// سه شنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۹

گزارش باکس آفیس: تاپ گان: ماوریک، پرفروش‌ترین فیلم تام کروز

در گزارش باکس آفیس این هفته رکوردهای Top Gun: Maverick، جدیدترین اکشنِ تام کروز را مرور کرده و افتتاحیه‌ی Jurassic World Dominion را بررسی می‌کنیم. همراه زومجی باشید.

گزارش باکس آفیس این هفته را با تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)، محصول پارامونت آغاز می‌کنیم که در دومین آخرهفته‌ی نمایشش همچنان به حیرت‌زده کردنِ تماشاگرانش ادامه داد. ساخته‌ی تحسین‌شده‌ی جوزف کوشینسکی ۸۶ میلیون دلار دیگر در دومین آخرهفته‌اش فروخت و مجموعِ درآمدش در گیشه‌ی آمریکای شمالی را به ۲۹۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رساند؛ رقمی که این فیلم را بالاتر از جنگ دنیاهای استیون اسپیلبرگ (۲۳۵ میلیون دلار در تابستان ۲۰۰۵) با اختلافِ قابل‌توجه‌ای به پُرفروش‌ترین فیلم کارنامه‌ی تام کروز در باکس آفیسِ آمریکای شمالی بدل می‌کند. تاپ گان ۲ تاکنون ۵۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در سراسر دنیا فروخته است که رقمِ بهتری در مقایسه با درآمد ۵۴۵ میلیون دلاری تک‌تیراندازِ آمریکاییِ بردلی کوپر، جنگ جهای زیِ برد پیت و مأموریت غیرممکن ۲ با بازی خودِ تام کروز حساب می‌شود.

تاپ گان ۲ پس از گذشت تنها دو هفته پشت‌سرِ جنگ دنیاها (۶۰۰ میلیون دلار)، مأموریت غیرممکن: قوم سرکش (۶۸۳ میلیون دلار)، مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح (۶۹۴ میلیون دلار) و مأموریت غیرممکن: فال‌اوت (۷۹۲ میلیون دلار) در جایگاهِ پنجم پُرفروش‌ترین فیلم‌های تام کروز در باکس آفیسِ جهانی قرار می‌گیرد. درآمدِ ۸۶ میلیون دلاری تاپ گان ۲ در دومین آخرهفته‌اش در بینِ فیلم‌هایی که افتتاحیه‌شان کمتر از ۱۷۴ میلیون دلار بوده است، بهترین درآمدِ آخرهفته‌ی دومِ تاریخِ باکس آفیس حساب می‌شود. این فیلم در دومین آخرهفته‌اش با فقط ۳۲ درصد اُفت فروش در مقایسه با افتتاحیه‌اش مواجه شد؛ این آمار تاپ گان ۲ را در بینِ فیلم‌هایی که اکرانشان را با کسب بیش از ۱۰۰ میلیون دلار افتتاحیه آغاز کرده‌اند، به‌معنی تجربه‌ی کم‌ترین اُفت فروشِ آخرهفته‌ی دوم در تاریخِ باکس آفیس است؛ رده‌‌های دوم تا پنجم شرک ۲ (۳۳ درصد اُفت فروش)، فروزن (۳۴ درصد)، مرد عنکبوتی (۳۸ درصد)، به جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (۴۰ درصد) و بازسازی لایواکشن کتاب جنگل (۴۰ درصد) تعلق دارند.

هفته‌ی گذشته تاپ گان ۲ با کسبِ ۱۶۰ میلیون دلار در طول افتتاحیه‌ی چهاروزه‌اش، بر دزدان دریایی کارائیب: در آخر دنیا (۱۵۳ میلیون دلار) غلبه کرد و رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی آخرهفته‌ی روز یادبود را بعد از ۱۵ سال شکست. حالا اُفت فروش ۳۲ درصدی این فیلم در دومین آخرهفته‌اش، سقوط کمتری در مقایسه با ۵ فیلم برتر آخرهفته‌ی روز یادبود خساب می‌شود که عبارت‌اند از: دزدان دریایی کارئیب: در آخر دنیا (۶۱ درصد اُفت فروش در سال ۲۰۰۷)، افراد ایکس: آخرین ایستادگی (۶۷ درصد در سال ۲۰۰۶)، ایندیانا جونز و قلمروی جمجمه‌ی بلورین (۵۵ درصد در سال ۲۰۰۸)، سریع و خشن ۶ (۶۴ درصد در سال ۲۰۱۳) و علاالدین (۵۳ درصد در سال ۲۰۱۹). هرسه‌تای تاپ گان ۲، نیرو برمی‌خیزد و شرک ۲ اکرانشان را برخلافِ معمول به‌جای جمعه از روز پنج‌شنبه شروع کردند. اما آخرین فیلمی که اکرانش را از روز جمعه آغاز کرد، به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار افتتاحیه دست یافت و کمترین اُفت فروش آخرهفته‌ی دوم را تجربه کرد، قسمت اولِ مرد عنکبوتیِ سم ریمی بود؛ فیلمی که پس از کسب ۱۱۴ میلیون دلار به‌عنوان افتتاحیه، در دومین آخرهفته‌اش با ۳۸ درصد اُفت فروش مواجه شد و درنهایت ۴۰۴ میلیون دلار در گیشه‌ی خانگی فروخت. اگر تاپ گان ۲ عملکردی شبیه به مرد عنکبوتی داشته باشد، درآمدِ نهایی ۵۲۴ میلیون دلاری‌اش در آمریکای شمالی پیش‌بینی می‌شود.

تام کروز در کابین خلبانی یک جت جنگنده فیلم تاپ گان ماوریک

در بینِ بادوام‌ترین فیلم‌های اخیرِ سینما که درست مثل تاپ گان ۲ در آخرهفته‌ی روزِ یادبود اکران شده‌اند، می‌توان به مردان سیاه‌پوش ۳ (۱۷۹ میلیون دلار فروش خانگی از ۱۱۱ میلیون دلار درآمدِ ۱۰ روزه) و بازسازی لایواکشن علاالدین (۳۵۶ میلیون دلار فروش خانگی از ۱۸۵ و نیم میلیون دلار درآمدِ ۱۰ روزه) اشاره کرد. اگر تاپ گان ۲ دوامی نزدیک به هرکدام از این دو فیلم داشته باشد، به ۴۶۵ تا ۵۶۰ میلیون دلار درآمدِ خانگی دست خواهد یافت. درحال حاضر تاپ گان ۲ در چنانِ شرایط ایده‌آلی قرار دارد که حتی دوامی شبیه به سولو: داستانی از جنگ ستارگان نیز آن را از مرزِ ۴۱۵ میلیون دلار فروشِ خانگی عبور خواهد داد. اگر تاپ گان ۲ از مرز ۴۵۰ میلیون دلار عبور کند، نه‌تنها درآمد خانگی ۴۰۰ میلیون دلاری دکتر استرنج ۲ را پشت سر خواهد گذاشت، بلکه از درآمدِ واقعی قسمت اول تاپ گان (۱۸۰ میلیون دلار در سال ۱۹۸۶ / ۴۳۸ میلیون دلار به نرخ امروز) نیز پیشی خواهد گرفت.

تاپ گان ۲ پس از گذشت تنها دو هفته پشت‌سرِ جنگ دنیاها، مأموریت غیرممکن: قوم سرکش، مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح و مأموریت غیرممکن: فال‌اوت در جایگاهِ پنجم پُرفروش‌ترین فیلم‌های تام کروز در گیشه‌ی جهانی قرار می‌گیرد

یکی دیگر از رکوردهایی که تاپ گان: ماوریک برای شکستنِ آن خیز برداشته، بدل شدن به نخستین فیلم تام کروز که پس از ۲۲ سال صدرِ باکس آفیس تابستان را تصاحب می‌کند است. بزرگ‌ترین موانعِ تاپ گان ۲ در مسیر رسیدن به این هدف ثور: عشق و تندر و دنیای ژوراسیک: قلمرو هستند که تحلیلگران درآمدِ ۴۰۰ میلیون دلاری اولی و ۳۲۵ میلیون دلاریِ دومی را در گیشه‌ی خانگی پیش‌بینی می‌کنند. اگر این دو فیلم بهتر از انتظارات ظاهر نشوند، آن وقت تاپ گان: ماوریک شانس این را دارد تا از زمانِ مأموریت غیرممکن ۲ به کارگردانی جان وو به نخستین فیلم تام کروز که صدرنشینِ باکس آفیس تابستان می‌شود، بدل شود. قسمت اول مأموریت غیرممکن (۱۸۱ میلیون دلار) در سال ۱۹۹۶ یک پله پایین‌تر از گردباد (۲۴۲ میلیون دلار) و روز استقلال (۳۰۶ میلیون دلار) به سومین فیلم برترِ آن سال بدل شد و جنگ دنیاها (۲۳۴ میلیون دلار) هم پشت سرِ جنگ ستارگان: انتقام سیث (۳۸۰ میلیون دلار) در رده‌ی دوم پُرفروش‌ترین فیلم‌های تابستان ۲۰۰۵ قرار گرفت. اما تا حالا دوبار فیلم‌های تام کروز به صدرنشینِ باکس آفیس تابستان بدل شده‌اند: یکی مأموریت غیرممکن ۲ (۲۱۵ میلیون دلار در سال ۲۰۰۰) بود و دیگری قسمت اول تاپ گان (۱۸۰ میلیون دلار در سال ۱۹۸۶). حالا کروز با ماوریک این فرصت را دارد تا در این زمینه هتریک کند.

در این صورت، تام کروز به صاحبِ دوتا از پُرفروش‌ترین فیلم‌های غیرفانتزیِ پسا-نجات سرباز رایان (۲۱۸ میلیون دلار در سال ۱۹۹۸) و فارست گامپ (۳۳۰ میلیون دلار در سال ۱۹۹۴) در تاریخِ فصل تابستان بدل خواهد شد. قابل‌ذکر است که مأموریت غیرممکن ۲ آخرین‌باری بود که یک فیلم غیرفانتزی/غیرابرقهرمانی به صدرنشینِ باکس آفیسِ فصل تابستان بدل می‌شد. از سال ۲۰۰۰ تاکنون پُرفروش‌ترین فیلم‌های تابستان در گیشه‌ی خانگی به فیلم‌های فانتزی‌ای که درباره‌ی رُبات‌ها، جادوگران، دزدان دریایی، ابرقهرمانان و کاراکترهای انیمیشنی هستند، بوده‌اند. قابل‌توجه است که تاپ گان ۲ با پشت سر گذاشتنِ ترنسفورمرها: عصر انقراض (۲۴۵ میلیون دلار در گیشه‌ی خانگی)، حالا دهمین فیلم پُرفروش تاریخ استودیوی پارامونت هم به شمار می‌آید. این موضوع تاپ گان ۲ را به پُرفروش‌ترین فیلم این استودیو از زمانِ ترنسفورمرها: نیمه‌ی تاریکِ ماه (۳۵۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۱) تاکنون بدل می‌کند. به بیان دیگر، تاپ گان ۲ از زمانی‌که پارامونت برای مدت کوتاهی در بینِ سال‌های ۲۰۰۷ (اولین فیلم ترنسفورمرها) تا ۲۰۱۱ (زمانی‌که ثور، کاپیتان آمریکا، پاندای کونگ‌فوکار ۲ و ترنسفورمرها ۳ در اختیارشان بود) پادشاه بلامنازعِ باکس آفیس بود، پُرفروش‌ترین فیلم این استودیو حساب می‌شود.

طبق آمار منتشرشده ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار نفر تاپ گان ۲ را در دومین آخرهفته‌اش تماشا کرده‌اند که مجموعِ بلیت‌های فروخته‌شده‌اش را به بیش از ۲۲ میلیون عدد می‌رساند. ۳۲ درصد از بلیت‌های فروخته‌شده در آخرهفته‌ی دوم به سینماهای پریمیوم اختصاص دارد که با آمارش در هفته‌ی افتتاحیه یکسان است. همچنین، سینماهای آیمکس هم ۱۳ درصد از درآمدِ آخرهفته‌ی دومش را شامل می‌شوند؛ رقمی که مجموعِ درآمد آیمکس این فیلم را به ۴۰ میلیون دلار می‌رساند. سینماهای آیمکس از آخرهفته‌ی پیش‌رو در اختیارِ دنیای ژوراسیک: قلمرو قرار خواهند گرفت. سن ۳۸ درصد از تماشاگران این فیلم در دومین آخرهفته‌اش ۴۵ سال به بالا بوده است و ۲۴ درصد از تماشاگرانش هم افرادِ ۲۵ تا ۳۴ ساله بوده‌اند. ۴۳ درصد از تماشاگران فیلم مردانِ ۲۵ سال به بالا، ۳۸ درصدشان زنان ۲۵ سال به بالا، ۱۱ درصدشان مردان زیر ۲۵ سال و ۸ درصدشان هم زنان زیر ۲۵ سال بوده‌اند. تاپ گان ۲ ۸۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلارِ تازه هم از کشورهای خارجی کسب کرد که به معنای اُفت فروشِ ناچیزِ ۲۰ درصدی‌اش است. درواقع، اُفت فروش ۲۰ درصدی این فیلم که در تاریخ باکس آفیسِ خارجی سابقه ندارد، باورنکردنی است و نشان‌دهنده‌ی دوامِ قدرتمندِ این فیلم خواهد بود. این رقم مجموع درآمد خارجی این فیلم را به ۲۵۷ میلیون دلار می‌رساند؛ این فیلم که با ۱۷۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده، تاکنون ۵۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در دنیا فروخته است.

نوازش دایناسور توسط کریس پرت در فیلم Jurassic World Dominion

تنها تازه‌اکران این هفته اما دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World Dominion) است که جلوتر از اکرانِ جهانی‌اش در ۱۵ بازارِ خارجی روی پرده رفت و ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کسب کرد؛ این رقم نتیجه‌ی درخشانی برای فیلمی که انتظار می‌رود به پُرفروش‌ترین فیلمِ تابستان امسال در دنیا بدل شود حساب می‌شود. دنیای ژوراسیک ۳ نه‌تنها در بازار چین اکران خواهد شد، بلکه امکان دارد که درست مثل سریع و خشن ۹ و گودزیلا علیه کونگ به درآمدِ ایده‌آلش در این کشور دست پیدا کند (همان درآمدی که قبل از دوران کرونا از آن انتظار می‌رفت). قسمت اول دنیای ژوراسیک ۲۲۷ میلیون دلار از درآمدِ جهانیِ یک میلیارد و ۶۷۱ میلیونی‌اش را از بازار چین به‌دست آورد و دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط‌کرده هم ۲۶۷ میلیون دلار از درآمدِ جهانی یک میلیارد و ۳۰۸ میلیون دلاری‌اش را مدیونِ بازار چین بود. بااین‌حال، هیچکدام از این دو فیلم برای سودآوری به فروششان در چین احتیاج نداشتند. بنابراین اگر درآمدِ دنیای ژوراسیک ۳ در این کشور به‌جای ونوم (۲۶۹ میلیون دلار) به فری گای (۹۵ میلیون دلار) نزدیک‌تر شد، جای نگرانی نیست.

دومین تازه‌اکران این آخرهفته جنایات آینده (Crimes of the Future)، جدیدترین فیلمِ بادی هارورِ دیوید کراننبرگ است که حکم بازگشت او به زیرژانری را دارد که یکی از مولفان و بدعت‌گذارانش است و اسمش به مترادف آن بدل است. این فیلم که از فیلمنامه‌ای که آن را تقریبا ۲۵ سال پیش نوشته بوده سرچشمه می‌گیرد، در آینده‌ای اتفاق می‌اُفتد که انسان‌ها از تن دادن به جراحی‌های سنگین به‌عنوان یک‌جور پرفورمنس آرت استفاده می‌کنند. جنایات آینده که ویگو مورتنسن، لئا سِدو و کریستن استوارت در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند، همان‌طور که از یک فیلمِ ترسناکِ نامرسوم انتظار می‌رود به تنها یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار افتتاحیه از اکران در ۷۷۳ سینما دست یافت. سومین تازه‌اکران هفته ناظر (Watcher) است که در آن مایکا مونرو نقشِ یک بازیگرِ جوانِ آمریکایی به اسم جولیا را ایفا می‌کند که همراه‌با شوهرِ رومانیایی‌تبارش از ایالات متحده به بوخارست سفر می‌کند. درحالی که خبرِ فعالیت‌های یک قاتلِ سریالی معروف به «عنکبوت» در شهر پیچیده است، جولیا متوجه می‌شود که یک غریبه‌ی مرموز از پنجره‌ی آپارتمانِ روبه‌رو هر از گاهی او را زیر نظر دارد. این فیلم پیش از اینکه از بیست و یکم ژوئن در شبکه‌ی نمایشِ خانگی پخش شود، در ۷۶۷ سینما اکران شد و ۸۱۵ هزار دلار کسب کرد.

دکتر استرنج مشغول انجام طلسم در فیلم دکتر استرنج ۲

اما از تازه‌اکران‌ها که بگذریم، در رده‌ی دوم جدول به دکتر استرنج در مولتی‌ورسِ جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) برمی‌خوریم که ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلارِ تازه در پنجمین آخرهفته‌‌اش کسب کرد و مجموعِ درآمدِ خانگی‌اش را به ۳۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رساند. این فیلم به اضافه‌ی ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری که این هفته از کشورهای خارجی به‌دست آورد، ۵۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار در خارج از آمریکای شمالی فروخته است. گرچه ساخته‌ی سم ریمی تاکنون به رقم شگفت‌انگیز ۹۰۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار دست یافته است، اما از مرز یک میلیارد دلار عبور نخواهد کرد. تنها علتش عدم نمایش این فیلم در بازار چین است به از دست دادن ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلاری که در صورت اکران در بازار چین کسب می‌کرد منجر شده است. با وجود این، درآمدِ فعلی این فیلم باتوجه‌به اینکه دکتر استرنج ۲ چیزی فراتر از یک دنباله‌ی مرسوم نبود (برخلاف کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی یا مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست) دستاوردِ تجاری بزرگی است که قدرتِ برندِ دنیای سینمایی مارول را مجددا ثابت می‌کند. درآمدِ فعلی دکتر استرنج ۲ آن را بالاتر از مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (۸۷۸ میلیون دلار)، به یازدهمین فیلم برترِ تاریخ دنیای سینمایی مارول بدل می‌کند.

رده‌ی سوم جدول اما به انیمیشنِ سینمایی برگری باب (The Bob's Burgers Movie)، محصول فاکس قرن بیستم تعلق دارد که با کسب ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار در دومین آخرهفته‌اش، مجموع ۱۰ روزه‌اش در گیشه‌ی خانگی را به ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رساند. این فیلم تاکنون ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در دنیا فروخته است. در رده‌ی چهارم جدول با آدم‌بدها (The Bad Guys)، دیگر انیمیشنِ جدول برمی‌خوریم که ۳ میلیون و ۳۴۰ هزار دلار در هفتمین آخرهفته‌اش کسب کرد و به مجموعِ ۸۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسید. محصولِ استودیوی دریم‌ورکس که با ۸۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده، تاکنون ۲۱۸ میلیون دلار در دنیا فروخته است؛ ۳۹ میلیون دلار از این رقم به بازار چین تعلق دارد که نتیجه‌ی بهتری در مقایسه با موآنا (۳۲ میلیون دلار) و داستان اسباب‌بازی ۴ (۲۹ میلیون دلار) است. در رده‌ی نهم جدول به شهر گم‌شده (The Lost City) با نقش‌آفرینیِ ساندرا بولاک برمی‌خوریم که با کسب یک میلیون و ۳۸۰ هزار دلارِ دیگر در یازدهمین آخرهفته‌اش، از مرز ۱۰۰ میلیون دلار فروشِ خانگی عبور کرد و به اولین کمدی‌ِ غیرفانتزی‌ِ سینما که زمانِ روزی روزگاری در هالیوود (۱۴۱ میلیون دلار در ژوئیه ۲۰۱۹) تاکنون به این رقم دست یافته است، بدل شد.

علاوه‌بر این، شهر گم‌شده اولین کمدی‌رُمانتیکی که از زمان زنان کوچک (۱۰۹ میلیون دلار در اواخر ۲۰۱۹) تاکنون از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرده است نیز حساب می‌شود. به این ترتیب، شهر گم‌شده به یازدهمین فیلمِ ۱۰۰ میلیون دلاری کارنامه‌ی ساندرا بولاک بدل شده است (صداپیشگی‌هایش در انیمیشن‌های شاهزاده‌ی مصر و مینیون‌ها هم حساب است). این رکورد منهای جولیا رابرتز (که ۱۲ فیلمِ ۱۰۰ میلیون دلاری در کارنامه‌اش دارد) و اسکارلت جوهانسون (که هشت‌تا از ۱۲ فیلمِ ۱۰۰ میلیون دلاری‌اش جزِ دنیای سینمایی مارول هستند) بیشتر از هر بازیگرِ زن دیگری است.

همچنین، ساندرا بولاک اولین بازیگرِ زنی است که فیلم‌های لایواکشنش در چهار دهه‌ی مختلف بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخته‌اند. سرعت و زمانی برای کُشتن در دهه‌ی ۹۰، دختر شایسته‌ی اخلاق، خواستگاری و نقطه‌ی کور در دهه‌ی ۲۰۰۰، مخمصه، جاذبه و هشت یار اوشن در دهه‌ی ۲۰۱۰ و حالا شهر گم‌شده در دهه‌ی ۲۰۲۰. درنهایت، سونی در جریان آخرهفته‌ی گذشته موربیوس (Morbius) را مجددا در یک هزار و ۳۷ سینما روی پرده فرستاد. معلوم نیست آیا سونی میم‌های اینترنتی موربیوس را با ابزار علاقه‌ی مردم به این فیلم اشتباه گرفته بوده یا هدفش این بوده تا موربیوس را در این آخرهفته‌ی سوت‌و‌کور به چرخه‌ی اخبار بازگرداند. درهرصورت، تمام سروصداهای آنلاینِ پیرامون این فیلم همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد به کسب فقط ۳۰۰ هزار دلارِ تازه منجر شد تا این فیلم نه یک بار، بلکه دوبار طعمِ شکست را بچشد؛ به عبارت دیگر، درآمد این فیلم از هر سینما به‌طور میانگین فقط ۲۸۹ دلار بوده است.

مجموع درآمدِ کُل فیلم‌های آخرهفته‌ی اخیر حدود ۱۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بود که ۳۵ درصد کمتر از مجموع درآمدِ آخرهفته‌ی گذشته (۱۷۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار) است؛ آخرهفته‌ای که تاپ گان: ماوریک با کسب ۱۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به‌عنوان افتتاحیه، صدرنشینِ جدول بود. درآمد این آخرهفته اما ۴۱ درصد بهتر از آخرهفته‌ی مشابه در سال ۲۰۲۱ (۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار) است؛ آخرهفته‌ای که یک مکان ساکت ۲ با کسب ۴۷ و نیم میلیون دلار به‌عنوان افتتاحیه، صدرنشینِ جدول بود. همچنین، درآمد این آخرهفته ۳۴ درصد کمتر از آخرهفته‌ی مشابه در سال ۲۰۱۹ (۱۷۴ میلیون دلار) بود؛ آخرهفته‌ای که گودزیلا: پادشاه هیولاها با کسب ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار صدرنشینِ جدول بود. مجموعِ درآمدِ باکس آفیسِ ۲۰۲۲ از ابتدای سال تا این لحظه ۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار برآورد می‌شود؛ این رقم ۴/۱ برابرِ مجموع درآمد باکس آفیسِ ۲۰۲۱ (۶۹۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار) و ۳۹ درصد کمتر از مجموع درآمد سال ۲۰۱۹ (۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار) در مدتِ مشابه است. تا این لحظه پُردرآمدترین استودیوهای فیلمسازیِ سال ۲۰۲۲ در گیشه‌ی خانگی به ترتیب عبارت‌اند از: پارامونت (۷۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار)، سونی (۴۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار)، برادران وارنر (۴۷۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار)، دیزنی (۳۹۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار) و یونیورسال (۲۵۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار).

جدول ۱۰ فیلم برتر آخرهفته (۳ تا ۵ ژوئن ۲۰۲۲)

ردیفنام فیلمدرآمد آخرهفتهمجموع آمریکای شمالیتعداد هفته
۱

Top Gun: Maverick

۸۵ میلیون و ۹۹۹ هزار دلار۲۹۱ میلیون و ۶۰۴ هزار دلار۲
۲

Doctor Strange in the Multiverse of Madness

۹ میلیون و ۲۵۱ هزار دلار۳۸۸ میلیون و ۷۱۱ هزار دلار۵
۳

The Bob's Burgers Movie

۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار۲۲ میلیون و ۲۴۰ هزار دلار۲
۴

The Bad Guys

۳ میلیون و ۳۳۹ هزار دلار۸۷ میلیون و ۲۹۱ هزار دلار۷
۵Downton Abbey: A New Era۲ میلیون و ۹۹۹ هزار دلار۳۵ میلیون و ۷۰۲ هزار دلار۳
۶Everything Everywhere All at Once۲ میلیون دلار۶۰ میلیون و ۵۶۱ هزار دلار۱۱
۷Vikramیک میلیون و ۷۷۰ هزار دلاریک میلیون و ۷۷۰ هزار دلار۱
۸

Sonic the Hedgehog 2

یک میلیون و ۷۲۴ هزار دلار۱۸۸ میلیون و ۲۶۹ هزار دلار۹
۹

The Lost City

یک میلیون و ۳۷۹ هزار دلار۱۰۴ میلیون دلار۱۱
۱۰

Crimes of the Future

یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلاریک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار۱


منبع forbes زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده