نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹

معرفی سریال ما از که فرار می‌کردیم؟ | (?Who Were We Running From)

ما از که فرار می‌کردیم؟ (?Who Were We Running From) مجموعه جدیدی از سرویس استریم نتفلیکس و ساخت کشور ترکیه که حول محور یک مادر و دختر فراری و البته گناهکار می‌چرخد.

درست است که چند ماه اخیر واکنش‌های خیلی زیادی نسبت به نتفلیکس منتشر شده است؛ اما نباید منکر این شویم که این سرویس استریم همچنان باید به خاطر برجسته کردن آثار بین‌المللی اعتیادآور، تحسین شود؛ زیرا ممکن بود این آثار هیچوقت خارج از کشور خود دیده نشوند و آنطور که باید و شاید، مورد استقبال قرار نگیرند. به‌عنوان مثال، سریال ?Who Were We Running From (ما از که فرار می‌کردیم؟)، یک مجموعه جنایی از کشور ترکیه است که همین حالا هم دارد نمودارهای نتفلیکس را تک تک بالا می‌رود؛ بدون اینکه حتی یک تبلیغ بزرگ آن را در معرض نمایش بگذارد و اسمش را سر زبان‌ها بیاندازد.

وقتی بحث سریال‌های درام و جنایی پیش می‌آید، سرویس استریم نتفلیکس خیلی خوب کار خودش را بلد است؛ زیرا هرچه که باشد در طی این سال‌های اخیر، مجموعه‌های جذاب خیلی زیادی را به ما نشان داده است... چه سریال‌های واقعی و چه داستان‌های ساختگی. «ما از که فرار می‌کردیم؟» هم جزو همین مجموعه‌ها به شمار می‌شود؛ یک داستان اسرارآمیز و جنایی که در ۷ قسمت ماجرای خود را به نمایش می‌گذارد و خط داستانی‌ای دارد که از همان ابتدا بیننده را در خود غرق می‌کند. البته علاوه‌بر داستان جذاب، تولید آن هم بسیار زیبا است و لوکیشن‌هایی که در آن فیلم‌برداری شده، انگار که از ویدیوهای تبلیغاتی و توریستی بیرون آمده است.

ملیسا سوزن و ایلول تامبار در سریال Who Were We Running From?

سریال ?Who Were We Running From ارتباط پیچیده و بسیار وابسته‌ی بین یک مادر و دختر را روایت می‌کند که دائما در حال فرار از گذشته‌ی اسرارآمیز خود هستند. داستان اصلی این سریال حول محور یک مادر (بدون نام با چهره‌ای سنگی که همیشه هم مشکی می‌پوشد) و دختر جوان او (کاملا وفادار به مادر) به نام بامبی می‌چرخد که دائما در حال فرار هستند و فردی (که هویت آن مشخص نیست)، آن‌ها را تحت تعقیب قرار داده است. آن‌ها در هتل‌های بسیار لوکس و جذاب ساکن می‌شوند و همیشه در حال جابه‌جایی هستند؛ آن هم درحالی‌که ردی از اجساد را پشت سر خود می‌گذارند.

مادر بامبی بسیار شکاک و بدبین است و مدام تصور می‌کند که کسی می‌خواهد آن‌ها را پیدا و دستگیر کند. آن‌ها هیچوقت دو بار در یک هتل نمی‌مانند و سکونت آن‌ها نهایت به چند هفته می‌رسد؛ زیرا سریع باید محل اقامت خود را تغییر دهند. مادر بامبی که ناامیدانه در تلاش است تا یک آینده‌ی امن برای دخترش فراهم کند، مدام یک تهدید را پشت سرشان حس می‌کند؛ هرکجا که می‌روند، این احساس، آن‌ها را دنبال می‌کند. آن‌ها با اینکه همیشه با یک کیف و کوله پشتی جابه‌جا می‌شوند، اما انگار منبع بی‌نهایتی از لباس‌های جذاب و پول دارند.

مادر و دختر در حال کتاب خواندن در سریال Who Were We Running From?

اما به مرور زمان، دیگر خبری از هتل‌های لوکس نیست و کم کم جای خود را به متل‌های سر راهی و زشت می‌دهد. هرچه جلوتر می‌رویم، بیشتر مشخص می‌شود که این زندگی افسانه‌ای، آن چیزی نیست که مادر بامبی به او قول داده بود. حالا این سؤال مطرح می‌شود که آیا ممکن است آن‌ها خودشان شکارچی باشند و نه طعمه؟ در ابتدا هیچ چیزی از گذشته‌ی مادر بامبی مشخص نیست اما به مرور زمان و در طی این ۷ قسمت، همه چیز برملا می‌شود. این دو نفر به هیچکس و هیچ چیز اعتماد ندارند و تقریبا به تمام کسانی که ملاقات می‌کنند، مشکوک هستند؛ آن‌ها حتی به کارکنان هتل هم اجازه ورود به اتاقشان را نمی‌دهند.

به مرور زمان مشخص می‌شود که مادر بامبی قصد دارد از دختر خود دربرابر خانواده‌ی مادری‌اش محافظت کند؛ زیرا آن‌ها سخت در تلاش هستند که این دختر جوان را از بین ببرند. این سریال تا حد زیادی با الهام از رمان Bambi, a Life in the Woods ساخته شده که در سال ۱۹۲۳ توسط یک نویسنده اتریشی به نام فلیکس زالتن نوشته شده بود. علاوه‌بر آن، رمان ?Whom Were We Running From از یک نویسنده ترک هم منبع اقتباس این اثر بود. رمان بامبی، یک زندگی در جنگل، کاملا ارتباط بین یک والد محافظه‌کار و کنترل‌گر و یک فرزند را نشان می‌دهد که بالاخره یک روزی باید مستقل بودن را یاد بگیرد.

ایلول تامبار و ملیسا سوزن در نقش بامبی و مادر در سریال Who Were We Running From?

دو شخصیت اصلی هم عشق و علاقه خیلی زیادی نسبت به این کتاب دارند؛ درواقع یک جورهایی حالتِ «ما دو نفر دربرابر دنیا» را نشان می‌دهد. این سریال با روند داستان خود، کاملا مضامین اصلی رمان را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که چطور بامبی جنبه‌های مختلف زندگی خود را زیر سؤال می‌برد. درست است که تمام هدف این مادر و دختر، نامرئی بودن و جلب نکردن هیچگونه توجه‌ای به سمت خود است، اما این هدف کاملا با مدل رفتار کردن و ظاهری که دارند، متناقض است. یکی از نکات جالبی که این سریال دارد، این است که بخش‌هایی از داستان، از زاویه دید افرادی نقل می‌شود که ارتباط بیشتری با این دو نفر داشتند.

همین موضوع نشان می‌دهد که این مادر و دختر، در عین که می‌خواهند مخفی و نامرئی باشند، چه تاثیر بزرگی روی افرادی که سر راهشان قرار می‌گیرند، می‌گذارند. با اینکه هنوز هیچ خبری مبنی بر ساخت و پخش فصل دوم این مجموعه منتشر نشده، اما تمدید شدن آن آنقدرها هم بعید نیست؛ خصوصا باتوجه‌به پایان فصل اول و آینده‌ی احتمالی‌ای که در انتظار بامبی قرار دارد. سریال ما از که فرار می‌کردیم؟ از آن دسته مجموعه‌هایی محسوب می‌شود که بعد از تماشای قسمت اول، به احتمال زیاد دیگر نمی‌توانید کنار بگذارید و دوست دارید تا مشخص شدن کل ماجرا، پیش بروید.


سریال های مشابه سریال از که فرار میکردیم؟

برایان هاووی و آنتونیا جنتری در حال نگاه کردن به هم در سریال Ginny & Georgia

سریال Ginny & Georgia

سریال جینی و جورجیا

  • بازیگران: برایان هاووی، آنتونیا جنتری و دیزل لا توراکا
  • ژانر: درام و کمدی
  • سال پخش: ۲۰۲۱ تاکنون

خلاصه داستان: جینی میلر که یک دختر ۱۵ ساله‌ی عصبانی و بی‌دست و پا محسوب می‌شود، اغلب احساس می‌کند که بیشتر از مادر ۳۰ ساله‌ی خود می‌فهمد و بالغ‌تر از او است؛ جورجیا میلرِ بسیار پرانرژی و گاها غیرقابل تحمل. جورجیا بعد از سال‌ها فرار، شدیدا دوست دارد که در نیوانگلند زیبا و جذاب ساکن شود و به خانواده‌اش چیزی را بدهد که هیچوقت فرصت داشتنش را به‌دست نیاوردند؛ آن هم چیزی نیست جز یک زندگی عادی و طبیعی. اما همه چیز آنطور که تصور می‌کردند، گل و بلبل نخواهد بود. زیرا گذشته‌ی جورجیا مدام خودش و سبک زندگی جدید خانواده‌اش را تهدید می‌کند. بنابراین جورجیا هم در تلاش است تا هر طور شده، از خانواده‌اش محافظت کند؛ مهم نیست که در این مسیر مجبور می‌شود دست به چه کارهایی بزند.


اعضای خانواده در حال غذا خوردن در سریال Holy Family

سریال Holy Family

سریال خانواده مقدس

  • بازیگران: نایوا نیمری، کارلا کامپرا و آلبا فلورس
  • ژانر: درام
  • سال پخش: ۲۰۲۲ تاکنون

خلاصه داستان: خانواده‌ای که یک راز تکان‌دهنده را پنهان می‌کنند، در مادرید زندگی جدیدی را آغاز می‌کنند؛ جایی که روابط جدید برنامه‌های آن‌ها را پیچیده می‌کند و به مرور زمان، گذشته خود را به آن‌ها می‌رساند تا دردسرهای جدیدی را برایشان ایجاد کند.


نیکول کیدمن، ریس ویترسپون و شیلین وودلی در سریال Big Little Lies

سریال Big Little Lies

سریال دروغ‌های کوچک بزرگ

  • بازیگران: ریس ویترسپون، نیکول کیدمن و شیلین وودلی
  • ژانر: درام، اسرارآمیز و جنایی
  • سال پخش: ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹

خلاصه داستان: زمانی‌که مادلین و سلست مادر مجرد و تازه‌واری به اسم جین را که تازه وارد شهر شده، زیر بال و پر خود می‌گیرند، نمی‌دانند که ورود این زن و پسر کوچک مرموزش چطور زندگی همه‌ی آن‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده