار) را در جلوی خود می‌بیند.

«نیرو بر می‌خیزد» این هفته با فروشی معادل ۱۲.۰۶ میلیون دلار، مجموع فروش خودش را به ۱.۹ میلیارد دلار رساند که با استناد به آن، این اثر همچنان پشت سر (آواتار) که فروشی معادل ۲.۳ میلیارد دلار را در گیشه‌ها تجربه کرده بود، قرار دارد.

این اسطوره فضایی که ۱ میلیارد و ۹۸۳ میلیون دلار فروش کرده؛ تنها به ۱۷ میلیون دلار دیگر نیاز دارد تا فروش خود را به مرز ۲ میلیارد دلار برساند. به گفته‎ی تحلیل‎گران، با این که (آواتار) ۴۸ هفته فروش کرد تا به رقم ۷۶۰.۵ میلیون دلار برسد؛ «نیرو بر می‌خیزد» فقط در ظرف سه هفته موفق به انجام این کار شد.

جنگ ستارگان

البته این فیلم در بازار بین‎المللی هم وضعیت خوبی داشته است و درآمد آن در بریتانیا ۱۷۶.۴ میلیون دلار، چین  ۱۲۱.۱ میلیون دلار و در آلمان نیز ۱۰۶.۱ میلیون دلار بوده است.

در راستای دیگر اخبارمرتبط با فیلم، چندی پیش ساموئل ال جکسون، بازیگر دومین سه‌گانه فیلم، در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که به نظر او هنرپیشگان قسمت هفتم فیلم، باید به مدرسه لایت‌سیبرها بروند. اخیرا هم جان بویگا، هنرپیشه نقش فین در این فیلم به صحبت‌  درباره‌ی قسمت هشتم  پرداخته و اعلام کرده بود که جنگ ستارگان ۸ فضای تاریک تری خواهد داشت.

اپیزود هفتم از مجموعه‌ی Star Wars  در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر)  اکران شد و توانست رکوردهای بسیاری را جابه‎جا و به نام خود ثبت کند. شما چه فکری می‎کنید؟ نظرات خودتان را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Variety


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده